MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 1:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 10, 2005 1:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Witam mam M110 przebieg 450 tys.
Ciśnienie oleju dno, bierze olej, ale pali ładnie i równo chodzi.

Pytanie zasadnicze:
Czy opłaca sięremontować taki silnik czy lepiej szukaćnowy.

Jaki może byćprzykładowy koszt remontu takiej jednostki bez robocizny.

Pozdr.

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 10, 2005 1:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
che tu koledzy ci zaraz napiszą ale o remontowaniu to raczej zapomnij...koszt remontu moze byc nawet 5-6 tys a i słyszalem nawet o 9 tys....Uzywka znacznie taniej-nawet na giełdzie sa dobre ogłoszenia...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 10, 2005 3:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
MERCEDES 4 EVER pisze:
che tu koledzy ci zaraz napiszą ale o remontowaniu to raczej zapomnij...koszt remontu moze byc nawet 5-6 tys a i słyszalem nawet o 9 tys....Uzywka znacznie taniej-nawet na giełdzie sa dobre ogłoszenia...


hmmmm..... no to sie zdziwisz kolego :D ja proponuje ...remont ! koszt moze i duzy ale kupujac uzywke wyciagnieta z auta kupujesz kota w worku ...w aucie nawet po sprawdzeniu tez nie masz pewnosci czy po 1000 km silnik nie wyzionie ducha ... koszt ... silnik w dobrym stanie orientacyjnie 2000-2500 i raczej nie dostaniesz na niego gwarancji...oby tylko tyle do tego przekladka ... jakies 400- 1000 zalezy od warsztatu czy Ci potem to poprawnie zloza i uruchomia ...juz masz prawie 3500 -4 tysiace ... nie wiem czy warto bo dalej masz jednak stary silnik z przelotem okolo 200 tys... Wedlug mnie po tym co sam doswiadczylem nie warto pakowac sie w uzywki .... bo to tylko przedluzanie smierci a nie pomoc ... Remont ...panowie mi liczyli w warsztacie kapitalka to okolo 5-6 tys zalezy od producenta i potrzebnych czesci .... do tego jakies srednio 1000 zl biora robocizny Ale na koniec wiesz na czym jezdzic i z reguly dostajesz gwarancje.
pozdrawiam

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 10, 2005 3:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
no jak przjdzie wymienic wszystkie tłoki kompletne i szliwfy i remont głowicy to 6 tys to bedzie za mało......

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 10, 2005 3:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
MERCEDES 4 EVER pisze:
no jak przjdzie wymienic wszystkie tłoki kompletne i szliwfy i remont głowicy to 6 tys to bedzie za mało......


zawsze trzeba zaryzykowac ....zostaje opcja rozebrac zobaczyc co w trawie piszczy i decydowac sie albo na drugi motor albo na remont .... ja osobiscie 2 uzywki juz nie kupie a jak tak to bedzie to 300SD hihihih zeby miec spokoj do konca zycia :D:D:D:D

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 10, 2005 4:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Droga taka zabawa

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
Post: pn paź 10, 2005 4:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Piotr735 pisze:
Witam mam M110 przebieg 450 tys.
Ciśnienie oleju dno, bierze olej, ale pali ładnie i równo chodzi.

Pytanie zasadnicze:
Czy opłaca się remontować taki silnik czy lepiej szukać nowy.

Jaki może być przykładowy koszt remontu takiej jednostki bez robocizny.

Pozdr.


Co to znaczy "ciśnienie oleju dno" ?

Co to znaczy "bierze olej" ?

Nie opłaca się robić remontu, lepiej szukać z innego auta, kolega w Kartuzach ma takie silniki. Koszt remontu jest bardzo duży. [szalone]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 10, 2005 4:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Podobno (podkreslam, ze opinia jest zaslyszana) kapitalny (w pelnym tego slowa znaczeniu) remont M110 to koszt bliski 17kpln, wiec pozostaje co najwyzej w sferze marzen.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 10, 2005 4:56 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
georem pisze:
Co to znaczy "ciśnienie oleju dno" ?


Po nagrzeaniu na wolnych obrotach 0,8 Atm

georem pisze:
o to znaczy "bierze olej" ?

ok 8 setek na 1000 km

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 10, 2005 5:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Myślałem że kupie panewki i sprawa będzie cool.

georem pisze:
kolega w Kartuzach ma takie silnik

jakieś namiary można prosić?

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 10, 2005 5:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Piotr735 pisze:
georem pisze:
Co to znaczy "ciśnienie oleju dno" ?


Po nagrzeaniu na wolnych obrotach 0,8 Atm

georem pisze:
o to znaczy "bierze olej" ?

ok 8 setek na 1000 km


Czyli o ciśnienie oleju bym się nie martwił, jeżeli po dodaniu gazu wskazówka reaguje to masz spokój, oleju bierze dużo i tu albo warto szukać silnika, ale można również z tym jeździć, zależy jakie masz plany i aspiracje co do tego auta. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 10, 2005 5:13 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Piotr735 pisze:
Myślałem że kupie panewki i sprawa będzie cool.

jakieś namiary można prosić?


Ja mam złe doświadczenia z remontem i podejrzewam, że wymiana samych panewek spowoduje efekt odwrotny do zamierzonego, czyli tak zwaną reakcję lawinową [zlosnik] A tu namiary na kolegę:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=14102

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 10, 2005 6:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Ciśnienie 0,8 to nie jest tragedia a 8 setek na 100 to nie rewelacja ale też nie powód do szybkiego remontu czy do wymiany tak jak kolega Georem napisał zależy jakie Masz aspiracje w co do do tego samochodu. Jeżeli na rozgrzanym silniku po przegazowoniu mocno kopci? Jeżeli nie to nie jest powód do tragedi. I zawsze weż pod uwagę że ingerencja"mechaników" w silnik może przynieść efekt odwrotny od założonego pomijając przy tym nerwy stracone przez Ciebie. POzdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 10, 2005 7:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
jak chodzi ładnie i rowno to mozna by jeszcze jak sa gładzie i tłoki nie wyjechane same pierscienie załozyc-wtedy koszt by nie był masakryczny ale jest tez szansa ze bedzie jeszcze gorzej albo nic poprawy i wtedy tez kasa w błoto

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 11, 2005 7:52 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
jako że i tak myslisz o zmianie silnika lub remoncie to zrób tak ...

http://www.auto-repair.pl/content/view/88/142/

z tej strony ściagnij

Ceramizery_cz1.avi (16,0 MB)

Ceramizery_cz2.avi (14,1 MB)

Ceramizery_cz3.avi (11,6 MB)

Ceramizery_cz4.avi (14,2 MB)
czyli test telewizyjny.

I PRZETESTUJ DLA NAS TO BADZIEWIE ....

ale najpierw zmien olej na jakies 15W40 castrol lub mobil.

Powiem ci tak. jesli ci silnik równiutko pracuje , nie wypadają zapłony i ładnie pali, a problemem jest zużycie oleju, niskie cisnienie i w szczególności kopcenie to zalej jeden z tych preparatów.

Ja miałem do sprzedania w123 300D kupionego i sprzedanego za 2000 zł. ( tymczasowo do jazdy). Zimny strasznie kopcił i nierówno pracował, po rozgrzaniu było w miarę ok, ale da;ej kopcił na siwo. Po zalaniu tego specyfiku ( ojciec mi kupił ;)) zdecydowalem ze w tamach testu wleje . Nigdy nie wierzylem ze silnik się bez mechanika sam naprawi .. ale po obejrzeniu filmików ktore ci wyslalem , sprobowalem.

Okazuje się że w tym 300D przez następne parę dni (zanim go sprzedalem) kopcił przez jakies 5 s po odpaleniu, i naprawde trzeba bylo stac na zewnątrz zeby to zobaczyc ... a wczsniej mialem chmure dymu za autem widzialem ją w lusteku. Od razu chodził równo. Bylem zaskoczony.

PS. wszystko zalezy od tego ile masz kasy ... jak mało to używka jak dużo i ci nie bedzie na chleb brakowalo po wydaniu 6 tys. to używka

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl