MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 5:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2003 5:59 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Snorkel i turbina:
Wiem, ze diesel nerwowo reaguje na zassanie wody. Zastanawialem sie tez kiedys dlugo na polewaniem rozgrzanej turbiny zimna woda. Wnioski byly negatywne.
Ktos ma jakies doswiadczenia?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2003 6:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Niejednokrotnie rotowałem utopione Land Rovery które bez snorkela wjachały w zbyt głębokie - no problem: wykręcić świece, odpiąć pompę paliwa (zasilanie), odpiąć przewody turbiny i kręcić rozrusznikiem aż wywali całą wodę, poskręcać i dalej w trasę. Ważne aby wywalić całą wodę z silnika i turbiny i przewodów. Obecnie ze wspólnikiem taką operację wykonujemy w 30 minut w warunkach polowych. Najpiękniej wygląda V8 - jak przy kręceniu rozrusznikiem z 8 otworów strzela salwą wody :lol: .
Turbina - przed głębokim brodzeniem należy auto postawić na jakiś czas aby ostygło, turbina się wyciszyła i przestał chodzić wentylator - to on może zrobić największe sustoszenie pod maską, widziałem wentylator króry przecioł maskę Range Rovera niczym bibułkę. Oczywiście zgasić światła i poczekać coby ostygły. To są oczywiście teorie - w ferworze walki rajdowej często się o tym wszystkim zapomina lub chwilowo ma gdzieś stan techniczny swojego auta.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2003 6:51 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Piszesz o benzynie czy o dieselu? O benzynie to wiem, ze "no problem".
Czy przypadki, ktore opisales, byly z goraca turbina czy wystudzona?

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2003 10:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
silniczek mogę odsprzedać z 5k zł. co do montażu kitu szwedzkiego to sam kiedyś używałem takiego i nie jest to to. jeśli jesteś off-roadowcem to chyba nie wytarczy Ci sama głowica z turibinką. w oryginalnym 617a posiadasz jeszcze chłodzenie tłoków za pomocą spryskiwaczy olejowych oraz mocniejszą pompą oleju napędzaną łańcuchem z wałka korbowego. daje ona dużo większe ciśnienie dzięki czemu te silniki po 200k km nie wykazują specjalnego zużycia. Jeśli wybierasz się na krakowskie Żubry 17 czerwca to może mój kolega z Opola Sławek Czerwik, któy jeździ wraz ze swoją dziewczyną Asią na przebudowanym Gazie z takim właśnie silnikiem udzieli Ci paru wskazówek
pozdrawiam i gratuluję wspaniałego wozu


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2003 12:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
niedz pisze:
kojarze ta 114 - chyba widzialem ja na stacji benzynowej, w sopocie, kiedyc kolo McDonalda na przymorzu i chyba ostanio na swietojanskiej z karta ze jest na sprzedaz - czy to Twoja fura?


chyba nie do konca, bo tak sie dziwnie sklada, ze mam blizniaka pod nosem :roll: moja nie jest na sprzedaz [zlosnik]
smiem wiec twierdzic, ze widziales dwa rozne auta [zlosnik]

pozdrawiam

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2003 10:29 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ocet pisze:
Piszesz o benzynie czy o dieselu? O benzynie to wiem, ze "no problem".
Czy przypadki, ktore opisales, byly z goraca turbina czy wystudzona?


Pisałem i o dieslu i o benzynie. Swojego poprzedniego LR Tdi utopiłem w wodzie powyżej zegarów (bez snorkela) - oczywiście na gorącej turbinie :oops: , godzina zabawy i OK, a auto do dziś dnia jeździ i ma sprawną turbinę. Należy jednak pamiętać, że silniki LR (tdi i td5) to jednostki skonstruowane specjalnie do aut terenowych, a nie jak w MB G zaadoptowane z osobówek.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2003 1:36 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt kwie 01, 2003 3:50 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Wrocław
Witam
Zadzwoń lub pojedź do Bil Auto Ul.Rapackiego 24 Wrocław, tel. (071) 362-80-32
Pan Jacek świetnie się zna na terenowych i ich przeróbkach czy udoskonaleniach. Buduje też samochody na rajdy terenowe, sam wielokrotnie startował. Powinien ci pomóc.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2003 2:25 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 11, 2003 1:49 am
Posty: 28
Lokalizacja: Gdynia
co do silnika to 5k zl to troche za duza jak na moja kieszen, prawde mowiac oferowana mi za troche taniej 3.0 turbodiesel legal od W124, niemniej dzieki za oferte i interesujace detale techniczne, co do mojej gelendy - tez bym chetnie ja ubral w wieksze lacze --> silverstony 285/85/16 no ale do tego potrzeba czegos wiecej niz dychawiczny OM617 :lol: bede musial chyba powaznie pomyslec nad snorkelem, na razie planem sa solidne progi - bo nie mam za co chwycic hilftem :( a nie zawsze wystarczaja zderzaki, co do zlotu nie moge sie jeszcze okreslic - nie wiem jak bedzie z robota :-(
slyszalem opinie ze ten TD5 jest gorszy pod wzgledem obslugi od tdi? wiecej elektroniki? jest to prawda? prawda jest ze silniki merca byly adoptowane od osobowych do G classy ale sprawuja sie calkiem niezle, teraz wyszla np nowa wersja W461 WORKER 270CDI - hm marzenie, tylko pewnie cena bedzie zaporowa, ale to typowe dla mercedesa [zlosnik]
no wlasnie jak jest z brodzeniem - jak silnik lyknie wode - to czy ona poprostu nie odparuje (oczywiscie na wylaczonym silniku)- choc pewnie zalezy to od ilosci tej wody,
moja fura w akcji:
http://www.landserwis.pl/imprezy/kaszuby/full/kaszuby_02.jpg

http://www2.rally.com.pl/rajdy/2003/kaszuby_zima/index.php?duze3=im000811.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2003 2:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
niedz pisze:
co do mojej gelendy - tez bym chetnie ja ubral w wieksze lacze --> silverstony 285/85/16 no ale do tego potrzeba czegos wiecej niz dychawiczny OM617 :lol: bede musial chyba powaznie pomyslec nad snorkelem, na razie planem sa solidne progi - bo nie mam za co chwycic hilftem :( a nie zawsze wystarczaja zderzaki, co do zlotu nie moge sie jeszcze okreslic - nie wiem jak bedzie z robota :-(
slyszalem opinie ze ten TD5 jest gorszy pod wzgledem obslugi od tdi? wiecej elektroniki? jest to prawda?
no wlasnie jak jest z brodzeniem - jak silnik lyknie wode - to czy ona poprostu nie odparuje (oczywiscie na wylaczonym silniku)- choc pewnie zalezy to od ilosci tej wody,


Do Twojego silnika max 33 cale, Silverstony o których piszesz to 35. Swoją drogą to piękna guma :roll: . Inne to Simex, ale te to tylko w teren, na szosie nie da rady.
Progi sam robiłem do Defendera z profila 120/60 grubość ściany 3 mm, na całej długości można stosować Hi Lift, można się opierać na drzewach i zaczepić liny asekuracyjne. Poza tym poprawia bezpieczeństwo na codzień - takie boczne zderzaki.
TD5 ma elektronicznie sterowane pompowtryskiwacze (i 5 cylindrów), trzeba uważać na wodę. W swoim przenoszę elektronikę wysoko i po problemie. A w porównaniu do Tdi mam 122KM i 300Nm (tdi 111KM i 265Nm) - to czuć, zwłaszcza przy dużych kołach. Co do eksploatacji Td5 to bardzo sobie chwalę, choć do extremy wybrałbym V8. Td5 to bardzo dobra kompromisowa jednostka.
Z łykaniem wody jest tak: istnieje ryzyko poważnego uszkodzenia silnika - silnik przecierz wody nie spręży, spustoszenia pod maską mogą być gigantyczne (widziałem raz w Jeepie Cheeroke - masakra). Radzę z tym uważać bo nie wiem jak zachowa się MB. Jak już łyknie to bezwzględnie usunąć wodę z układu.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2003 8:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
tak sobie czytam co tu piszecie panowie bo ja tez ujezdzam malego czolga ale chyba moj w porownaniu do waszych to raczej wersja ,,tapczanowa,, terenowki bo raczej nie wyobrazam go sobie bradzacego ,,po pachy ,, w ciezkim blocie chociaz juz kiedys probowalem :) a tak pozatym u mnie w okolicy bujaja sie 2 czy 3 takie mercedesiki i jeden jest pieknie pomalowany mieniacym sie na rozniste kolorki kameleonem ... mmmmmmmmmmm...........robi wrazenie :)
pozdrawiam,

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2003 11:28 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
kruszyn pisze:
tak sobie czytam co tu piszecie panowie bo ja tez ujezdzam malego czolga ale chyba moj w porownaniu do waszych to raczej wersja ,,tapczanowa,, terenowki
jeden jest pieknie pomalowany mieniacym sie na rozniste kolorki kameleonem ... mmmmmmmmmmm...........robi wrazenie :)
pozdrawiam,


A co to za tapczanowa terenówka?
Kameleon na G? :-?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2003 12:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Pajero '87 2.5 TD wersja 3 drzwiowa :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2003 12:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
kruszyn pisze:
Pajero '87 2.5 TD wersja 3 drzwiowa :)


Eeeeeeeeeeee, to nie taki znowu kanapowóz! Pajero to zacne pojazdy, zwłaszcza z krótkim rozstawem osi. Dobre oponki i już jest zabawa. Wrzuć na forum lub priva fotkę to podpowiem co zrobić :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2003 2:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
co to jest Snorkel? :oops:

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2003 2:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Kilka razy juz tu pisalem, wiec co niektorzy pewnie kojarza.
Mam G z OM 617, wczesniej byla benzyna 2,3, zawsze mialem zalozone 33x12,5x15 i jakos daje rade, samochodem jezdze na codzien na MT i da sie jezdzic bez wiekszego problemu.

Ostatnio nawet stwierdzilem, ze snorkel jest potrzebny, po ktoryms wodowaniu silnika popekaly pierscienie.

Niedz a co do wymiarow silentblokow, do obiecuje, ze do konca tygodnia zmierze i ci podesle, zadko przegladam forum.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl