MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 12:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob paź 28, 2006 12:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Mam 4 kwestie do rozwiązania:

1. Szukam zegarów do swojej Mercedes, jednak ze słabym skutkiem :( Próbowałem je już lekko regenerować, ale nie jest to takie proste. Otóz nie działa mi licznik kilometrów, a w związku z tym także licznik przebiegu dziennego.

Jeśli ktoś sie kiedyś tym bawił to wie jak to działa. U mnie sworzeń, na którym sie obracają kółeczka z cyferkami całkowitego przebiegu, a tym samym kółeczko napędzające przebieg dzienny, jest wytarty. To znaczy, kółeczko pierwsze (szare) za metalową obudową już sie nie kręci sprzężone z tym przed obudową. Można nim pokecić normalnie palcem, a nie powinno być można!!

Zapewne sworzeń jest już wytarty w tym miejscu, bo wnioskuję, że kółeczko to, wraz z tym przed obudową było sprzęgniete własnie tym sworzniem, który ma jakieś wypustki lub nie do końca regularny kształt, a może po prostu na kleju ???

Chciałbym to naprawić, ktoś wie może coś więcej ? Acha i jeszcze jakbym chciał ten mechanizm cały przełożyc z innego licznika, pewnie przełożenia sa inne ?




2. Kolejna sprawa, to taka iż mogę dostać zegary do 280C tyle, że z innej serii, lub z innymi bajerami. Moja wersja jest bez dodatków. Czy zegary z obrotomierzem i ekonomizerem mogę podłączyć (czy będzie to chodzić) i w jaki sposób to działa ??




3. Jak są mocowane główki wskaźników, te co w pierwszych dwóch seriach były srebrzyste a poźniej czarne, czy da się je przełożyć ?




4. Jakiego koloru powinny być wskazówki wszystkich wskaźników z 2 serii (81 rok) ??? Pytam ponieważ widziałem parę wersji i każda inna:)




Może ktoś pytał w ASO ile za zegary życzą ? :D

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 28, 2006 1:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Marv pisze:
Może ktoś pytał w ASO ile za zegary życzą ?


Około 1800 zł [zlosnik]

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 28, 2006 1:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Wojtek123 pisze:
Marv pisze:
Może ktoś pytał w ASO ile za zegary życzą ?


Około 1800 zł [zlosnik]


Ok, to wygląda na to, że wydając nawet 300 złotych na zegary na strasznego jelenia nie wyjdę:) Czekam na odpowiedzi i sugestie odnośnie reszty pytań...

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 28, 2006 6:53 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
1. zegary mozna regenerowac. troche zabawy, zwinne palce, ew jakies inne zegary na czesci i tworzysz cuda.

2.
Marv pisze:
zegary do 280C

Marv pisze:
Czy zegary z obrotomierzem i ekonomizerem mogę podłączyć


C bez E czyli gaznikowce byly robione do 79 wiec tam jeszcze nie snil im sie ekonomizer ;) co do obrotki to tez nie jestem pewien.


Marv pisze:
w jaki sposób to działa ??


obrotka: bierze impuols z cewki. nic strasznego.
ekonomizer - ehhhh nie wiem, ale jest gdzies na forum.

3. glowki da sie przelozyc. zazwyczaj widzialem je na kleju, chyba tak tez fabryka dawala :?

4. wskazowka jak wskazowka taka oryginalnie pomaranczowa :D

[zlosnik]

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 28, 2006 10:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
drwalu pisze:
1. zegary mozna regenerowac. troche zabawy, zwinne palce, ew jakies inne zegary na czesci i tworzysz cuda.


:) czyli rozumiem innymi mechanizmami sie mogę posługiwać, ale co gdybym chcial przełożyć, bo jest tam parę ślimaków a te pewnie mają inne przełożenia w każdym modelu


drwalu pisze:
C bez E czyli gaznikowce byly robione do 79 wiec tam jeszcze nie snil im sie ekonomizer ;) co do obrotki to tez nie jestem pewien.


Mój to 280CE, na wtrysku, chodzi o to czy jest możliwośc podłaczenia tamtych bajerów i w jaki sposób.



drwalu pisze:
3. glowki da sie przelozyc. zazwyczaj widzialem je na kleju, chyba tak tez fabryka dawala :?
Jak na kleju, to chyba oderwanie jednego i przyklejenie do drugiego, może totalnie zkaszanic cały mechnizm, przynajmneij moim zdaniem.

drwalu pisze:
4. wskazowka jak wskazowka taka oryginalnie pomaranczowa :D

[zlosnik]
No własnie pomarańczowa czy zółta ???????? i czy tak samo w kontrolkach paliwa oleju i temp, a także i zegarku ???

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 28, 2006 12:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Marv pisze:
chodzi o to czy jest możliwośc podłaczenia tamtych bajerów i w jaki sposób

drwalu pisze:
est gdzies na forum

Podobnie jak omówienia różnic poszczególnych serii, wraz ze stosownymi dyskusjami problemowymi.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 28, 2006 1:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
To po co w ogole zadawac jakiekolowiek pytania skoro wszystko jest gdzies na forum ?? Ta mentalnosc typu "uzyj wyszukiwarki juz bylo" zaczyna mnie tutaj przerazac :o

Szukalem, niestety nie dotarlem do takich informacji, moze daltego ze wolalem napisac nowy temat w 15 minut niz, spedzic 3 godziny szukajac po starych tematach :roll:

Naprawde nie mam az tyle czasu, aby sie zastanawiac czy kiedys ktos to nazwal odbudowa licznikow, czy moze regeneracja cyferbaltow, czy moze jeszcze jakos inaczej, dlatego zapytalem. Po szybkim przejrzeniu historii ktora udalo mi sie znalezc, jak juz wspomnialem, nie dostalem oppowiedzi.

Bede zatem bardzo wdzieczny za odpowiedzi na moje pytania :)

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
Post: sob paź 28, 2006 3:05 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
>Chciałbym to naprawić, ktoś wie może coś więcej ? Acha i jeszcze jakbym >chciał ten mechanizm cały przełożyc z innego licznika, pewnie przełożenia >sa inne ?
Naprawa jest prosta jak barszcz. Nie trzeba nawet zdejmowac cyferblatu. Zdejmij to kolko i splaszcz pod nim oske (wystarcza do tego kombinerki), ale splasz oske pod kulkiem, a nie ten kawalek ktory chodzi w otworze obudowy [zlosnik] Mozna tez docisnac piaste kolka napedowago.

>2. Kolejna sprawa, to taka iż mogę dostać zegary do 280C tyle, że z >innej serii, lub z innymi bajerami. Moja wersja jest bez dodatków. Czy >zegary z obrotomierzem i ekonomizerem mogę podłączyć (czy będzie to >chodzić) i w jaki sposób to działa ??
Oburzasz sie na uwagi, ale bedzie jeszcze jedna. Napisz kolego jakie autko masz i z jakim silnikiem, rok tez sie przyda. Na razie mozna wywnioskowac w123 3 seria i nic wiecej. Jesli masz diesla to nie zakladaj do niego zegarow od benzyny.

>3. Jak są mocowane główki wskaźników, te co w pierwszych dwóch >seriach były srebrzyste a poźniej czarne, czy da się je przełożyć ?
1-2 seria srebne, 3 czarne. Da sie oderwac i przykleic, ale to dokladna robota.

>4. Jakiego koloru powinny być wskazówki wszystkich wskaźników z 2 >serii (81 rok) ??? Pytam ponieważ widziałem parę wersji i każda inna:)
Kolor byl jeden, a to ze widziales kilka wynika z jego wyblakania, a ze nie dzieje sie to tam samo w kazdym aucie i nawet z kazda wskazowka to mozna zobaczyc kilka odcieni org koloru, az do zoltego.

_________________
w123


Na górę
Post: sob paź 28, 2006 3:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
laudan pisze:
Na razie mozna wywnioskowac w123 3 seria i nic wiecej.


Luknij w podpis kolegi.
Jeszcze tylko rok i będzie komplet.


Na górę
Post: sob paź 28, 2006 3:53 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
THC pisze:
Luknij w podpis kolegi.
Jeszcze tylko rok i będzie komplet.


Chyba sie poprawil w miedzyczasie[zlosnik] Wiec moge dodac, ze moze przelozyc sam predkosciomierz, a reszte zostawic swoja.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 28, 2006 4:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Na poczatku Laudan dzieki za bardziej obszarne info :)

Moj samochod widnieje w moim podpisie wlasciwie od momentu gdy go nabylem, a rok wspominalem w pierwszym poscie w tym temacie, ale jeszcze raz:

Mój samochód to Mercedes W123 280CE, rocznik 1981 ;)

... no i własnie sie rozchodzi o to czy moge podlaczyc u siebie ekonomizer i obrotomierz jesli oryginalnie tych dodatkow nie mialem, jesli moge to w jaki sposob?

Z ta oska jest taki problem, ze jest to nit, wiec jak to rozwale, moze byc problem ze zlozeniem tego pozniej, bo ogolnie jest ona dosc cienka, a calosc to delikatny mechanizm.

Widzialem wlasciwie tylko zolte i pomaranczowe wskazowki, bez jakichs wiekszych odchylen w barwie, za to w ronych kombinacjach, raz na zegarze, raz na innych czujnikach itd. Zatem rozumiem ze nowe wskazowki byly pomaranczowe we wszystkich seriach ?

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 28, 2006 5:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Wpisz "podłą*" + "ekono*", włącz opcję "Szukaj wszystkich słów".
Na mb.org jest chyba nawet opis podłączenia do diesla, żeby śmieszniej było.

Możesz też odszukać dane o seriach W123. Słowo kluczowe to "seri*". Jako autora wpisałbym wojz, ale do tego i ze dwóch innych nicków sam byś szybko doszedł.

W pozostałych przypadkach zasada jest ta sama.

To, że przy okazji przeczytasz kilka innych wypowiedzi nie powinno zaszkodzić Twemu zdrowiu.

Marv pisze:
To po co w ogole zadawac jakiekolowiek pytania skoro wszystko jest gdzies na forum ?? Ta mentalnosc typu "uzyj wyszukiwarki juz bylo" zaczyna mnie tutaj przerazac

Pewnie, bo prościej zapytać...

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 28, 2006 10:07 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
>Mój samochód to Mercedes W123 280CE, rocznik 1981 ;)
A wiec masz 2 seryjne autko i zegary z srebnymi kuleczkami, a nie czarnymi.

>... no i własnie sie rozchodzi o to czy moge podlaczyc u siebie >ekonomizer i obrotomierz jesli oryginalnie tych dodatkow nie mialem, >jesli moge to w jaki sposob?
Mozesz, o ile bedziesz mial czujniki do nich. Obrotomierz to nie problem, bo podlaczasz pod modul, czy cewke (musi sie tylko zgadzac liczba cylindrow). Z ekonomizerem moze byc gorzej, ale potrzeba jego stosowania w M110 jest mocno watpiwa, bo przy tym motorku o ekonomi nie ma co mowic.

>Z ta oska jest taki problem, ze jest to nit, wiec jak to rozwale, moze byc >problem ze zlozeniem tego pozniej, bo ogolnie jest ona dosc cienka, a >calosc to delikatny mechanizm.
Nie jest problem. Z jednej strony sciagasz obraczke, bodajrze z brazu i wyciagasz wszystkie kolka, a wtedy masz do niej super dostep. Robilem to jakis czas temu [oczko] i zegar dziala.

>... wskazowki byly pomaranczowe we wszystkich seriach ?
Dokladnie, zolte to sa juz mocno wyblakle.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 29, 2006 12:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
@Laudan

Dziekuje bardzo za chec odpowiedzenia na trapiace mnie zagadnienia, winszuję Ci życzliwości w stosunku do kolegów z forum ;)


@Wookee

Kto pyta, nie błądzi :D A na przyszłość to dobrze wiedzieć, że do wyszukiwania gwiazdkę też można użyć ;)

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 29, 2006 12:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 11, 2004 2:17 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:

>Z ta oska jest taki problem, ze jest to nit, wiec jak to rozwale, moze byc >problem ze zlozeniem tego pozniej, bo ogolnie jest ona dosc cienka, a >calosc to delikatny mechanizm.
Nie jest problem. Z jednej strony sciagasz obraczke, bodajrze z brazu i wyciagasz wszystkie kolka, a wtedy masz do niej super dostep. Robilem to jakis czas temu [oczko] i zegar dziala.


Dokładnie, rozwiązanie sprawdzone też przeze mnie. Jak narazie 30k km i zero problemów.
Tylko musisz mieć dużo cierpliwości [zlosnikz]

_________________
W116 + M110 + gaznik :) + LPG
czyli zagazowane 280S '77


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl