MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 1:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn gru 22, 2003 6:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
witam!!

mam pytanko odnosnie rurki (z tego co slyszalem jest to jakies odpowietrzenie) ktora jest w kształcie litery C i jest zamocowana z przodu silnika, łącząc korpus do ktorego przykreca sie pompe wodna z głowicą....
Czy to cos waznego i czy to musi byc???? nie mam tego u siebie a otwory mam zaslepione srubami z miedzianymi podkaldkami jednak w prawie wszystkich silnikach do tej pory spotkanych to widzialem .... a ze w drugim wsilniku mam cos takiego to nei wiem czy przekaldac to do siebie ...

Druga sprawa odnośnie kół pasowych z ukladu wał - pompa wody -alternator. Czy wielkosc tych koł byla zalezna od silnika tzn. im mocnieszy to mial kola takie a im slabszy to mial takie.... czy moze to bylo tylko ulepszanie ze strony fabryki MB coby uzyskac jak najlepsza sprawnosc pompy wodnej i zeby przy mozliwie najnizszych obrotach silnika (np przy odpaleniu jak jest zimny) nastapilo wzbudzenie alternatora i zgasla kontrolka ladowania???

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
Post: pn gru 22, 2003 8:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
dobrzan pisze:
mam pytanko odnosnie rurki (z tego co slyszalem jest to jakies odpowietrzenie) ktora jest w kształcie litery C i jest zamocowana z przodu silnika, łącząc korpus do ktorego przykreca sie pompe wodna z głowicą....
Czy to cos waznego i czy to musi byc???? nie mam tego u siebie a otwory mam zaslepione srubami z miedzianymi podkaldkami jednak w prawie wszystkich silnikach do tej pory spotkanych to widzialem .... a ze w drugim wsilniku mam cos takiego to nei wiem czy przekaldac to do siebie ...


Jest to rurka doprowadzająca olej i raczej jest bardzo ważna, chyba rozumiesz dlaczego....
Zamontuj ją jak najszybciej i pamietaj o tym żeby dać nowe pdkładki miedziane oraz o tym aby nie dokręcac śrub "na maxa" - to są specjalne śruby przlotowe i łatwo jest taką urwać. No i oczywiście rurka musi byc "drożna" - w razie czego można to bez problemu kupić - koszt zestawu ze śrubami i podkładkami to około 30 złotych.

dobrzan pisze:
Druga sprawa odnośnie kół pasowych z ukladu wał - pompa wody -alternator. Czy wielkosc tych koł byla zalezna od silnika tzn. im mocnieszy to mial kola takie a im slabszy to mial takie.... czy moze to bylo tylko ulepszanie ze strony fabryki MB coby uzyskac jak najlepsza sprawnosc pompy wodnej i zeby przy mozliwie najnizszych obrotach silnika (np przy odpaleniu jak jest zimny) nastapilo wzbudzenie alternatora i zgasla kontrolka ladowania???


A jaki masz silnik bo w podpisie jakoś nie widać [zlosnik] ??
Tutaj kluczową rolę odgrywa chyba typ silnika diesel / benzyna i generowana prędkość obrotowa wału. Ale nie jestem pewien więc proszę mnie ewentualnie poprawić ;) .

_________________
ex/8 74'


Na górę
Post: pn gru 22, 2003 8:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
damian pisze:

Jest to rurka doprowadzająca olej i raczej jest bardzo ważna, chyba rozumiesz dlaczego....


jaki olej? do czego? to jest rurka odpowietrzająca pompę wody przy zalewaniu układu chłodzenia plynem.
Ciekł Ci z niej olej? [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Pozdrawiam
A to mój 280 post...

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2003 9:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
OOOOPPPPSSSSSS :oops: :oops: :oops:

Czegoś nie wiem?? Chyba......
MB cały czas mnie zadziwia.......
Człowiek całe życie się uczy......

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2003 11:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
dzieki !! wlasnie o to mi chodzilo co ona odpowietrza... slsyzalem ze jst do odpowietrzenia ale nie zaczailem ze przeciez pompy... a wymieklem jak przecyztalem ze to jest rurka doprowadzajaca olej:)))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 26, 2003 10:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
A co do kółek pasowych - ich wielkość jest zależna przede wszystkim od roku produkcji auta i generalnie są dwa rodzaje (przed 1979 i po) i nie można ich zamieniać między sobą. Wielkości mogę podać jutro jak potrzebne...

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 27, 2003 11:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
poprosze... chetnie skorzystam :)))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 27, 2003 10:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
To się pochwaliłem z tymi wymiarami kół...

Okazało się, że mam tylko wymiary pasków jakie powinny być. Do 240 D 1978 pasek alternator - pompa - wał powinien być 9,5 x 970 mm. W tym samym silniku po lutym 1979 pasek ma wymiar 12,5 x 1030 mm, czyli koła są szersze o 3 mm.

_________________
Mercedes W123 240D `80

Mercedes W123 300D `79 - ex

Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2003 12:25 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
wczoraj miałem okazję wymieniać rurkę odpowietrzania pompy wodnej, uważajcie na te śruby przelotowe, wydobycie takiej ukręconej zajeło mi kupę czasu.

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl