MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 1:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 13, 2006 12:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Witam

Objawy sa nastepujace:

1. Stukot przy ruszaniu
2. Przy poruszeniu walem przy samym tylnym moscie jest wyczuwalny luz okolo 1 cm i metaliczny stukot w srodku mostu
3. Ruszajac poloskami stukow nie slychac i luzy nie sa wyczuwalne

Czy to wina luzu w moscie i czy to sie naprawia czy wymienia most ( czyt. co bedzie taniej )

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 13, 2006 2:44 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Objawy standardowe dla wychchłanego mostu = wymiana ale znaleźć cichu most to tak jak spotkać ET :D :D :D :D

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 13, 2006 5:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
witam,
ja jednak onstawił bym tylne sprzęgło podatne a jeśli do tego co napisałeś jest im szybciej tym głośniej to środkowe łożysko na wale
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 13, 2006 9:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
MacKuz pisze:
Objawy standardowe dla wychchłanego mostu = wymiana ale znaleźć cichu most to tak jak spotkać ET

sluchajcie ale most za bardzo nie wyje, troche slychac, ale nie jest to tragedia

teope pisze:
ja jednak onstawił bym tylne sprzęgło podatne

mozesz troche szerzej o tym sprzegle?


teope pisze:
im szybciej tym głośniej to środkowe łożysko na wale

srodkowe lozysko jest napewno do wymiany, ale to chyba nie ma nic wspolnego ze stukotem w tylnym moscie podczas ruszania i zmian biegow...

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 14, 2006 11:41 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
tylne sprzęgło podatne to nic innego jak kawał okrągłej gumy z metalowymi tulejkami. Gdy całe to ustroistwo się wyrobi to wydaje dźwięki o których Ty piszesz.

Generalnie jeśli chodzi o cały układ przeniesienia napędu - wał, most, półośki to każdy bez mała element który zaczyna szwankować wydaje nieco inne dźwięki.

mimo wszystko ja bym na dzień dobry wymienił łożysko, wizualnie sprawdził tylne sprzęgło podatne i zrobił rundke autem w celu dalszej weryfikacji,

Niedawno w moim 123 przerabiałem bardzo podobny temat:
wymiana łożyska środkowego i dokręcenie poluzowanych śrób przy łączeniu wału z mostem i jest EXTRA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 14, 2006 7:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
teope pisze:
tylne sprzęgło podatne to nic innego jak kawał okrągłej gumy z metalowymi tulejkami. Gdy całe to ustroistwo się wyrobi to wydaje dźwięki o których Ty piszesz.


o teraz juz kojarze, sprawdzalem jest ok ( bez luzow )

teope pisze:
Niedawno w moim 123 przerabiałem bardzo podobny temat:
wymiana łożyska środkowego i dokręcenie poluzowanych śrób przy łączeniu wału z mostem i jest EXTRA


tak ale widzisz ja wchodzilem pod samochod poruszalem walem, nigdzie na dlugosci walu nie ma zadnego luzu, luz pokazuje sie na 99% gdzies w srodku mostu, po prostu jak ruszasz walem to ma luz obrotowy ok 1cm w srodku mostu i jak poruszysz mocniej to powstaje stuk, nie jest to dzwiek powtarzajacy sie stuka tylko raz podczas ruszanie lub zmiany biegu
w kazdym badz razie wal chyba powinien siedziec ciasno w moscie, bez zadnego luzu obrotowego?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 14, 2006 10:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
zanim postaram się wyjaśnić przyczynę dolegliwości Twojej Mercedes interesuje mnie jeden fakt:
pisałeś, że gdy poruszasz półośkami luz nie jest wyczuwalny - wejdź do kanału podlewaruj najpierw jedno tylne koło (auto ma być na biegu jałowym) obróć kołem w lewo i w prawo, zrób to samo z drugim kołem,

zwróć uwagę czy to uderzenie nie jest głośniejsze względem tego jak kręcisz samym wałem i czy w momencie ruszenia kołem rusza odrazu wał

zobacz jaki jest luz na półośkach suwając je od koła do mostu i odwrotnie

myślę, że wiem co go boli ale chciałbym znać jeszcze odp na powyższe

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 15, 2006 11:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
MacKuz pisze:
= wymiana ale znaleźć cichu most to tak jak spotkać ET :D :D :D :D


witam
a co sądzicie o wymianie samej "główki" ? mój mechanik stwierdził, że może coś takiego zrobić. Podobno ma juz nawet jedna odpowiednią. Czy to gwarantuje sukces czy lepiej sie w takie podmianki ni ebawić?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 15, 2006 1:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
teope pisze:
zwróć uwagę czy to uderzenie nie jest głośniejsze względem tego jak kręcisz samym wałem i czy w momencie ruszenia
kołem rusza odrazu wał

uderzenie slychac takze lecz mysle ze uderzenie od poruszania walu jest glosniejsze, wal nie rusza od razu, ale po przekreceniu kola ok 1cm

teope pisze:
zobacz jaki jest luz na półośkach suwając je od koła do mostu i odwrotnie

luz wzdluzny na poloskach to takze ok 1 cm

niecierpliwie czekam na odpowiedz :lol:

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 19, 2006 3:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
teope pisze:
myślę, że wiem co go boli ale chciałbym znać jeszcze odp na powyższe


hej no to co go boli?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 19, 2006 3:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
wiec wg mnie będzie to tak:
1)wyrobione wielopusty półosi choć to mało prawdopodobne,
2)luz mógł powstać na przegubie krzyżakowym pólosi
Najprawdopodobniejsza opcja to taka że posypało się ktores z łożysk w przekładni i mechanizm różnicowy daje o sobie znać
Naprawa przekładni to dosyc skąplikowany temat - ja wolał bym wymienić całą,
jesli chodzi o pkt 1 i 2 to szybko i łatwo można to sprawdzićwyciągając półoś.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 19, 2006 3:58 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
teope pisze:
1)wyrobione wielopusty półosi choć to mało prawdopodobne


Prawdopodobnie:) U mnie najwiekszy luz byl na luzie pomiedzy wielopustep polosi i piasty kola.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 19, 2006 4:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
no to już zalezy od stylu jazdy


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 19, 2006 4:14 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
teope pisze:
no to już zalezy od stylu jazdy


Kilometry tez robia swoje. Nie kazdy MB ma 100-200 tkm:)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 19, 2006 4:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
nie wiem czy dobrze mysle ale jakby byl luz na polosi przy piascie to mozna by go stwierdzic krecac kolem ( polos by sie nie krecila jakis czas )
jesli chodzi o luz polosi przy moscie to glosniejszy stukot dochodzi podczas krecenia samym walem niz kolem ( polosiami ), czy wiec to raczej nie wyklucza luzu polosi?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl