MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 10:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lut 23, 2007 7:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
and6412 pisze:
ew. regeneracji starej?


Jeżeli oddasz do renomowanego warsztatu to nie powinieneś zapłacić więcej niż ok. 500/600zł za sztukę, do tego dolicz koszt rozebrania i złożenia no i uszczeleczki. Myslę że spokojnie w 2000zł można zrobić to BDB, czas trwania takiej operacji nie powinien być dłuższy niż 4 dni.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 23, 2007 8:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
No dobra to jeszcze pozostaje sprawa diagnozy. Ponawiajac pytanie:
Czy da sie w jakiś sposób zdiagnozować rozwaloną prowadnicę bez zdejmowania głowicy?

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 23, 2007 8:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
And -usterk ajakas jest na 100% Polonezy mniej biorą oleju.Zdejmij głowice,zalej tłoki olejem/naftą.Po tej próbie jak juz bedzie wiadomo co z szczelnoscią dołu zajmij sie głowicami.Innej rady nie ma.Najwzyej jak rozgrzebiesz i niebedzie sie opłacało to bedziesz szukal drugiego silnika... no innej rady niewidze.Mozemy sobie tu pisac cały rok a on i tak bedzie zarł olej... :(

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 23, 2007 8:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
georem pisze:
500/600zł


To ceny z wymiana zaworów, gniazd, panewek wałków itp..?? Czy tylko sprawdzenie szczelnosci i planowanie, a jak cos wyjdzie to robia sie dodatkowe koszty? <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
MERCEDES 4 EVER pisze:
Mozemy sobie tu pisac cały rok a on i tak bedzie zarł olej...

Prawda, ale po pierwsze to i tak jestem za granica wiec za auto wezme sie najwczesniej na swieta chyba (jak nie na wakacje). Po drugie mam juz awersje do rozkopywania silnika i unieruchamiania auta. Tym razem zanim go unieruchomie znów to chcialbym miec choc 90% pewnosci ze wiem po co go rozbieram, mic nagranych ludzi i budzet.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 23, 2007 8:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
and6412 pisze:
To ceny z wymiana zaworów, gniazd, panewek wałków itp..?? Czy tylko sprawdzenie szczelnosci i planowanie, a jak cos wyjdzie to robia sie dodatkowe koszty?


W tej cenie powinna być z tego co się orientowałem:

- sprawdzenie gruntowne głowicy i określenie co należy zrobić,
- wymiana prowadnic i uszczelniaczy,
- docieranie gniaz zaworowych i zaworów, ale nie wiem czy wymiana,
- planowanie

Moim zdaniem dobry warsztat robi tak głowicę żeby być pewnym że do nich nie wróci na reklamację. Bez sensu jest nie zrobienie czegoś co jest konieczne jak już te głowice są wyjęte, chyba że jest jakiś mądrzejszy od nich co im powie że on wie lepiej co mają zrobić. W końcu to warsztat jest od tego żeby pomierzyć wszystko i ocenić co sie mieści w wartościach dopuszczalnych i co ruszać a czego nie. Może być tak że poinformują Cię że do wymiany jest wszystko, panewki, wałki itd itp, ale wtedy to chyba lepiej za silnikiem się rozglądnąć. Mam wrażenie że przy wymianie na 500 miałbyś naprawdę niewiele pracy i niższe koszty.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 23, 2007 8:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
georem pisze:
Mam wrażenie że przy wymianie na 500 miałbyś naprawdę niewiele pracy i niższe koszty.

Wiem, dzieki ale ja nie z tych co sie poddaja ;-). Generalnie skoro cel był taki żeby wyprowadzić silnik na prostą to taki pozostaje. Jedynym co mnie odciagalo troche od tego to perspektywa wspanialego spalania (jak slyszalem od coponiektorych) silnika 560 ze skrzynia 4 z SEC. Ale w perspektywe tego co mi powiedzieliscie ten wariant odpada. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A co do kosztów to jakto mniejsze koszty? Chyba nie piszesz ze udalo by mi sie tam wpakowac silnik 500 z gwarancja (bez niej nie ma o czym rozmawiac) za 2000zł.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 23, 2007 8:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 10, 2006 11:40 pm
Posty: 295
Lokalizacja: Ware, UK
A może to cieknący wtryskiwacz

_________________
1985 W123 230E "Perełka" Babcia Emerytka
1983 W123 300D "Umklajder"

Płyń stary płyń niech wiatry Ci sprzyjają...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 23, 2007 10:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
and6412 pisze:
Jedynym co mnie odciagalo troche od tego to perspektywa wspanialego spalania (jak slyszalem od coponiektorych) silnika 560 ze skrzynia 4 z SEC.

A co do kosztów to jakto mniejsze koszty? Chyba nie piszesz ze udalo by mi sie tam wpakowac silnik 500 z gwarancja (bez niej nie ma o czym rozmawiac) za 2000zł.


500 pali o 2-3 litry mniej od 560 więc tymbardziej bym przy 500 obstawał.
Zastanawiam się też kto da Ci gwarancję na stary silnik. [oczko] Moim zdaniem to będzie tylko ściema. Ale za 3000zł byś wymienił na dobry silnik ze skrzyną i mostem napewno. Ale na ten silnik:

od 10.81: 117.963 most 2,24 spalanie 9,1/11,4/15,2 l chyba nieźle

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 26, 2007 4:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
and6412 pisze:
Co ten "artysta" mógł zrobić źle że nowe pierścienie dalej chłeptają olej?

układ zamków nie jest po 120 stopni i/lub zapakował pierścienie szczególnie zgarniające odwrotnie [szalone]

and6412 pisze:
Czy da sie to jakos zdjagnozować, lub wykluczyc bez zdejmowania głowic?
Czy gdyby tak faktycznie bylo to wykazalaby to kompresja? Czy zawór i tak pozostałby szczelny?
Wreszcie, czy taką usterke sie naprawia czy głowica do kosza i trzea szukac nowej? Moze jakies przyblizone koszty (bez dziadowania, juz mam dosc domorosłych idiotów ale do ASO tez nie pojade)?

tak ale niekoniecznie za każdym razem zostawi szczelinę, bo ma się obracać w czasie pracy
Sprawdź sobie komprę na sucho i na olej i będziesz wiedział co jest, czy góra czy dół [szalone] jeśli tylko uszczelniacze to nie musi głowic zrzucać jak prowadnice to niestety... [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 4:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Ok, dzieki. Zamki były ok.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 11:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 18, 2007 10:14 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Bierutow/Olesnica
moja W126 280SE zjadala przez uszczelniacze prawie 3L oleju na 1000km po wymianie dolewalem max 0.5L na 10.000km.stawiam na uszczelniacze


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 1:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
gustawW126500SE pisze:
moja W126 280SE zjadala przez uszczelniacze prawie 3L oleju na 1000km po wymianie dolewalem max 0.5L na 10.000km.stawiam na uszczelniacze

Dzieki. A w takim razie uważacie że jest mozliwe zeby az tak go zaolejalo przez uszczelniacze zeby sielnik chodzil nierówno? Bo to sie u mnie dzieje. Tak jakby mu zaplony wypadaly. Ale z drugiej strony po odpieciu iskry od kozdego cylindra po koleji jest roznica, wiec zaplon jakis tam jest na każdym.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 1:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Pomierz cisnienia na cylindrach , jesli sa O.K. szukaj przyczyny w glowicach.
Prawdopodobnie uszkodzona prowadnica zaworu lub uszczelniacze zaworowe. Jak chodzi klawiatura/zawory (glosno ,cicho) ? Jezeli uszczelniacze sa walniete , to moze dymic na wyzszych obrotach,lub zaraz po odpaleniu (po dluzszym staniu).
Wymiana pierscieni w Twoim wypadku tez mogla nic nie dac, jesli np. nie byly zachowane odpowiednie luzy na zamkach pierscienia, jesli pierscien zgarniajcy byl zalozony odwrotnie (lub nieopdowiednia sprezyna tegoz pierscienia) Kwestia tez jakosci zastosowanych pierscieni. W jakim stanie byly tloki ? Czasami tloki sie wyrabiaja a cylindry nie (slady honowania o ktorych pisales) Tloki byly pomierzone ? Gora,dol tloka ? Stopien owalizacji ?
Zycze szybkiego/skutecznego powrotu do zdrowia Twojego auta.
P.S Jeszcze jedno olej tez moze spalac przez odme odpowietrzania . Obejrzyj jak wyglada klapa od K-Jeta ( czysta czy zaolejona ?)

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 2:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
A wogole to pewnie temat troche odzyje bo wracam na stale do kraju i prawdopodobnie (zaleznie od finansów) biorę się za sprawę.

Pytanie troce z innej beczki, jak go ostatnio widzialem pod maska to sie przerazilem. Cała komora silnika jest uwalona takim brudem olejowym (jak wkladalismy silnik to mozna bylo z niej jesc). Z czego to moze wynikac? Czy mozna z tego wyciągnąć jakies wnioski?

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 07, 2007 9:14 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
tak przeczytalem parę tych stron .. włoski mi się zjerzyły .. bo and był u Witka ze mną, jak obdierałem czołg, po niejeżdzeniu na benzynie .. tzn jezdizl tylko na gazie , a pomimo sprawnej pompy paliwa na benie nie gadał, ja bylem juz głupi

Pamiętam do tej pory jak przyjechalismy do Witka i odebralismy auto , przejechalismy sie na 2pasmowke i chodzil idealnie na Benzycie .. szedl jak diabeł do 6500rpm

Co prawda , przy mnie konczył auto skręcac, zarzygalo mi po tej jezdzie olejem bok silnika (niedokrecona nakrętka z boku bloku, i dzwignia gazu się przycinala (cięgna założone na szybko) ale po dokreceniu tej zatyczki w bloku i wyregulowaniu ciegien bylo GIT MALINA. m.in. dlatego że moj silnik chodzil jak wariat and zdecydowal sie na remont swojego.

U mnie byl silnik uszczelniany z przodu i między głowicami, wymienione 2 wtryski, wymienione koniki i wyregulowany rozrząd i zrobiony porządek z ukladem paliwowym ... zaplacilem jakies 350 zł za wszysto wtedy.

Jeszcze pozostalo mi wymienic reg. cisnienia paliwa (bo jak odbieralem auto to nie chodzil na wolnych (klapa byla za twarda) ale witek nie mial innego do podmianki wiec juz sam w kielcach sobie poradzilem ... ja bylem zadowolony, a niskimi kosztami zaskoczony ...

przykladem Jarega i anda znaczy ze w małych robotach sobie radzi, duze tak jak napisal and go przerastają logistycznie

PS. termin naprawy w moim przypadku tez nie byl dotrzymany, ale efekt koncowy zacmil toe niedogodnosc ..

AND .. co do twojego silnika mam teorię ...
IMO brak mocy to wina ukladu paliwowego .. tak jak bylo u mnie zlego cisnienia (za male to brak paliwa, za duze to twarda klapa i za uboga mieszanka)
co do oleju
z tego co paietam kompresje masz ok .. wiec w pierscieniach bym nie szukal .. skoro nie kopci to raczej to nie to ..

pytanie czy da sie odpalic auto ze zdjetymi pokrywami rozrzadu ? ciekawi mnei co tam sie dzieje .. bo mi sie wydaje ze tam gdzies ten olej szaleje

powodzenia and .. dobrze by bylo zebys dowiedzial sie gdzie glowice byly robione .. i tam dpytal co bylo robione .. w koncu glowic od 450 nie robi sie codziennie .. odwiedze cie jak skręce QP, ciesze sie ze wracasz <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
and6412 pisze:
Pytanie troce z innej beczki, jak go ostatnio widzialem pod maska to sie przerazilem. Cała komora silnika jest uwalona takim brudem olejowym (jak wkladalismy silnik to mozna bylo z niej jesc). Z czego to moze wynikac? Czy mozna z tego wyciągnąć jakies wnioski?


tak, wniosek :
znalazles olej ktory sie nie spala i nie wycieka a go ubywa ..
pytanie .. .jak to sie dzieje

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl