MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 6:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 5:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
fotki dzisjiaj jakieś porobie to wrzuce wieczorkiem (tylko autko nie jest umyte)...
teraz jeszcze raz sprawa szyberdachu ... więc jest tak . . odkręciłem cały ten mechanizm w bagażniku, silnik jest przykręcony na dole i z przekładnią jest połączony takim gumowym sprzęgiełkiem

przekładni nie udało mi się wyciągnąć bo jest do niej przymocowana ta rurka która idzie do szyberdachu ... z jednej i drugiej strony tyle że od tyłu jest krótsza i zakńczone na końcu...

odkręciłem dekielek od przekładni i z tego co zauważyłem wszystko jest ok ale, jest tam taka poprzeczna zębatka kremowa (chyba z jakiegoś tworzywa i jest jakby cała zeszlifowana przez koło zębate ...

co mam dalej robić? wymieniać cały mechanizm, czy tylko tą zębatke?

1) jak zamknąć szyber kiedy nie działa to ustrojstwo? dach odsunięty został ręcznie i domknięty ale tył nie chce wejść w te prowadnice które domykają go do góry. Da się to rękami zamknąć?

Obrazek

paint oczywiście ... mam nadzieje że zrozumiale wszystko napisalem i narysowałem ...

a może znacie kogoś kto potrafiłby naprawić mój kochany szyber ... jakiś warsztat? czy coś?

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Ostatnio zmieniony wt cze 20, 2006 7:44 pm przez MarcinL, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 7:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
MacKuz pisze:
psinthos pisze:
teleflexu


nie wiedziałem że to sie tak nazywa :D


Tak sie to zwie. [zlosnik]

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 1:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
obiecane fotki ... ciesze się z auta że [zlosnik]
pomóżcie mi z tym szyberdachem bo ma padać, a pozatym mam taśme na dachu (błeee)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
brak zderzaka ... grrrrr :evil:
Obrazek
tak właśnie musze parkować auto jak zanosi się na deszcz ... (szyber) [szalone]
Obrazek

Obrazek

Dodano po 32 minutach.:

teraz fotka silnika szyberdachu (nie wiem czy dobrze zrobiłem że go wyciągnołem...ale już za późno :) jakoś damy rade w drugą strone z montarzem.
powiedzcie mi odrazu co to jest to małe przymocowane na dole (ta niby śruba)
Obrazek
silnik działa jak pisałem wcześniej
Obrazek

aa to jest ta przekładnia która najpradopodobniej jest zepsuta ... ta pokrywka którą widać .. to właśnie ją odkręciłem ... ale jak ją wyciągnąć? czy wogóle opłaca się ją wyciągać?
Obrazek

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 10:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 23, 2005 9:01 pm
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
Masz klimę? Z którego roku jest Twoja 116'tka?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=s4rs9vYK9NI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 11:12 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Pięne auto [ok] Gratuluje 8)

Z szyberdachem nie pomogę, sam mam eletryczny ale u mnie wszystko chodzi i nie zgłębiałem tematu [zlosnik] [oczko] Powodzenia!

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 6:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Auto zapowiada sie dobrze. [cool] 8)
Ale koniecznie zdabadz zderzak i 14" Fuchsy - te felgi pasuja do 116 jak gumofilce do garnituru :( [totalszok] .

I czyzbym dostrzegl korek od lpg na prawym tylnym blotniku...? :cry: :cry: :(

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 7:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam,
gratuluje zakupu auta :D
Wygląda pięknie, do tego welur w środku [ok]

psinthos pisze:
14" Fuchsy

Taaa, nawet 15" by pasowały [zlosnik]

Pozdrawiam i powodzenia w walce z szyberdachem [cool]

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 8:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Ja również gratuluję zakupu, nawet trochę zazdroszczę [zlosnikz]
Opserwowałem ją od jakiegoś roku, pojawiała się czasem na Allegro (mam gdzieś na płytce zapisane strony z aukcji) ale to było już po zakupie tej co mam teraz.

Cytuj:
co to jest to małe przymocowane na dole (ta niby śruba)


z tego co mi wiadomo jest to klucz do awaryjnego/ręcznego zamykania Szyberdachu stosowany w tym miejscu:

Obrazek

Jeśli się myle, to proszę mnie poprawić.

Naprawde śliczna fura.

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 11:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
no i po ptokach :P deszcz laaał, wiatry wiały ... może będzie coś w tv(regionalne) bo pare szkód zostało... taśma spełniła swoje zadanie i nie przepuściła wody ...
ale błagam pomóżcie ...

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 1:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
widze ze masz identyczne rozwiazanie jak ja kiedys w w123 280e, zacznij od sprawdzenia czy linka jest zerwana czy sprzeglo popuszcza, ten klucz do awaryjnego otwierania sprobuj zastosowac, jesli on poruszy przeklasnia i linnka to polowa problemu z glowy, znaczy ze slimak sie slizga, byc moze przez za duzy opor szyberdachu, u mnie byla jedna gumka na prowadnicy do zera zjechana, i przez to krecil ale nie dzialal ....reasumujac

najpierw sprawdz czy linka cala pzry pomocy awaryjnego klucza

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 3:17 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
próbowałem klucza i szyber ani drgnie, tzn kluczem można obracać swobodnie ale szyber sie nie rusza ...

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 8:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Gratuluję zakupu [ok] Marzy mi się taka [cool] Niestety raczej nie nadawałaby się do codziennej jazdy :cry:


P.S. Nie możesz po prostu pojechać do speców od szyberdachu? :D:D:D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 8:33 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
misiak123 pisze:
próbowałem klucza i szyber ani drgnie, tzn kluczem można obracać swobodnie ale szyber sie nie rusza ...


Wniosek ....
urwana linka i nic mundrego nie wymyslisz.
Trza pruć sufit.

Otworzyłeś w końcu przekładnie czy nie ?

Trzeba było zdjąć ją z linki i zobaczyc czy linka nie wychodzi ci z rurki jak tak to wiedomo co halo.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 10:42 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Mackuz, zeby wyjac pancerz trzeba pruc dach, zeby natomiast wymienić linke, nie trzeba pruc dachu, wystarczy odkręcic pokrywę przekładni i oswobodzić linkę (nie zgub zednego freagmentu mechanizmu i przypatrz się ustawione są mechanizmy sprzegla przeciążeniowego). Następnie wyciągnij od strony bagaznika jeden fragment linki, a od trony szyberdachu drugi gfragment(wyjdzie z szyberdachem wyjętym w górę., nie wiem czy ni ebedziesz musial wyjac szybra ... ja swoj wyjałem, zeby zdjąć tapicerkę z szyberdachu. Moj doswiadczenia bazują na w123 280E.

PS. Rozumiem ze ręczne awaryjne otwietanie pracuje luźno tak jakby wlasnie linka była zerwana.

Powodzenia ...

PS. do wyjmowania szyberdachu wez do pomocy minimum 1 a najlepiej 2 osoby, zeby nie uszkodzic lakieru nigdzie przy wyjmowaniu, i przgotuj sobie koc do położenia szybra ... PS. zwróc dokladnei uwagę na drut mocujący pancerz do szyberdachu ... pamiętam ze nie wiedzialem jak go potem włożyć ;)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 1:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
Jarzyna-W201 pisze:
P.S. Nie możesz po prostu pojechać do speców od szyberdachu?


heh teraz to właśnie zaczołem intensywnie o tym myśleć... ale zobaczymy jak to dalej pójdzie

------------------------------------------------------------------>
Odkręciłem mechanizm i ... mam dla siebie dwie złe wiadomości
1) bat (jest jak sprężyna) z jednej strony jest starty tzn.
rys.
Obrazek
mniej więcej tak to wygląda (a nie powinno chyba tak być --- jest to na odcinku kilku cm, w przekładni)

2)w mechaniźmie po otwarciu są dwie zębatki metalowe (mała i duża), pod dużą zębatką jest jeszcze mała która przesuwa bat i ta zębatka też ma zjechane zęby.

--- jeszcze zostaje sprawa sprzęgiełka. Czy to jest to co jest na dużej zębatce? taki jakby bakielit? i duża podkładka która trze o ten bakielit (chyba?) jak to działa?

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl