MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 21, 2025 9:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 05, 2007 12:18 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:30 pm
Posty: 2
Chciał bym kupić 116 450 automata w benz tylko że chce tam wrzucic motor 3.0 ze 123 dieselka, czy to jest realne ?? generalnie co do silników to jestem laikiem wiec mówcie co mnie czeka . Jeszcze jedno, skrzynię ze 116 chciałbym zostawic tam gdzie jej miejsce a dorzucic tylko motor. 116 jest z 1973 roku a 123 z 1978. Czyli generalnie skrzynia automat z benzyny a silnik diesel od manuala no i inna pojemność .Jeżeli ktoś z Was mógłby mnie oświecic to bede wdzięczny . pozdrawiam!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 3:14 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Myślałem, że takie pomysły mieli ludzie za komuny kiedy to ropa była o połowę tańsza od benzyny i samochód był w miarę nowy (czyli odstępstwa od oryginału miały być może jakieś uzasadnienie).
Skundlisz samochód i radości z jazdy raczej mieć nie będziesz.
Jechałem 116 z 3.0 Dieslem [szalone] . 88 KM to o 100 KM za mało nawet dla wersji 280 SE/185 KM (która też do rakiet się nie zalicza).
Twoja decyzja, ale jak nie chcesz lać do 450, to może kup samochód z innym/mniejszym silnikem?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 8:04 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
przedewszystkim, jak wsadzisz tam diesla, to moim zdaniem będziesz miał dynamike porównywalną z 200D :-?.

Popatrz tylko na biegi w 450 SE:

I. 2,31; II. 1,46; III. 1,0; R. 1,84
i dyfer: 3,07

podczas gdy 300D ma takie przelozenia:

I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47
Dyfer: 3,46

Jak dla mnie, będzie efekt jak byś ruszał z 3 biegu takim 300D. To nie zda egzaminu.
Tak jak napisał Waciak, Chcesz kundlić - skundl jakieś 280.... a namiar na 450SE podaj nam.

[zlosnik]

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 8:44 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Kubitus pisze:
przedewszystkim, jak wsadzisz tam diesla, to moim zdaniem będziesz miał dynamike porównywalną z 200D


Nie bedzie dynamiki :D bo silnik OM617 nie podejdzie do tej skrzyni :D

Wymiana całego zestawu: silnik, skrzynia, most albo niczego :)

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 9:04 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt cze 19, 2007 7:38 am
Posty: 17
Lokalizacja: Poznań
http://www.mb.org.pl/forum/showthreaded ... o=&fpart=1
Facet ma za 550 cały zestaw do opchnięcia 3.0D + skrzynia + sprzęgło.
Chciałem to wziąć dla siebie, bo mam prawie nagraną 123 z 2.4D ale temat się przeciąga, a mnie w tym czasie wyschło źródło dodatkowego dochodu i nie kupię tego.
Ale tak z drugiej strony kupowanie auta z zamiarem przeszczepu dla wątpliwych oszczędności a nie dla sportowego tuningu (tylko kto tuninguje stare mesie sportowo) mija się z celem. Koszty operacji, ryzyko problemów z instalacją itd. To weź 2.8 i wyjdzie cię finansowo na to samo bez kłopotów, robocizny i ryzyka niewypału. A dlaczego finansowo na to samo? Bo 2.8 spali drożej ale będziesz miał go taniej niż przeszczep.

_________________
Pozdrawiam
Waldi
będzie kiedyś znowu W115
jest kadett C '79 1.2 RWD
http://www.jachtynowicki.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 6:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 13, 2007 7:18 pm
Posty: 53
Lokalizacja: 0pole
wg mnie taka wymiana to jak gdyby silnik z ursusa C360 wstawić do bizona, ale co nie jest zabronione jest dozwolone ale efekt będzie mocno niezadawalający, tak na marginesie to z mojej praktyki wynika ze lepiej silnik wymieniać na taki sam lub większy

_________________
była: W123 240D 1979r. "Osiemdziesiątka"
jest: W124 250D 1989r. "Bizon"
będzie: W126 300SD
w marzeniach: W112 300SEL


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 10:05 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
autovidol pisze:
będzie mocno niezadawalający


dramatyzujesz sam mam w PUZONIE OM617 i nie narzekam ...

widzę z podpisu że sam szukasz W126 w klekocie więc skąd te opinie :roll: :roll:

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 10:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
MacKuz pisze:
autovidol pisze:
będzie mocno niezadawalający


dramatyzujesz sam mam w PUZONIE OM617 i nie narzekam ...

widzę z podpisu że sam szukasz W126 w klekocie więc skąd te opinie :roll: :roll:


Maciek zaznacz, ze masz most od 280SE, zdaje sie, a 300D z tym mostem daje rade i przyspieszenie jest ok, ino predkosc nie bedzie kosmiczna,zdaje sie w porywach 120 km / h, sam jezdzilem takim, asle chyba z mostem od 350SE lub 280, nie pamietam, do tego byla skrzynia biegow 4, manual i bylo ok, to skrzynia duzo dawala z dobry,m przelozeniem

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 11:08 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Nilovitz pisze:
Maciek zaznacz, ze masz most od 280SE, zdaje sie, a 300D


A co ja napisałem ....
wymiana całego zestawu silnik, skrzynia, most

450SE:
Differential ratio 3,07
Gear transmission I. 2,31; II. 1,46; III. 1,0; R. 1,84

280 SE
Gearbox 4-speed gear shift
Synchromesh gears I - IV
Gear transmission I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66
Differential ratio 3,69

Gearbox 5-speed gear shift
Synchromesh gears I - V
Gear transmission I. 3,96; II. 2,34; III. 1,44; IV. 1,0; V. 0,875; R. 3,72
Differential ratio 3,92

Gearbox 4-speed autom. gear shift
Gear transmission I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47
Differential ratio 3,69

300SD
Gearbox 4-speed autom. gear shift
Synchromesh gears ==========
Gear transmission I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47
Differential ratio 3,07

W123 300d
Gearbox 4-speed gear shift
Synchromesh gears I - IV
Gear transmission I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66
Differential ratio 3,46

Gearbox 5-speed gear shift
Synchromesh gears I - V
Gear transmission I. 3,82; II. 2,20; III. 1,40; IV. 1,0; V. 0,81; R. 3,71
Differential ratio 3,46

Gearbox 4-speed autom. gear shift
Gear transmission I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47
Differential ratio 3,46

tak z grubsza ...

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 11:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Dobry swap nie jest zly [zlosnikz] , pod warunkiem ze nie bedzie to agregat z ursusa i ze ktos lubi sie w to bawic. Trzeba pamietac jednak, ze takie zabawy sa czasochlonne/drogie, a efekt koncowy nie zawsze zgodny z oczekiwaniami. Nalezy wziac pod uwage wpadke przy kupnie czesci uzywanych.
Ostatnio wykonalem swap w 123 200d OM615 na 200d OM601(bodajze).
Niby 3 KM wiecej od OM616, ale czy warto. Jada tak samo, a pracy tydzien mniej.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 9:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 13, 2007 7:18 pm
Posty: 53
Lokalizacja: 0pole
MacKuz pisze:
autovidol pisze:
będzie mocno niezadawalający


dramatyzujesz sam mam w PUZONIE OM617 i nie narzekam ...

widzę z podpisu że sam szukasz W126 w klekocie więc skąd te opinie :roll: :roll:
ano stąd że temat dotyczy silnika 300D a reszta podzespołów 450SE, a tak na marginesie to szukam W126 300SD w całości (a nie silnika 300SD wstawionego do 450SE)

_________________
była: W123 240D 1979r. "Osiemdziesiątka"

jest: W124 250D 1989r. "Bizon"

będzie: W126 300SD

w marzeniach: W112 300SEL


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 3:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Nilovitz pisze:
Maciek zaznacz, ze masz most od 280SE, zdaje sie, a 300D

Z tego, co pamietam, to wetknelismy tam most od 230E (3,58)- z braku 3,46 najbardziej zblizony.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 6:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
Wasiu daj mi lepiej namiar na tą 450 a ja zaatwie Ci ladnego 123 - 300D, chyba że będziesz wymienia silnik i skrzynie to jestem pierwszy chętny i nie żartuje.
Pozdrawiam

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 9:17 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:30 pm
Posty: 2
chodzi o to drodzy koledzy ze 123 to ja juz sie tocze i to z niego mialby byc ten silnik.nie zalezy mi tez na paleniu opon a tankowanie 450 to chyba zajecie dla szejka albo kogos kto jezdzi po zakupy w niedziele takze wiem jak narazie że trzeba przełożyc komplet .zależy mi na automacie a mam manuala w tym 123 wiec oprócz skrzyni co jeszcze trzeba dokupic ??


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 07, 2007 6:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
jaki sens ma robienie ze 116tki i to 450 jakiegoś padalca (sorry) ale to nie przystoi, szkoda auta, lepiej kupić coś ekonomicznego i cieszyć się jazdą. Wiem że 116 ma coś w sobie ale w dizlu to już nie to samo.

Tak samo jak ktoś do amerykańca (cadillac, chevy) wsadza dizla 2.4 bo taniej.

dalej będe zainteresowany kupnem silnika 450 jak już zamienisz,
Pozdrawiam

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl