MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 15, 2025 11:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 306 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 20 21 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 3:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
NIEBIESKI pisze:
Czy kolega ma na imię Rafał? Jak tak to chyba znam z widzenia.
Pozdrowienia

Tak Rafał oczywiście <br>Dodano po 6 minutach.:<br>
KUBUS pisze:


bardzo duzo mozna dowiedziec sie i nauczyc z Twojego opisu i zobaczyc ze zdjec. super opis


No dzięki starałem się a jednocześnie robiąc to auto sam też sie dużo nauczyłem....
KUBUS pisze:

mam spora ilosc czesci do Pontonow i widze ze niektora sa wlasnie od SE szkoda ze tak pozno odkopalem ten watek bo moze bym pomogl...


No chetnie porozmawiam w sumie coś jeszczę potrzebuję ....

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 25, 2008 1:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Dotarł do mnie prezent swiąteczny czyli zakupiony na E bay za całe 66E tylny most.
Mój zamontowany w Pontonie troche wyje wiec muszę jednak cos z tym zrobić.
Kupiłem drugi poniewaz chcę zregenerować most i po prostu gotowy zamontowac do auta-myślę że to najszybsza metoda.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie wygląda zbyt dobrze ale bardzo ładnie sie kręci i praktycznie nie ma luzu.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 25, 2008 10:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
sam go bedziesz regenerowal? mozesz uchylic rabka tajemnicy na czym bedzie polegal ten proces? pytam bo chyba mnie to czeka w mojej 115stce

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 26, 2008 10:43 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Dlaczego ten wątek jest w HP a nie w klasykach?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 26, 2008 2:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Waciak pisze:
Dlaczego ten wątek jest w HP a nie w klasykach?

No nie wiem chyba jak zakładałem ten wątek nie było jeszcze klasyków.
Jak ktoś umie to niech przeniesie. <br>Dodano po 8 minutach.:<br>
chmielo pisze:
sam go bedziesz regenerowal? mozesz uchylic rabka tajemnicy na czym bedzie polegal ten proces? pytam bo chyba mnie to czeka w mojej 115stce


Regenerował będę oczywiście sam bo nikt tego nie umie zrobić a przynajmniej nikogo takiego nie znam.
Mam przygotowanie teoretyczne czyli wiem jak nalezy ustawić względem siebie koło talerzowe i wałek atakujący i pewna praktyke ponieważ zrobiłem kilka mostów do Zuka/Uaza na nowych trybach no i ustawiałem nowe dyfry w motocyklach M72 i BMW R71.
W Mercedesie jest oczywiście trudniej ponieważ most ma uzębienie hipoidalne ale do odważnych świat należy....
Na początek muszę dorobić specjalny klucz aby wogóle rozkręcic wałek atakujacy i poszukać zupełnie dziwnych/nietypowych łozysk wałka atakującego.
Będe zdawał relację...

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 28, 2008 12:18 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Rozebrałem most i faktycznie jest inny od innych..
Pomijajac bardzo złozona budowę całego łamanego mostu odmienny jest niż pózniejszych dyfrach sposób łozyskowania wałka atakującego.
W typowym rozwiazaniu mamy łozyska rolkowe skosne i tuleję rozpręzna między nimi -w uproszczeniu wygląda to jak tylna piasta w np 123 kto rozbieral ten wie o co chodzi...

Ale aby wyjąć wałek atakujący potrzebujemy specjalnego klucza którego nigdzie nie da sie kupic -w zadnym sklepie z narzędziami nie wiedzą o co chodzi zaś ASO nie sprzedaje orginalnych narzedzi przynajmniej w Lublinie..
Pozostaje za pomoca tokarki,pilnika i kątówki przerobic nasadke 24 na cos co przypomina orginalny klucz -w sumie prosta robota....

Obrazek

Nakrętka jest okrągła i ma takie wyfrezowania jak nakretka koronowa i właśnie za te frezy chwyta klucz specjalny i aby było trudniej praktycznie licuje sie z piasta wału napędowego.


Sam atak zawieszony jest na dwu łozyskach jedno walcowe rozkładane i drugie dwurzędowe kulkowe też rozkładane podobne jak w nowych autach stosowane np w piastach kół przednionapędowców np.

Obrazek

Obrazek

Reszta łożysk mostu to typowe rolkowe skośne lub kulkowe wiec nie warto o tym pisac.

Łozyska ataku teoretycznie są w ofercie SKF więc zobaczymy....

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 31, 2008 10:43 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 11, 2008 12:03 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Kraków
Przeczytałem Twoją kilkuletnią relację z odbudowy Pontona z dużym zainteresowaniem i przyłączam się do ochów i achów kolegów.
Marcinie gratuluję wiedzy i wytrwałości w dopracowywaniu szczegółów.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 03, 2009 2:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
No i po noworocznej przerwie mostu cd.
Zakupilem łozyska ataku-jak sie okazuje są dostepne w rozsądnych cenach -za oba zaplaciłem niecałe 370PLn i tutaj mała ciekawostka ponieważ w SLS czyli w firmie z Hamburga sprzedajacej części do starych Mercedesów takie łozyska na wałek atakujacy kosztują prawie 600EUR-to nie pomyłka.
Obrazek
No więc czas na przymiarki

Obrazek
Montujemy przednie łozysko w zasadzie na gotowo
Obrazek
Tutaj zmontowane całe łozyskowanie ataku -na razie wszystko pasuje

Obrazek
Obrazek
No i obudowa umyta i przygotowana do piaskowania
Obrazek
Obrazek

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 03, 2009 4:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
SLS ma swoje czy oryginały po tyle sprzedaje ? nie raz się spotkałem kiedy mieli oryginały za cenę wyższą niż w ASO i to bez zniżek

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 03, 2009 7:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
mojojojo13 pisze:
SLS ma swoje czy oryginały po tyle sprzedaje ?

Tego nie wiem po prostu opisane jest to jako łozyska ataku bez zadnych numerów katalogowych czy tez wymiarów.
Identycznie jest z simmeringami -ten na atak kosztuje 25EUR a Corteco niecałe 10PLN

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 03, 2009 7:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Marcinie jesteś gość.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 10:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
No i wypiaskowane i pomalowane...
Obrazek

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 6:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
No i zmontowałem wałek atakujący w obudowę-nie do końca byłem pewien czy sie to uda poniewaz nowe łozyska inaczej sie rozkładaja niż stare ale wszystko dało sie bez problemu zmontować.
Tutaj taka uwaga ogólna -nalezy bardzo dokładnie oczyścić wnętrze obudowy z resztek piasku króry mimo przedmuchiwania jeszcze tkwił tam w zakamarkach.
Dwukrotne mycie i suszenie poprawiło zdecydowanie sytuację.
Łozyska daja się zamontować w obudowie bez problemu ponieważ osadzone są z bardzo małym wciskiem-wchodzą praktycznie pod naciskiem ręki.
Przednie to obok zebnika blokowane jest dwoma drucianymi pierścieniami zaś tylne dociska sie przez specjalna stożkową podkładkę do pokrywy wałka atakujacego.

Obrazek
Obrazek

Teraz clou programu czyli ustawianie wałka atakującego względem koła tależowego -odbywa sie to za pomoca podkładki określonej grubosci miedzy obudową a pokrywą -moja ma dokładnie 1,55mm i taka tez stosuję aby nie utracic orginalnego ustawienia.
Nowe łozyska mają takie same wymiary jak orginalne więc nic nie ulega zmianie.
Obrazek

Oczywiście nie stosujemy żadnych uszczelek bo zmieni to nastawy dyfra jedynie jakąś pastę uszczelniającą.

Następnie osadzamy nowy simmering w pokrywie i dokręcamy ja na gotowo.

Obrazek

Obrazek

Ponieważ przednie łozysko jest walcowe suwliwe zaś tylne przesuwa się w obudowie za pomocą bocznych śrub i stozkowej podkładki dociskamy tylne łozysko do pokrywy ustalając ustawienie wałka atakującego względem osi koła tależowego.
Obrazek

Pozostaje zakrecić nakretki kontrujace bocznych srub i zagiąć podkładki zabezpieczające i mamy zmontowany atak na gotowo.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2009 11:13 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Aby most był cichy ustawienie koła ataku nalezy zachować w tolerancji +-10um od tego co przewidziała fabryka :-( Inaczej to loteria, błąd wykonania łożysk jest praktycznie kilka x większy.
Nie mam wałków standardowych ani danych dla tego mostu, trzeba szukać może się znajdzie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 15, 2009 3:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
No wiec ciąg dalszy...
Obrazek
Za pomoca ruskiego sciagacza który sporo przeżył ale podała kazdemu zadaniu zdejmijemy lozyska mechanizmu róznicowego...
Obrazek
I montujemy nowe SKF
Obrazek

Teraz należy zmontowac całość i skontrolować luz międzyzębny i slad współpracy na zębach przekładni.
W moim moście wydaje sie to byc ok więc zmontowałem na gotowo i pomalowałem obudowę.
Dla dociekliwych link ze sladami współpracy
http://www.kkiem.mech.pg.gda.pl/files/L ... aniaA4.pdf

Obrazek
Następny etap to zamontowanie w aucie no i jazda probna.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 306 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 20 21 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl