MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 03, 2025 10:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw sty 06, 2005 8:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Ja wyczytałem że kompresja nominalnie wynosi 2.4MPa.
Czy to nie znaczy tyle co 24 Bary?

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 06, 2005 9:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
25 to wartość graniczna

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 06, 2005 10:49 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MercBeginner pisze:
Niestety, jak bardzo się rozgrzeje czuć lekkie bujanie.
Co się okazało, nie ma kmpresji na 1 tłoku

Wykres kompresji:
1 - 16 barów
2 - 29 barów
3 - 26 barów
4 - 23 bary

Próba z olejem na 1 cylindrze - 28 barów.


Roznica sporo za duza, ale pewnie wystarczy naprawa glowicy.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 07, 2005 12:16 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
krzstian pisze:
25 to wartość graniczna


Sorry, może się czapiam. Czy nie można odpowiedzieć w formie pełnowartościowej?

Mam na myśli: Powinno być np: 29 a minimum 25.
Wtedy wiem na czym stoję.

A ile to jest warte? :) Czy te wartości dużo się różnią (jeśli chodzi o sprężanie) od tych dla modelu 240D w W123?
Silnik modelu 240D (produkowany od VIII 1973)
Typ OM 616 (616.916)


Średnica cylindra 91 [mm]
Skok tłoka 92.4 [mm]
Pojemność skokowa 2404 cm2
Stopień sprężania 21
Ciśnienie sprężania
nominalne 2,2 ... 2,4 [MPa]
minimalne dopuszczalne 1,7 [MPa]

Moc maksymalna 48 [kW] (65 [KM])
Prędkość obrotowa
mocy maksymalnej 4200 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy 137 [n*m] (14 [kGm])
Prędkość obrotowa
momentu maksymalnego 2400 [obr/min]
Maksymalna dopuszczalne
prędkość obrotowa 4350 [obr/min]
Kolejność pracy 1-3-4-2
Wał korbowy podparty na pięciu łożyskach
Masa silnika 210 [kg]

Pochodzi to z tej strony: http://macmerc.netium.com.pl/w115/w115_tech.html

Dla mnie 2.4MPa to 24 bary więc jak mam rozumieć, że 25 barów to
wartość graniczna? Że max, czy min?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony pt sty 07, 2005 12:23 am przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 07, 2005 12:23 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
BTW, gdzie mierzyli Ci kompresje?

Wartosc min to 16 barow, max dopuszczalna roznica pomiedzy cylindrami 3 bary.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 07, 2005 12:26 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
BTW, gdzie mierzyli Ci kompresje?

Wartosc min to 16 barow, max dopuszczalna roznica pomiedzy cylindrami 3 bary.


Na ul. Boryny. Silnik był już wystudzony, ale temperatura była jeszcze na 40stopniach, więc lekko ciepły był.

Zanim zacznę cokolwiek robić zmierzę jeszcze raz na Tapicerskiej.
Ten pomiar na Boryny był tylko orientacyjny. Ale co by nie było
to różnica i tak jest za duża między 1 a resztą :(

Rozmiawiałem dziś z Panem Krzysztofem i powiedział, że jak dmucha spod korka to napewno tłok siadł :( A trochę daje spod korka (ale bez tragedii :) )

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 07, 2005 4:30 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MercBeginner pisze:
Na ul. Boryny. Silnik był już wystudzony, ale temperatura była jeszcze na 40stopniach, więc lekko ciepły był.

Zanim zacznę cokolwiek robić zmierzę jeszcze raz na Tapicerskiej.
Ten pomiar na Boryny był tylko orientacyjny. Ale co by nie było
to różnica i tak jest za duża między 1 a resztą :(

Rozmiawiałem dziś z Panem Krzysztofem i powiedział, że jak dmucha spod korka to napewno tłok siadł :( A trochę daje spod korka (ale bez tragedii :) )


Jak bylo mierzone na Boryny to wyniki na Tapicerskiej beda o okolo 6-8 barow nizsze. U mnie przyczyna spadku cisnienia na 1 cylindrze byl nadpalony zawor. Bujalo jak cholera [zlosnik] , u Ciebie moze chodzic rowniej, bo rekompesuje go 4 cylinder tez o dosc niskim cisnieniu.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 07, 2005 5:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
Jak bylo mierzone na Boryny to wyniki na Tapicerskiej beda o okolo 6-8 barow nizsze. U mnie przyczyna spadku cisnienia na 1 cylindrze byl nadpalony zawor. Bujalo jak cholera [zlosnik] , u Ciebie moze chodzic rowniej, bo rekompesuje go 4 cylinder tez o dosc niskim cisnieniu.


Kurde Laudan! :) Przestań mnie dobijać i tak już jestem załamany.

Może w Twoim przypadku taka różnica wyszła? Ale nie chce mi się wierzyć, że tłok z ciśnieniem (w najlepszym wypadku) 10 barów lub nawet 8 jak mówisz był w stanie pracować bez przerywań!

Pomijam fakt, że przy -7 nie było większego problemu - zakręcił 4-półobroty i odpalił.

Wynikało by, że kompresja wynosi:
1 - 10 lub 8
2 - 23 lub 21
3 - 20 lub 18
4 - 17 lub 15

To przecież totalna padaka buuuuuu :cry:

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 07, 2005 5:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Chłopie nie przejmuj się tak pierwsza podstawowa sprawa ile ci ten silnik bierze oleju na 1000km bo z tego co widziałem wcześniej to Ty jeżdżisz tak spokojnie że podejrzewam że i tak spokojnie wystarcza moc którą twoja beka posiada. Po drugie to jeżeli zapala w miarę bez problemu jak jest zimno i nie ma rzeczywiście zbyt dużego przedmuchu to nie ma co się załamywać. Tak jak mówię pierwsza podstawowa sprawa to jak samochod chodzi i ile bierze oleju i nie patrz czy kopci na czarno bo na czarno to kopci wtedy jak masz coś z wtryskami ważne żeby jak dodasz gazu na rozgrzanym silniku nie buchnął niebieskim obłokiem. Tak jak mówię jeżeli nie spala oleju i w miarę chodzi to się nie przejmować tylko jeżdżić zobaczysz jeszcze wspomnisz kiedyś zasadę jak jest dobrze to nie ruszać.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 07, 2005 6:41 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MercBeginner pisze:
Kurde Laudan! :) Przestań mnie dobijać i tak już jestem załamany.

Może w Twoim przypadku taka różnica wyszła? Ale nie chce mi się wierzyć, że tłok z ciśnieniem (w najlepszym wypadku) 10 barów lub nawet 8 jak mówisz był w stanie pracować bez przerywań!

Pomijam fakt, że przy -7 nie było większego problemu - zakręcił 4-półobroty i odpalił.

Wynikało by, że kompresja wynosi:
1 - 10 lub 8
2 - 23 lub 21
3 - 20 lub 18
4 - 17 lub 15

To przecież totalna padaka buuuuuu :cry:


W moim przypadku pomiar na Boryny wykazal:
1 - 27
2 - 30
3 - 16
4 - 30

po probie olejowej na 3 cylindrze, wzroslo o 2 bary.

Stalo mi sie to w czasie trasy. Nie za bardzo wiedzialem co sie dzieje z samochodem, bo mocno trzeslo na biegu jalowym. W czasie jazdy nic nie bylo czuc. Samochod normalnie przyspieszal i osiagal 150 bez problemow (chcialem sprawdzic czy po tym mu przejdzie :lol: , ale nie przeszlo). Zrobilem tak przeszlo 600km za nim dojechalem do wawy. Tak jak pisalem, byl podpalony zawor. U Ciebie moze byc dol.

Co do wynikow i porownania manometrow z Boryny i Tapicerskiej wiecej moze napisac Ocet, bo on mierzy tu i tu. Roznica byla 6 lub 8 barow - dokladnie nie pamietam. Na pocieszenie powiem, ze pewnie zaden nie wskazuje tego co jest na prawde (kalibracje pamietaja z fabryki) i dlatego odnoszenie tych wynikow do nominalow mija sie z celem. Jak zmierzysz na Tapicerskiej to wtedy p. Krzysztof bedzie mogl cos wiecej powiedziec, bo ma doswiadczalne przelozenie wynikow swojego manometrow z tym co silniki, ktore sprawdzal prezentuja [zlosnik] W kazdym badz razie bez rozebrania sie chyba nie obejdzie, ale p. Krzysztof potrafi tanio naprawic i co najwazniejsze skutecznie. U mnie zamknelo sie to w 800pln z czesiami i wystarczylo do dzis (okolo 30tkm) i jest dobrze.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 07, 2005 7:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Na szczęście miałem odłożone na lakier trochę kasy więc remoncik 240D dostanie :)

Zobaczymy co powie pan Krzysztof...
Laudan powiedz co u Ciebie było robione? - konkretnie

Napewno pomiar jest nieadekwatny bo silnik pracuje czasem idealnie!
A przy takich różnicach to by go wyrwało z komory :)
Wszyscy mi mówią, że pracuje naprawdę ok i dziwią się czego ja się czepiam...

No cóż chce żeby był jak żyleta...

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl