MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 8:59 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: OM617 vs OM617A
Post: ndz maja 11, 2003 1:56 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 11, 2003 1:49 am
Posty: 28
Lokalizacja: Gdynia
Witam
Jestem szczesliwym posiadaczem Mercedesa W460 [zlosnik] z silnikiem OM617 (przebieg w okolicach 250.000). Interesuje mnie konwersja turbo. Wiem ze robila to firma w Szwecji -->STT i nawet maja jeszcze te kity ale chca astronomiczne pieniadze. Pytanie czy "kombinowac" modyfikacje posiadanego silnika czy szukac OM617A np od W126 300SD? Czy moze znacie kogos kto mogly sie fachowo wypowiedziec/wykonac taka konwersje?

z gory dzieki za wszelki info w temacie

pozdr.

Daniel
3miasto


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2003 7:38 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Witam na forum !!! Ostatnio była u nas pewna dyskusja na temat G - może mógłbyś podzielić się swoimi uwagami na temat ujeżdzania tego auta ???

PS Na Twoje pytanie niestety nie odpowiem gdyż moja wiedza nie jest aż tak zaawansowana... :(

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2003 10:01 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 11, 2003 1:49 am
Posty: 28
Lokalizacja: Gdynia
napisz co Cie konkretnie interesuje, sam samochod jest jak czolg [oczko] wlasciwie jedynym mankamentem jest jego waga -->pusty wazy 2 tony <-- w terenie idzie jak przeciag, przydalby sie troche mocniejszy silnik bo 88km to troche malo zeby rozbujac taki kolos, choc to zalezy od sposobu jazdy, mam krotka wersja z 1987 i jestem z niego bardzo zadowlony


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2003 12:50 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
niedz pisze:
napisz co Cie konkretnie interesuje, sam samochod jest jak czolg [oczko] wlasciwie jedynym mankamentem jest jego waga -->pusty wazy 2 tony <-- w terenie idzie jak przeciag, przydalby sie troche mocniejszy silnik bo 88km to troche malo zeby rozbujac taki kolos, choc to zalezy od sposobu jazdy, mam krotka wersja z 1987 i jestem z niego bardzo zadowlony



Witaj w klubie [usmiech] . Fajną masz zabawkę [cool]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2003 4:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
A nie chcesz sprzedac za rozsadna cene??? [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2003 4:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Witam na forum. Daj znać czy wybierasz się na zlot, jeżeli tak to może wezmę Defendera - poszukamy terenu i się pobawimy. Zamieść koniecznie fotki.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2003 8:49 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 11, 2003 1:49 am
Posty: 28
Lokalizacja: Gdynia
kiedy i gdzie jest zlot?
co do sprzedazy -->NIGDY [zlosnik] , choc byc moze sytuacja zmusi mnie do tego we wrzesniu :cry:
fota mojej gelendy:
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2003 11:08 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
niedz pisze:
kiedy i gdzie jest zlot?


30-31/05 -01/06 w Trzebnicy k/Wrocławia - szczegóły na głównej stronie klubowej w dziale Zlot Trzebnica 2003

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2003 11:45 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Witam!
Przerobka nie jest taka prosta. Inne sa tloki, korbowody glowica...
No i chyba latwiej Ci bedzie znalezc 300TDT niz SD.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2003 12:06 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Czesc!

Hej, to my sie juz mielismy okazje poznac. Nie wiem czy pamietasz, na grunwaldzkiej, chyba w okolicach piastowskiej i pomorskiej jadac w kierunku sopotu, jakies dwa-trzy tygodnie temu, ja jechelem swoim dziadkiem:)

Witaj na forum!

Pozdrawiam

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2003 7:12 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 11, 2003 1:49 am
Posty: 28
Lokalizacja: Gdynia
kojarze ta 114 - chyba widzialem ja na stacji benzynowej, w sopocie, kiedyc kolo McDonalda na przymorzu i chyba ostanio na swietojanskiej z karta ze jest na sprzedaz - czy to Twoja fura?
Co do 300TDT tez mi sie wydaje ze latwieje bedzie zdobyc, tylko obawiam sie sie o stan tego silnika w koncu bedzie mial prawie 20lat :( i do konca nie bede wiedzial co kupuje, ile moze taki silnik koztowac? moze od razu szukac 3.0l 6cyl od W124?


Na górę
Post: pn maja 12, 2003 2:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
niedz pisze:
Witam
Jestem szczesliwym posiadaczem Mercedesa W460 [zlosnik] z silnikiem OM617 (przebieg w okolicach 250.000). Interesuje mnie konwersja turbo. Wiem ze robila to firma w Szwecji -->STT i nawet maja jeszcze te kity ale chca astronomiczne pieniadze. Pytanie czy "kombinowac" modyfikacje posiadanego silnika czy szukac OM617A np od W126 300SD? Czy moze znacie kogos kto mogly sie fachowo wypowiedziec/wykonac taka konwersje?

z gory dzieki za wszelki info w temacie

pozdr.

Daniel
3miasto

jesli interesuje Cię silnik OM617A to mam taki kompletny i mogę sprzedać, niestety bez papierów
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2003 2:39 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Proszę jak to miło spotkać off-roadową brać na tym forum. Czy naklejki z rajdów to Twoje czy poprzednika? Co do silnika: na Twoim miejscu bym nie zmieniał, pozostałbym przy oryginale, natomiast przydadzą Ci się terenowe opony (z tego co widzę masz AT a zmiana na MT przyniesie niesamowite efekty). Można też zamontować snorkel, najlepiej zrobić samemu z rynny (grzybek trzeba kupić - 200zł). Kolejnym etapem wyciągarka. Mój znajomy z W-wy jeździł 300GD na rajdach ze sporymi sukcesami.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2003 3:03 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 11, 2003 1:49 am
Posty: 28
Lokalizacja: Gdynia
hmm
naklejki to juz moja robota, poprzedni wlasciciel jezdzil nim tylko do pracy i z powrotem, praktycznie nie widzial terenu [zlosnik]
opony - to byl moj wybor, szukalem czegos pomiedzy AT i MT i udalo mi sie znalezc- BFG TracEdge rozm. 235/85/16 i jestem z nich bardzo zadowolony, w terenie ida prawie tak dobrze jak MT a na czarnym przyzwoicie no i zimy sie nie boje, snoorkel i wyciagara - napewno przyjdzie czas pozostaje tylko kwesita pieniazkow, poki co uzywam go na codzien i moim celem sa bardziej wyprawy turystyczne niz extremy, nie mam tendecji do katwania sprzetu w terenie - szkoda mi go troche no i ceny ewentualnych czesci sa.... [totalszok]
hmm zastanawiam sie nad silnikiem z jednej strony z regoly jak sie poprawia fabryke to sie na tym kiepsko wychodzi, a z drugiej strony 120km to nie to co 88km [zlosnik] [zlosnik] tylko wtedy pewnikiem musialbym skrzynie na 5tke wymienic,
co do silnika - bylbym potencjalnie zainteresowany, moze dalo by sie zrobic taka cwana konwersje - zeby zalozyc 617A do mojego merca i tylko blok z numerem zostawic? kolektor jest chyba tylko troche inny, no i trzeba by chyba zmodyfikowac dolot powietrza -silnik chyba potrzebuje go troche wiecej? jest to realne? albo raczej inaczej --> wszystko sie da zrobic tylko za ile [oczko] calosc nie powinna przyspozyc chyba wiekszych problemow? co o tym myslicie?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2003 3:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
niedz pisze:
hmm
naklejki to juz moja robota, poprzedni wlasciciel jezdzil nim tylko do pracy i z powrotem, praktycznie nie widzial terenu [zlosnik]
opony - to byl moj wybor, szukalem czegos pomiedzy AT i MT i udalo mi sie znalezc- BFG TracEdge rozm. 235/85/16 i jestem z nich bardzo zadowolony, w terenie ida prawie tak dobrze jak MT a na czarnym przyzwoicie no i zimy sie nie boje, snoorkel i wyciagara - napewno przyjdzie czas pozostaje tylko kwesita pieniazkow, poki co uzywam go na codzien i moim celem sa bardziej wyprawy turystyczne niz extremy, nie mam tendecji do katwania sprzetu w terenie - szkoda mi go troche no i ceny ewentualnych czesci sa.... [totalszok]


Opony: ja mam 285/75 R16 co daje 33 cale też BFG ale Mud Terrain, Defenderek jeździ u mnie na codzień zima i lato i oponki baaardzo sobie chwalę, a mając tyle powietrza pod mostami komfort wyraźnie się poprawił.
Snorkel: to nie musi być drogie, rynny z supermarketu za ok 50zł, rura elastyczna zbrojona gumowa za ok 40zł i grzybek metalowy za ok 150zł (lub 200zł). Snorkel polecam nie tylko do ekstremu ale do turystyki właśnie i to nie tylko do brodzenia - wysoko pobór powietrza to mniej pyłu i cząstek stałych w filtrze powietrza.
Winch: można nie mieć, ale zawsze jechać przynajmniej na 2 auta.

No i co z tym zlotem?
a to mój off-roadowy sprzęt:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/10527 ... CF0068.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/10527 ... CF0075.jpg

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl