hubert73 pisze:
Luzy w układzie kier. i coś go znosi po puszczeniu kiery
Luzy da się ustawić dość sporym wkrętem regulacyjnym (sporych rozmiarów ampuł) w przekładni kierowniczej. Gdyby to nie pomogło, to raczej należałoby wymienić przekładnie w całości (nie mam pojęcia jak można zregenerować to ustrojstwo).
Przyczyny znoszenia mogą być różne:
- zbieżność (regulacja w dobrym warsztacie to niecałe pół godziny roboty),
- ciśnienie w ogumieniu lub jego wada,
- zużyte sworznie (tu polecałbym Lemmfordera - koszt 50-60zł./sztuka),
- duży luz na łożyskach kół - wyregulować lub wymienić. Dobre łożyska to SKF, FAG, Timken (przy ew. zakupie zwróć uwagę, czy nie były wyprodukowane w Chinach).
Można przy okazji sprawdzić stan tarcz, klocków i zacisków hamulcowych jeżeli ściąga również przy hamowaniu. Regeneracja zacisków, wraz z wymianą klocków kosztowała mnie ok. 100zł. za oba. Komplet reparaturek (Autofren) kosztuje ok. 20zł. na stronę, mocowanie klocków (ATE) 15zł. na dwie strony, klocki (np. Lucas) 55zł. komplet. Warto wymienić również odpowietrzniki (6,5zł. sztuka w ASO). Tu mogą być również pomocne poniższe linki:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ht=zaciski
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... aki+zacisk