MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 1:06 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 22, 2006 11:05 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Właśnie przez to cholerstwo na zlocie byłem plastikiem, co prawda z gwiazdą i też białym ale jednak.
Ale do rzeczy:
Przy wymianie półosi gdy opuściłem dyfer to zauważyłem że z 4 śrub mocujących go do belki nadwozia (nie chodzi o belkę zawieszenia) 3 są na znacznej części okorowane z gwintu. Wymiana śrub na dobre niewiele jak się potem okazało pomogła. Dwie ze śrub przy wkręcaniu nie dały oporu, a po przejechaniu kilku km zauważyłem że zaczęły się wysuwać i dyfer opadł o jakiś 1mm. Więc poblem niestety leży w tych gwintowanych gniazdach co są w belce :( Pytanie do Was czy ktoś wie jak one tam są zamontowane, ma jekieś zdjęcie jak to wygląda. Na tym odcinku w belce jest wzmocnienie które zasłania dostep do tych gniaz od strony otworu w belce. Poprostu nie wiem od której strony się do nich dostać od góry czy od dołu. Od gory jest zbiornik paliwa więc jest trochę rozbierania i nie wiem czy jak wytnę kawałek podłogi to czy wogóle dostanę się do nich. Od spodu boje się że razem z belką potnę to wzmocnienie. Poradźcie coś.

EDIT:
tak dla zobrazowania sprawy zdjęcie z galerii OSP:
widać te belkę i nawet część tego wzmocnienia wewnątrz. Wiele bym teraz dał za mozliwość zajrzenia do środka tego "korytka" bez rozpruwania go
Obrazek

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 12:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
W tej zamkniętej belce, w którą wchodzą śruby jest płaskownik, w które są one wkręcane (przynajmniej ja tak mam).
Jak zmieniałem dyfer, to właśnie nie mogłem go dokręcić, bo ten płaskownik przesuwał mi się w lewo i w prawo. W końcu jakoś trafiłem.
W tej belce są otwory po bokach i dzięki nim mogłem manewrować, może uda się przez nie jakoś wysunąć ten płaskowink?
Nie wiem czy jakoś Ci to pomoże :roll:

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 1:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
a nie wolisz przegwintowac otworów i przykrecic dyfer np. zamiast 17stkami to 19stkami ?

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 2:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Możesz jeszcze zrobić taki wkręt
1 dłuższe wiertło i odwiert przez belkę na "wylot" do kuferka (to jest baza aby nic nie uszkodzić
2 szlifierka kątowa i wycięcie prostokąta (od otworu do otworu)
3 dorobieni blachy z otworami gwintowanymi i włożenie jej przez ten otwór
4 dorobienie zaślepki w postaci cieńkiej blachy i przykręcenia jej od góry (masz wtedy możliwość kontroli konserwacji belki w środku, a konstrukcja na tym nie ucierpi)
5 podczas montażu możesz korygować położenie otworów gwintowanych do przelotowych
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 5:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
ja zrobiłem tak jak wojtyla tyle że blache zrobiłem dłuższa i zamiast gwintować otwory wspawałem tam nakętki z tym że zrobiłem to z blachy 5 nierdzewnej i tak samo śruby nierdzewne i nakrętki ;)

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 9:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi co nie znaczy że już dosyć ;)
Faktycznie gniazda te są tam zamocowane w sposób elastyczny i można nimi przesuwać w niewielkim stopniu. Zastanawiam się jak je mozna wyjąć i czy to jest wogóle mozliwe. Jak opuszcze dyfer to w miejscu w którym on przylega do belki jest okrągły otwór fi jakieś 4 - 5 cm ale dostepu do tych śrub broni to wzmocnienie. POzostałe otwory są jakieś mniejsze i zdaje się że dość daleko chyba że jakiegoś niezauważyłem np od strony przedniej belki. Muszę się przyjrzeć..
Erio, rozwiercenie i zastosowanie grubszych śrub raczej nie wchodzi w grę bo musiałbym także rozwiercić otwory w tym jarzmie za pomocą którego przykręcam dyfer do belki, a to oznaczałoby niebezpieczne pocienienie materiału wokół śrub. Poza tym te gniazda są elastycznie zamocowane więc się chyba nie bardzo w czymś takim wierci.
W grę wchodzi chyba także podobnie jak piszecie żeby się przewircić przez belkę na chama i podłożenie od góry blachy z wspawanymi nakrętkami i skręcenie dłuższymi śrubkami, ale to zostawiłbym sobie na koniec.
Jutro zaatakuje wstepnie problem i zobaczymy
Pozdrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 23, 2006 12:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
mycha pisze:
tym że zrobiłem to z blachy 5 nierdzewnej i tak samo śruby nierdzewne i nakrętki

tylko musisz pamętać o izolatorach (podkładki niemetalowe) bo jak dasz kwaśną stal do zwykłej to Ci kwasiak zgnije ( to taki mały ewenement w przyrodzie coś co teoretycznie jest niemożliwe a jednak )
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 23, 2006 5:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
I po bólu !!!!!!!!!!!!!!!!!
~Wojtek123 wielkie dzieki za Twoje wskazówki. Były bardzo pomocne i skuteczne. Cała robota to 15 minut wyciągania tych płaskowników z dawcy i drugi kwadrans montaż.
Dla zobrazowania sytuacji: Są tam oczywiście otwory którymi się te płaskowniki wysuwa
Obrazek

A tak one wyglądają oswobodzone:
Obrazek

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 23, 2006 6:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
a ja brutal ciąłem 8)

_________________
W 123 300D 82r R.I.P

w 123 280 E błękit metalic 80r

volvo 460 96 fajnie śmiga

koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""



http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 23, 2006 11:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Maniek pisze:
Wojtek123 wielkie dzieki za Twoje wskazówki


Cieszę się, że mogłem pomóc [oczko]
Pozdrawiam.

_________________
126.034


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl