MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 10:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 04, 2003 1:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 26, 2001 1:00 am
Posty: 136
Lokalizacja: Ostrowiec Sw.
Panowie czy trudno wymienić we własnym zakresie w/w uszczelniacze ? Podobno zły stam tych uszczelniaczy jest jedną z przyczyn dużego zużycia oleju przez silnik. Jak można sprawdzić stan tych uszczelniaczy ? Czy jak zdejme pokrywę zaworów i obejrzę te uszczelniacze to coś zobaczę ? Czy jak zdejme pokrywę zaworów i uruchomię silnik to mnie rodzona matka nie pozna (bo zostanę obrzygany olejem) ? Proszę o parę słow w tej kwestii.


Na górę
Post: śr cze 04, 2003 2:40 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
1. Uszczelniacze sa na prowadnicach zaworowych [zlosnik], wiec ich nie zobaczysz po zdjeciu pokrywy zaworow. Jak sie uprzesz to i sam wymienisz, ale na poczatek demontaz rozrzadu ... lub zdjac cala glowice.

2. Jak sa juz luzy na prowadnicach zaworowych to uszczelniacze mozna wyminiac do woli, bo po kilku tys km, oleju bedzie ginelo tyle co wczesniej.

Tak wiec jak glowica w kiepskim stanie to za bardzo nie oplaca sie uszczelniaczy robic, bo pomoze to tylko na krotko.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2003 12:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 26, 2001 1:00 am
Posty: 136
Lokalizacja: Ostrowiec Sw.
A jak ocenić stan prowadnic ?
Wg mądrej ksiażki "Sam itd." to prowadnice wystają z głowicy, potem idzie uszczelniacz, zktórego wystaje trzon zaworu.Co do rozrządu to pewnie masz rację, że trzeba go najpierw zdjąć a o tym mądra książka nic nie pisze. może ograniczę się jednak do sprawdzenia luzu zaworów. Dzięki za cenne uwagi.


Na górę
Post: czw cze 05, 2003 12:58 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
laudan pisze:
1. Uszczelniacze sa na prowadnicach zaworowych [zlosnik], wiec ich nie zobaczysz po zdjeciu pokrywy zaworow. Jak sie uprzesz to i sam wymienisz, ale na poczatek demontaz rozrzadu ... lub zdjac cala glowice.


Neprawda

dziwne rzeczy opowiadasz przecież uszczelniacze zaworowe to takie ładne gumki które widać po zdjęciu pokrywy zaworowej
Może pomyliłeś to z prowadnicami zaworów :D

teraz co do wymiany można to spokojnie zrobić samemu i to bez zdejmowania głowicy. Trzeba tylko uważać aby zawór nie wpadł nam do cylindra.

pisze z pamięci a robiłem to dość dawno temu:
Procedura polega na tym że zdejmujemy wałek rozrządu - uwaga aby nie zgubić łańsucha na dole i aby go nie przesunąć o ząbek na dolnych kołach.

potem po kolei odkręcamy śruby zabezpieczające zawory wyciagamy talerzyki i sprężyny - uwaga na zawór aby nie wpadł do cylindra !!! zmieniamy gumke i składamy wszystko do kupy i tak zaworek po zaworku.
Zakładamy wałek i ustawiamy luzy zaworowe i po sprawie.

Acha uwaga na znaki na wałki i kole zamachowym dobrze byłoby aby grały ze sobą :D

Opisany powyżej przykład to wymiana na silniku diesla jak jest na benzynie to nie wiem ale może tak samo.

Jezeli sie myle to mnie poprawcie.

Cytuj:
2. Jak sa juz luzy na prowadnicach zaworowych to uszczelniacze mozna wyminiac do woli, bo po kilku tys km, oleju bedzie ginelo tyle co wczesniej.


Prawda

Cytuj:
Tak wiec jak glowica w kiepskim stanie to za bardzo nie oplaca sie uszczelniaczy robic, bo pomoze to tylko na krotko.


Ale zawsze pomoże :D

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: czw cze 05, 2003 1:44 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MacKuz pisze:
dziwne rzeczy opowiadasz przecież uszczelniacze zaworowe to takie ładne gumki które widać po zdjęciu pokrywy zaworowej
Może pomyliłeś to z prowadnicami zaworów :D


:oops: Ja u siebie ich nie widzialem jeszcze, moze dlatego pali mi tyle oleju [zlosnik]

MacKuz pisze:
Ale zawsze pomoże :D


Przynajmniej na troche

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 07, 2003 1:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
jak patrzysz w dzien, to cos tam widzisz - miedzy zwojami sprezyn.
ale: lancuch rozrzadu podwiesza sie na otwartej masce - wazne, zeby tam na dole nie przeskoczyl,
a co do wpadajacych zaworow, to ja znam dobry patent z odkreceniem wtryskiwacza i pompowaniem powietrza z kompresora do cylindra.

oczywiscie do tego cylindra, w ktorym akurat rozkreciles sprezyne :))))


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 09, 2003 11:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 26, 2001 1:00 am
Posty: 136
Lokalizacja: Ostrowiec Sw.
Zdjąłem pokrywę zaworów i :o więc ograniczyłem się do wyczyszczenia (z zewnątrz) pokrywy zaworów i założenia jej na miejsce. Obawiam sie,że jakbym rozebrał pół silnika to już nie miałbym czym jeździć. :cry:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 09, 2003 11:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
ta linia pisze:
Zdjąłem pokrywę zaworów i :o więc ograniczyłem się do wyczyszczenia (z zewnątrz) pokrywy zaworów i założenia jej na miejsce. Obawiam sie,że jakbym rozebrał pół silnika to już nie miałbym czym jeździć. :cry:

Odwagi!!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 09, 2003 1:37 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Nie pękaj to nie jest takie skomplikowane trzeba byc tylko ostrożnym i uważnym silniki MB sa proste jak imadło :D :D :D

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl