MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 12:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 19, 2005 10:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 23, 2003 2:04 pm
Posty: 185
Lokalizacja: Łochów/ mazowieckie (WWE ...)
Witam, chyba mam niewąski problem, dziś rano padł mi piąty cylinder-ciśnienie 0 :-( Wszystko się wyjaśni na 100% po rozebraniu silnika ale to raczej pewne że wypalił się zawór , i moje pytanie : jakie zawory najlepiej zakupić i jakiej spodziewać się ceny? Jeśli ktoś z was już przerabiał taki temat ze swoim M103 to proszę zorientujcie mnie w kosztach takiej operacji.

pozdr
Mechu

_________________
W202 C43 ///AMG T-modell
W201 3.0E Sportline 87' SPRZEDAM
Audi A4 Avant 1.9 Tdi, substytut 300 TDT
Ex: W201 2.6E ASD, manual 87'
Ex: W123 240D 81' "PETROL 877"
Ex: Audi B4 2.3 Coupe
Ex: Lanos 1.6 SX
Ex: Fiesta MK2
Ex: PF 126p


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 19, 2005 9:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
UUU uch! To nie częsty przypadek bo po obserwacjach co z M103 wyczyniał mój słynny kolega-taksówkarz [totalszok] to uważam, że jest to bardzo trwały silnik. Co do kosztów to nie wiem bo nie robiłem i mam nadzieję że nie będę musiał. :)
Pozdrowienia

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 19, 2005 9:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
szukaj uzywki....mozna nowy jeden kupic w ASO -nawet w aso nie bedzie chyba wiecej niz 100zł szt.Ale moim zdaniem to poszukaj na allegro kogos co ma silnik na czesci i sprzeda Ci za grosze

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 1:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 23, 2003 2:04 pm
Posty: 185
Lokalizacja: Łochów/ mazowieckie (WWE ...)
Wiem już co się stało, po zdjęciu "klawiatury" okazało się że zawór wydechowy jest dość mocno rozklepany, ponadto cały się rusza w prowadnicy czeka mnie wymiana prowadnic oczywiście obróbka głowicy, uszczelnienie silnika, jak myślicie czy zmienić od razu pierścienie na nowe, bo trochę sporo mi brał oleju przed awarią.

_________________
W202 C43 ///AMG T-modell
W201 3.0E Sportline 87' SPRZEDAM
Audi A4 Avant 1.9 Tdi, substytut 300 TDT
Ex: W201 2.6E ASD, manual 87'
Ex: W123 240D 81' "PETROL 877"
Ex: Audi B4 2.3 Coupe
Ex: Lanos 1.6 SX
Ex: Fiesta MK2
Ex: PF 126p


Na górę
 Tytuł: Hmmmmm
Post: pt paź 21, 2005 2:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Mechu pisze:
Wiem już co się stało, po zdjęciu "klawiatury" okazało się że zawór wydechowy jest dość mocno rozklepany, ponadto cały się rusza w prowadnicy czeka mnie wymiana prowadnic oczywiście obróbka głowicy, uszczelnienie silnika, jak myślicie czy zmienić od razu pierścienie na nowe, bo trochę sporo mi brał oleju przed awarią.

Osobiście jestem zwolennikiem praktyki -"co oryginał to oryginał" i najczęściej postepuję zgodnie z nią. No oczywiscie przychodzi moment, że oryginał ma dosyć. Rzecz w tym aby 100%-wo określić ten moment (no i przyczynę). Po prostu potrzebna jest weryfikacja części. Pierścienie, luzy na zamkach oraz (ważne!) stan tłoków trzeba obejżeć i pomierzyć. Może się okazać, że wymiana pierścieni da efekt na krótko lub nieproporcjonalnie mały bo tłoki mają "wychlastane" rowki. Nic nie dzieje się bez przyczyny. Jeżeli pierścienie dostały w "d..pę" przez olej to słabe smarowanie wykończyło i tłoki. To samo jeżeli jest bardzo duży przebieg. Praktyka warsztatowa zaleca wymieniać wtedy obie rzeczy a to już wielki remont
Reasumując: Najpierw poszukaj miejsc wycieków oleju (mam M103 więc wiem :)) potem zweryfikuj dokładnie tłoki i pierścienie (pomiar). Jeżeli tłoki są w dobrym stanie teoretycznie można wymienić pierścienie (jeżeli zużyte) i niekoniecznie wszystkie. Może wystarczy tylko olejowe (ale x6 tłoków) i to się praktykuje z bardzo dobrym skutkiem. Wiem (ale nie pamiętam teraz nazwy) że są specjalne pierścienie do tego typu remontów. Dużo łatwiej się układają i docierają w cylindrze. Uważam że zużycie oleju niekoniecznie musi być spowodowane pierścieniami. Zużyte prowadnice mogą dać podobny efekt.
To wiedza nabyta od mojego ojca (45 lat praktyki silnikowej) - przedstawiciela "starej szkoły". Na pewno będą i inne opinie. Ja pozostanę przy swojej - praktycznie nigdy mnie nie zawiodła.
Pozdrowienia

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 3:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 23, 2003 2:04 pm
Posty: 185
Lokalizacja: Łochów/ mazowieckie (WWE ...)
Dzięki za odpowiedż -pozdrawiam

_________________
W202 C43 ///AMG T-modell
W201 3.0E Sportline 87' SPRZEDAM
Audi A4 Avant 1.9 Tdi, substytut 300 TDT
Ex: W201 2.6E ASD, manual 87'
Ex: W123 240D 81' "PETROL 877"
Ex: Audi B4 2.3 Coupe
Ex: Lanos 1.6 SX
Ex: Fiesta MK2
Ex: PF 126p


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl