MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 11:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 08, 2007 4:15 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Hej,
Pracuję własnie nad artykułem do CA o tym modelu MB i stąd mam prośbę do użytkowników tych samochodów o pomoc. W artykule planujemy zamieścić coś w rodzaju poradnika użytkownika, napiszcie mi proszę na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie, co jest w tych samochodach najtrwalsze, co się psuje, gdzie rdzewieje... Jak z dostępnością części i ich cenami...

Wielkie dzięki

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 08, 2007 5:56 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Idzik pisze:
na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie


1. Biżuteria - zderzaki, listwy chromowane (szczególnie progowe), grill i inne pierdółki

2. blacha - W116 gnije w tych samych miejscach co W123

3. wnętrze, często welur jest strasznie sczochrany i naprawia sie to normalnym welurem a nie prążkowanym i słabo to wygląda. Urywają się często górne mocowania wewnętrznych uchwytów drzwi (to co łapisz aby je zamknąć od środka)


Idzik pisze:
co się psuje


1. trzeba uważać na mechanizm wycieraczek potrafi sie zużyć i halasować oraz dziwnie zachowywać

2. rdzewieje standardowo w tylnych nadkolach (tam gdzie każdy MB)

3. podciśnienia to już standard - szczególnie może być to kłopotliwe przy autach z klimatyzacją sterowana podciśnieniowo dzieją się dziwne rzeczy.



Idzik pisze:
Jak z dostępnością części i ich cenami...



części blacharskich nowych praktycznie już nie ma są jakieś włoskie (na wykończeniu) i jakieś chińskie uniwersalne pasują do każdego auta które ma silnik z przodu :D. Poszukiwania na ebay.de

części zawieszenia są dostępne przód jest prawie taki sam jak w w123

generalnie części sa dostępne w ASO lub specjalizowanych sklepach dużo tego jeszcze jest na rynku wtórnym allegro i szrociarnie.

Jednak ja preferuje zakup całego auta (trupa) pocięcie go i schowanie tego co potrzebne


Zapraszam na:
http://www.mb.auto.pl/w116/start.html <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Pamiętaj że W116 też były w dwóch seriach :)

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 08, 2007 9:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 25, 2006 8:24 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Janowice/Świdnik
najczęściej rdza wychodzi w okolicach szyb, nadkoli (a w szczególności z cyrklami), jeśli chodzi o wnętrze to pękająca deska rozdzielcza. Dostępność części: ciężko jest z elementami wnętrza, a nadkoli plastikowych to juz chyba nigdzie nie znajdę, przy zakupie najlepiej zwracać czy nie skundlony egzemplarz w Polsce najczęściej 116 były uzdatnianie przez garażowych mechaników (np. silniki 2,4D), poza tym blacha i jeszcze raz blacha!!pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 08, 2007 10:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
Cytuj:
zaczęto standardowo montować tylny podłokietnik, który pełnił jednocześnie funkcję otworu do części bagażowej, przydatnej przy przewożeniu długich przedmiotów (np. nart).

wziete z
Cytuj:
http://www.mb.auto.pl/w116/start.html

Mam pytanie, jak wyglada w tej sytuacji zbiornik paliwa? Wiem ze w jakims tekscie o jakims modelu byl tutaj blad i byla o tym mowa, ale nie pamietam czy chodzilo o W116, jesli nie ma bledu to jak z tym zbiornikiem?
Pozdrawiam

_________________
MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 08, 2007 10:51 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
monster18.09 pisze:
zaczęto standardowo montować tylny podłokietnik, który pełnił jednocześnie funkcję otworu do części bagażowej, przydatnej przy przewożeniu długich przedmiotów (np. nart).


tak to wierutna bzdura :oops: :oops: :oops:

od lat mam to poprawić i zawsze jakoś zapomne :oops: :oops: :oops:

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 08, 2007 10:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
a szczegolnie amerykance koroduja na maxa, co do czesci amerykanskich to raczej baaaaardzo ciezko, tyl koroduje mocno od przeciekow w bagazniku, klimatronik z wersji USA koszmar, klima mechaniczna da sie zalozyc, skrzynie biegow przewaznie automatic, jak jezdzi to bedzie jezdzic, a remont? ktos musi sie znac na nich, zwykly kowal nie poradzi sobie

z gniciem to tak jak faktycznie ze 123, powozi sie wygodniej niz 126, trudny w remoncie, ale wdzieczny w jezdzie

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 9:41 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
MacKuz pisze:
tak to wierutna bzdura

od lat mam to poprawiæ i zawsze jako¶ zapomne



kolejną bzdurą chyba jest to (ostatnie zdanie w tekscie):

Cytuj:
Szkoda, że powoli umiera legenda starej "eSki". Niestety taki już los samochodów. Ten zapisał się w historii motoryzacji wieloma rewolucyjnymi patentami, jak ABS czy Airbag (montowany seryjnie!!!).

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 10:41 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
ABS i poduszka powietrzna kierowcy montowana byla w ostatnich modelach W116 - tak samo jak wzmocnienia boczne w drzwiach

nalezy pamietac, ze te auta posiadaly bardzo bogate wyposazenie, jak na owe czasy

jeszcze z luksuwow w prowadzeniu tego auta nalezy zaliczyc bardzo maly promien skretu

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 11:03 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
zgadza się, ale nie było to seryjne wyposażenie.

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 11:37 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Kiedyś już o tym wspominałem, dla posiadaczy 116tki to normalne, ale rozbierając esKę do gołego byłem pod wrażeniem stopnia zaawansowania sposobu montażu i ilości elementów wnętrza. Sam fotel składa się z kilku dodatkowych elementów wykończeniowych. Solidniejszy jest tunel środkowy, dolne, welurowe elementy deski, obudowanie ramek drzwi itd. Niby nic, a w porównaniu do 115/123 w klasie S jest tego sporo więcej i inaczej pomyślane, przez co całość sprawia wrażenie bardziej solidnego, komfortowego, bezpiecznego i takie zapewne jest. Innymi słowy luksus S-Klasy przejawia się oprócz komfortowego zawieszenia takze w przepastnym i wygodnym wnętrzu.

Ze względu na mnogość wzorów i kolorów tapicerek, jeśli wszystko ma być zachowane w oryginalnym klimacie, każdy brak lub poważne uszkodzenie, czy zmęczenie, będzie sporym problemem.

eSka od spodu, jak na 30-letnie auto przystało, pokazała, że podwozie żyje swoim życiem. Nie ma siły, jeśli nie jest to wyjątkowo traktowane auto lub auto w stanie dziewiczym, czyli bez remontu (najczęściej takie pochodzi z importu) to spód skrywa ślady napraw blacharskich przykrywanych za każdym razem kolejną warstwą bitumiczną. Dotyczy to praktycznie całej podłogi, progów od spodu, okolic otworow lewarkowych i jak w każdym Mercedesie z nadwoziem typu "limo" - dna kieszeni bagażnika.

W 116 podobnie jak w 126 koroduje na potęgę wewnętrzna strona drzwi w okolicy trójkątnej szybki. Nie wiem co jest tego powodem, ale zaawansowane wżery i braki w blasze sięgają często kilkunastu cm w stronę uchwytu do zamykania drzwi.

Na temat siników V8, zresztą M110 także, w 30 letnim samochodzie, który przyjechał do PL w latach 90-tych lub wcześniej mam wyrobione zdanie i twierdzę, że nie ma prawa chodzić dobrze, doprowadzenie do stanu używalności jest kosmicznie drogie, podobnie jak auta, które długo nie jeździło. Żeby brać się za bary z takimi motorami trzeba samemu mieć wiedzę i sprytne palce lub chociaż znać kogoś mądrego. Nie wyobrażam sobie jeżdżenia po warsztatach z książki telefonicznej z dużymi benzynami z lat 70-tych, gdyż skończy się to na wymienieniu wszystkiego po kolei bez gwarancji sukcesu. Bawić to się można w Kadecie C, który ma silnik z gaźnikiem i 4 kable WN. Wyobrażam sobie też, że prawdziwa przyjemność z powożenia autem tej klasy jest wtedy, gdy wszystko działa jak należy. Sznurkiem i drutem można ratować się w osiołku 200D, który jest fajny bo przejechał już milion. Jak to ładnie ktoś napisał kiedyś na forum: S - klasa zobowiązuje.

Jeśli mogę coś zasugerować, to warto moim zdaniem w artykule traktującym o W116 rozprawić się z wciąż żywym w społeczeństwie mitem, jakoby była to amerykańska wersja 123, czy Mercedesa w ogóle.

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony czw sie 09, 2007 12:16 pm przez _me: how_, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 11:58 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
(me: how) pisze:
Jeśli mogę coś zasugerować, to warto moim zdaniem w artykule traktującym o W116 rozprawić się z wciąż żywym w społeczeństwie mitem, jakoby była to amerykańska wersja 123, czy Mercedesa w ogóle.



dokładnie

Cały czas spotykam sie ze 'znawcami' którzy prubują wcisnąć mi że to amerykan i koniec :D :D :D.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 12:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Jak by było potrzebne zdjęcia bardzo ładnego, kremowego wnętrza welurowego to służę [zlosnik]

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 12:59 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
kubol pisze:
bardzo ładnego, kremowego wnętrza welurowego to służę



hmmm widze w koledze wrodzona skromność się odezwała :D

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl