MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 1:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sty 03, 2003 4:52 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Czytajac sobie kody znalazlem jeden dla Californijskiej wersji, a drugi dla reszty stanow. Czy ktos wie, czym sie one roznily w szczegolach? A zwlaszcza w 126?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 03, 2003 6:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Cześć, mogę się wypowiedzieć tylko w sprawie mojej W114. Z tego, co się orientuję, to różnice dotyczyły emisji spalin. Przepisy kalifornijskie były dużo surowsze, niż w pozostałych stanach USA. Tak więc dla mojego silnika 280 (gaźnik), w 1974 roku normą w sensie dodatkowego oczyszczania spalin dla "zwykłych" stanów USA były (tu proszę mi wybaczyć prawdopodobny brak poprawnych terminów): 1. opóźnienie zapłonu, 2. Throttle-Valve Lift??? 3. recyrkulacja spalin, 4. crankcase ventilation, 5. system kontroli oparów paliwa, podczas gdy w wersji kalifornijskiej dochodził jeszcze jeden punkt, mianowicie "dopalenie spalin". Powyższą wiedzę zaczerpnąłem z książeczki "Owner's Emission Systems Manual - 1974". Są tam nawet proste schematy powyższych systemów. Moje 280C, jako wersja kalifornijska, ma te wszystkie ww. elementy, aczkolwiek głowy nie dam, czy one działają :-).

Miłego wieczoru!

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 04, 2003 1:30 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Dzieki.
Dostalem jeszcze emalie na ten temat, za ktora jestem rowniez wdzieczny, a zacytuje odpowiedzni fragment jakby kogos tez interesowalo:
Roznica pomiedzy US-federalan wersja a CA
Sonda EGR podlaczona do systemu diagnostycznego
Gniazdo diagnostyczne posiada diode I przycisk umozliwiajacy czytanie codow zwiazanych z czystoscia spalin- emisja.
Po otwarciu maski silnika po prawej stronie na wsporniku chlodnicy znajduje sie nalepka EPA ta moze byc koloru zoltego albo czarnego tzn wersja CA albo 49 stanow .

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl