MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 1:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn kwie 02, 2007 3:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam nowego użytkownika, miłego forumowania ;) :) .

Piękne autko gratuluje.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 02, 2007 5:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:23 pm
Posty: 146
Numer GG: 2480923
Lokalizacja: Kraków
piękne autko, gratuluję zakupu [zlosnik]

_________________
Serwis motocykli, sprzedaż części,
www.tech-moto.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 02, 2007 11:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
co niby zlego w tym, ze amerykanin? Akurat do SL jak do zadnego innego pasuje amerykanska wersja bo te samochody od samoego poczatku konstruowane byly z mysla o rynku USA. A co do tej zrowej blachy to tez bym uwazal bo to sa poprostu glupie przesady. Na polnocy Stanow i na Wschodnim Wybrzerzu sola jak oszalali. Na Florydzie bryza, ktora doslownie pokrywa morska sola domy i samochody. Na Zachodnim Wybrzerzu nad samym morzem, czyli tam, gdzie ludzie maja najwiecej kasy i jezdza takimi furkami tak samo bryza. Soli to nie ma chyba tylko w Teksasie, Utah, Nowym Meksyku i Arizonie. Ale tam znowu wszedzie piasek, w dodatku taki drobniutki ze wszedzie sie dostaje i wszystko szoruje...

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 02, 2007 11:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Jedyne co dodam od siebie, to że zmieniłbym jednak zderzaki na te "zwykłe" :) <br>Dodano po 20 sekundach.:<br> Cała reszta oczywiście cycus glancuś [zlosnik]

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 10:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
kielbik pisze:
co niby zlego w tym, ze amerykanin? Akurat do SL jak do zadnego innego pasuje amerykanska wersja bo te samochody od samoego poczatku konstruowane byly z mysla o rynku USA.

Samochod byl zaprojektowany i skonstruowany w niemczech, a to ze bogaci amerykanie go najchetniej kupowali to juz inna sprawa. Nawet fan oryginalnosci nie wybroni faktu, ze na ameryke samochody byly mocno zmodyfikowane (za to mozna powiedziec "oryginalna amerykanska wersja"). Coz na to poradze ze w ameryce sa same brzydactwa z poltorametrowym kawalem szyny przed i za pojazdem.
Ale juz pal licho wyglad - jest jaki jest. Interesowales sie kiedys zmianami przeprowadzonymi w napedzie? Juz nie raz pisalem ze amerykanie placza za wersjami europejskimi. Nie ma co wskazywac winnych ani tlumaczyc - ale faktem jest, ze te amerykany sa mulowate; tylko dlatego mercedes zdecydowal sie wprowadzic wersje 560SL wylacznie na rynek amerykanski, a kazde europejskie 5.0 i tak robi kółka koło 5.6.
Ale nic nie przesądzam - co kto woli. Chcesz - to statecznie i z gracja sie przemieszczasz. Whatever floats your boat - tak po amerykansku :)

kielbik pisze:
A co do tej zrowej blachy to tez bym uwazal bo to sa poprostu glupie przesady. Na polnocy Stanow i na Wschodnim Wybrzerzu sola jak oszalali.


Wyrazne napisane ze samochod spedzil zycie w Kaliforni.
Tekstow o tym ze w ameryce jest wszystko najwieksze i najlepsze ode mnie nie uswiadczysz [zlosnik] .

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 12:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2004 10:32 pm
Posty: 480
Numer GG: 4404550
Lokalizacja: Pierwoszyno /k.Gdyni
Bardzo ładny mesiu, po drobnych poprawkach kosmetycznych będzie jeszcze piękniejszy.
Zderzaki sa super, podobają mi się, może dlatego że jestem zwolennikiem aut z USA.

_________________
W129 SL 600, W123 230CE, W126 300SD, W123 300TD
Jeep Wrangler JL Rubicon
tel 507 958 920
www.suchorz4x4.com


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 2:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 23, 2007 8:24 pm
Posty: 182
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Pozdrawiam.
Calkiem sympatyczne auto. Jak dla mnie wersja us-anska ma okropne swiatla, ale to zaden problem z wymiana. Mhh no i jest cabrio bedziesz mial duzo frajdy w lato ( no chyba, ze pogode bedzie angielska).
Przylaczam sie do prosby kolegi o namiar na dobre warsztaty blacharsko-lakiernicze w mazowieckim lub okolicach.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 12:50 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 18, 2007 12:44 am
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za słowa uznania i porady.

Co do furki to najpierw mam plan doprowadzić do stanu oryginalnego, działającego i trochę sie nacieszyć a potem... kto wie, może i światła ze zderzakami na EU zmienię :o

kriss - masz może telefon do tego warsztatu z Piastowa?
sorki ale jeszcze nie mogę PW :oops:

_________________
W107 - 450 SL '80


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 9:34 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
AudioBit pisze:
światła ze zderzakami na EU zmienię

To już nie bedzie orginał. Nie rób tego, z tymi zderzakami wyglada dość ładnie.

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 9:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2004 10:32 pm
Posty: 480
Numer GG: 4404550
Lokalizacja: Pierwoszyno /k.Gdyni
Dokładnie, fajne ma lampy i zderzaki.

_________________
W129 SL 600, W123 230CE, W126 300SD, W123 300TD
Jeep Wrangler JL Rubicon
tel 507 958 920
www.suchorz4x4.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 10:04 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 18, 2007 12:44 am
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Spokojnie, żadnych zmian nie przewiduję ;)
z resztą zanim doprowadzę go do stanu w którym zacznie mnie w pełni cieszyć to jeszcze długo - jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia a praca nad "staruszkami" nie kończy się nigdy [zlosnik]

Jedyne co mi chodzi po głowie to zmiana felg... ale to też jakieś stylowe - nic ekstrawaganckiego i w drugiej kolejności :roll:

_________________
W107 - 450 SL '80


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 10:09 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
AudioBit pisze:
Jedyne co mi chodzi po głowie to zmiana felg

Załóż szprychy z USA [zlosnik], a Baroki możesz oddać mi w prezencie [zlosnik]

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 10:38 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
mMm2 pisze:
szkoda ze amerykan - ale przez to przynajmniej blacha zdrowa.
moze tylko ja to tak zrozumialem, ale wyszlo, ze wprawdzie brzydki bo amerykan ale za to wlasnie dzieki temu bez rdzy. I na to byl moj wyklad o tym, ze w Stanach wcale nie jest pod wzgledem korozji lepiej.
mMm2 pisze:
Wyrazne napisane ze samochod spedzil zycie w Kaliforni.
wyraznie napisalem, ze to ze auto jest z Kaliforni nie jest wcale jego zaleta
MajsterGarage pisze:
AudioBit pisze:
światła ze zderzakami na EU zmienię
To już nie bedzie orginał. Nie rób tego, z tymi zderzakami wyglada dość ładnie.
zdania na temat amerykanskich zderzakow sa podzielone, ja tam jestem za zachowaniem oryginalu ale z reflektorami bedziesz mial problem (chyba, ze auto bedzie zarejestrowane jako zabytkowe)
mMm2 pisze:
Samochod byl zaprojektowany i skonstruowany w niemczech, a to ze bogaci amerykanie go najchetniej kupowali to juz inna sprawa. Nawet fan oryginalnosci nie wybroni faktu, ze na ameryke samochody byly mocno zmodyfikowane (za to mozna powiedziec "oryginalna amerykanska wersja"). Coz na to poradze ze w ameryce sa same brzydactwa z poltorametrowym kawalem szyny przed i za pojazdem.
samochod byl zaprojekowany i skonstuowany (to nie to samo?) co prawda w Niemczech ale ze szczegoonym uwzglednieniem potrzeb rynku polnocnoamerykanskiego. O ile w samochodych klasy sredniej (W114/115, W123) ten wplyw jest niewielki to juz w klasie wyzszej poczawszy od W116 oraz w klasie samochodow sportowych (SLe) wplywy sa bardzo wyrazne. Samochody roznia sie co prawda ale wlasnie W107 i W116, druga seria /8 i W123 odbiegaja najbardziej wygladem zewnetrznym. Ma to zwiazek z wprowadzonymi w polowie lat 70-tych zaostrzonymi normami bezpieczenstwa. W123 juz sie nie zalapal ale w W126 je uwzgledniono. Samochody "sprzed" tych zmian, czyli W113, W108/109 i pierwsza seria /8 tylko nieznacznie odbiegaja od wersji europejskich (jezeli nie liczyc oswietlenia).
mMm2 pisze:
Ale juz pal licho wyglad - jest jaki jest. Interesowales sie kiedys zmianami przeprowadzonymi w napedzie? Juz nie raz pisalem ze amerykanie placza za wersjami europejskimi. Nie ma co wskazywac winnych ani tlumaczyc - ale faktem jest, ze te amerykany sa mulowate; tylko dlatego mercedes zdecydowal sie wprowadzic wersje 560SL wylacznie na rynek amerykanski, a kazde europejskie 5.0 i tak robi kółka koło 5.6.
to rowniez wynika ze specyfiki tamtejszego rynku - tam po prostu do dzisiaj kroluja odprezone o wielkich pojemnosciach. Co ci po maszynie o super osiagach jak nie dostaniesz do niej nigdzie paliwa (w Stanach benzyna o LO91 to juz rarytas, LO95 widzialem na kilku stacjach i tylko na wybrzezach bo w srodku kontynentu wszyscy posuwaja swoimi pick-upami na LO86 albo jeszcze nizszej, LO 98 w ogole nie ma). Oprocz tego ostrzejsze normy czystosci spalin wymuszaly spadek mocy (stosowanie EGR i katalizatorow). Dowodem na to, ze projektowane w Niemczech samochody Mercedesa uwzglednialy specyfike rynku amerykanskiego jest fakt, ze wszystkie silniki ZI od konca lat 60-tych przystosowane sa do spalania benzyny bezolowiowej bedacej tam standartem w czasach kiedy w Europie nikt o niej nawet nie slyszal. Podobnie postepowali, nawiasem mowiac, rowniez inni producenci (np. Volvo, Saab, Porsche a nawet Citroën i, uwaga... Fiat oraz Anglicy ze swoimi Triumphami)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 2:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
kielbik pisze:
zdania na temat amerykanskich zderzakow sa podzielone, ja tam jestem za zachowaniem oryginalu ale z reflektorami bedziesz mial problem (chyba, ze auto bedzie zarejestrowane jako zabytkowe)

jak ma byc oryginalny amerykanski to niech taki bedzie. Nic mi do tego, oprocz tego, ze amerykanski jest brzydki. Jakbym kupil amerykanca to tez bym go chyba nie zmienil, ale zeby nie miec dylematow to bede sie wystrzegal amerykanow [zlosnik] .

kielbik pisze:
samochod byl zaprojekowany i skonstuowany (to nie to samo?)

skonstruowany, tutaj znaczy złożony. Wiec roznica jest spora - patrz na opla z polska, albo PF 126p, renault z rumunii... no roznie z tym bywa ;)

kielbik pisze:
co prawda w Niemczech ale ze szczegoonym uwzglednieniem potrzeb rynku polnocnoamerykanskiego. O ile w samochodych klasy sredniej (W114/115, W123) ten wplyw jest niewielki...

no uwzglednili i chwala im za to, a mnie sie europejska wersja i tak bardziej bedzie podobac, chocby calosc produkcji utrzymywali amerykanie [usmiech] . W dalszej czesci piszesz o powodach, dla ktorych roznice sa tak znaczne - mysle ze nie ma sensu tego roztrzasac; powiedzialem juz wczesniej ze dla kazdego kto co lubi. Absolutnie nie chcialem imputowac, ze europejskie wersje powinny jechac do USA tak jak je fabryka wypuscila [szalone] .

kielbik pisze:
w Stanach benzyna o LO91 to juz rarytas, LO95 widzialem na kilku stacjach i tylko na wybrzezach bo w srodku kontynentu wszyscy posuwaja swoimi pick-upami na LO86 albo jeszcze nizszej, LO 98 w ogole nie ma). Oprocz tego ostrzejsze normy czystosci spalin wymuszaly spadek mocy (stosowanie EGR i katalizatorow). Dowodem na to, ze projektowane w Niemczech samochody Mercedesa uwzglednialy specyfike rynku amerykanskiego jest fakt...


No tym sie biznes rządzi, ze jak ktos sowicie placi, to mu sie daje to czego oczekuje - mowa o rynku polnocnoamerykanskim. I tu znow nie podwazam zasadnosci dzialan mercedesa.
Ale teraz amerykanski samochod kolegi przyjechal do polski, do europy i jesli kiedys przyjdzie mu wziac udzial w jakims rajdzie sprawnosciowym to wlasciciel moze bedzie zawiedziony. Pomijamy juz fakt, ze sie ta moc i oktany europejskiego paliwa marnuja ;)
Do domu, jak pisalem wczesniej, wroci statecznie i z gracja i bedzie sie cieszyl z bryzy omiatajacej jego glowe...

Amerykance to nie sa dla mnie jakies bękarty, ktore trzeba topic w wiadrze jeszcze zanim powstanie pierwsza kreska na desce kreslarskiej. Ale wolno mi sadzic, ze dobrze zachowany amerykanski mercedes nie bedzie mial nic do zaoferowania przy dobrze zachowanym europejskim.
Wiec spokojnie - gratuluje wlascicielowi samochodu bo ladnie utrzymany i zaznaczam przy tym ze pewien niedosyt (MÓJ niedosyt) zostaje [oczko]

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 7:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Disiaj jechałem ul. Piotra Wysockiego około godz. 17.50 i widziałem piękną, jasnobrązową Mercedes R107 wersję USA z założonym hardtop'em. Czyżbym miał tą przyjemność ujrzenia auta kolegi AudioBit'a ?[zlosnikz] . Śliczny samochód, mi nie przeszkadza wersja amerykańska.

Ps. za to nie przepadam za cyrklami.

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl