MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 7:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw mar 09, 2006 9:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Niestety chyba tak przez tekst na forum nie wytłumacze...ale sproboje.Jak wiadomo 123 miały głownie wtrysk mechaniczny.Panowie z MB wydumali ten ekonomizer bo to proste uzadzenie nieelektryczne i proste do podłaczenia -niepsuje sie itp.Kolega napisał ze podcisnienie nie ma nic wspolnego z wielkoscia spalania i ze ten ekonomizer nie dział i nic nie pokazuje.Otoz pokazuje i to bardzo dobrze.Np jadac na 4 z pr.70 km/h i przyspieszamy gwałtownie to wskazowka leci na czerwone.To samo sie dzieje podczas gwałtownego przyspieszania np od swiateł.Poza tym -najlepiej to porownac w jakims nowoczesnym aucie z komputerem pokazujacym chwilowe zuzycie paliwa.Wartosci zuzycia rosna wprost propocjonalnie do obciazenia silnika i tak samo pokazuje ten ekonomizer w 124.zreszta Bukol o ile sie nie myle w BMW jest taki sam bajer -tylko ma skale w litrach i jest deko innaczej sterowany -ale zasada działania taka sama.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 12, 2006 8:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
To teraz ja mam pytanie za 100 pkt: czy w 280E ekonomizer byl tylko w III serii, czy we wczesniejszych takze oraz czy roznie sie czyms od tego z 230E?

Pozdrawiam

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 9:14 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob maja 20, 2006 6:45 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Zgierz
robson99 pisze:
witam
mam problem z podlaczeniem ekonomizera (dlatego pytanie umieszczam w tym temacie zeby niepotrzebnie nie zasmiecac)
do ktorego miejsca podlaczyc ekonomizer??? do 1 czy 2???
co powinno byc podlaczone pod 1 a co pod 2???

Obrazek

z gory dziekuje za odpowiedz
pozdrawiam


moglby ktos odpowiedziec? moze robson99 juz sie uporal z zalozeniem tego cuda? gdzie podlaczyles? teraz ja zaczynam sie za to brac :lol:

_________________
MB 201 1.8 92r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 9:48 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
MERCEDES 4 EVER pisze:
Niestety chyba tak przez tekst na forum nie wytłumacze...ale sproboje.Jak wiadomo 123 miały głownie wtrysk mechaniczny.Panowie z MB wydumali ten ekonomizer bo to proste uzadzenie nieelektryczne i proste do podłaczenia -niepsuje sie itp.Kolega napisał ze podcisnienie nie ma nic wspolnego z wielkoscia spalania i ze ten ekonomizer nie dział i nic nie pokazuje.Otoz pokazuje i to bardzo dobrze.Np jadac na 4 z pr.70 km/h i przyspieszamy gwałtownie to wskazowka leci na czerwone.To samo sie dzieje podczas gwałtownego przyspieszania np od swiateł.Poza tym -najlepiej to porownac w jakims nowoczesnym aucie z komputerem pokazujacym chwilowe zuzycie paliwa.Wartosci zuzycia rosna wprost propocjonalnie do obciazenia silnika i tak samo pokazuje ten ekonomizer w 124.zreszta Bukol o ile sie nie myle w BMW jest taki sam bajer -tylko ma skale w litrach i jest deko innaczej sterowany -ale zasada działania taka sama.


Popieram Mercedes 4 Ever ...

Nie napiszę że jest to przydatne urzadzenie, ale że działa tak jak zamierzali konstruktorzy to nie ulega najmniejszej wątpiwości .
Ciśnienie w kolektotrze ssącym doskonale pokazuje czy jeżdzimy w sposób ekonomiczny czy nie. A od tego włąsnei ma być ekonomizer ... pokazywać czy nasza technika jazdy pozwala na ekonomiczną jazdę ...

przykłąd 2 osób ... pierwsza będzie jechała nie ekonomicznie ...
druga natomiast będize jechała ekonomiczniej, spali 1-2 litrów mniej na 100km, a z A do B dojedzie w tym samym czasie

Pierwsza osoba rozpędza się zawsze z pedałem w podłogę (przepustnica otwarta 100% - wysokie podcisnienie w kolektorze, ekonomizer na czerwonym) i zmienia biegi przy 3500 rpm, i znów pedał w podłodze do następnej zmiany biegów. Pod górkę jedzie 60km/h na 4, nie redukując do trójki z pedałem w podłodze żeby nie zwalniać.Obroty koło 2200rpm. Ekonomizer oparty o max.

Druga osoba wciska pedał STOPNIOWO do połowy i też zmienia biegi przy 3500 rpm (ekonomizer jest na początku przyspieszania w pobliżu max, po czym opada do połowy -nigdy nie opiera się o ogranicznik MAX)
Pod górkę jedzie z prędkością 60km/h na trójce z pedałem na 30% proc. wcisnietym, obroty koło 3200rpm, prędkość nei spada, ekonomizer około połowy.

Spalanie 2 osoby ... parę litrów mniej na 100km ...

Jak napisałem powyżej ... ekonomizer potrafi ... , natomiast dalej uważam to za zbędny gażet psujący "Freude am Fahren"

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 10:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
Borat pisze:
moglby ktos odpowiedziec? moze robson99 juz sie uporal z zalozeniem tego cuda? gdzie podlaczyles? teraz ja zaczynam sie za to brac :lol:


pod 2 czyli tam gdzie reszta rurek z podcisnieniem (regulacja lamp, centralny) pamietaj zeby wpiac sie przed zaworek blokujacy powrot powietrza

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 2:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam

robson99 pisze:
do ktorego miejsca podlaczyc ekonomizer??? do 1 czy 2???


do 2
do 1 aparat zapłonowy

longpit pisze:
Pokazują jedynie wiekość podciśnienia w kolektorze ssącym które nie przekłada się wprost na nic.

pozdro

Zapraszam w takim razie do przestudiowania pracy silnika zasilanego gaźnikiem :o pomiar podciśnienia odbywa sięjuż za gaźnikiem czyli przed samym kolektorem ssącym

_________________
wojtyla


Na górę
Post: pn cze 26, 2006 2:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
longpit pisze:
Mam pomysł na ekonomizer w mesiu 123 230E skąd inąd nie mój. Przymierzam się do jego realizacji. potrzebna mi wiedza gdzie znajduja się przewody zasilające wtryskiwacz paliwa.
Będzie to miliamperomierz z potencjometrem, WSKAŹNIK będzie zgrubnie określał największe zurzycie paliwa.


Zastanawiam się tylko po co tak naprawde Ci to urządzenie, mam "dokładne" wskazania spalania paliwa w AUDI A8 i są niedokładne. [zlosnik] Generalnie jest możliwość igerencji we wskazania w oprogramowaniu komputera i korekcja tych wskazań, jednak grzebanie w tym wydaje mi się zbedne, jako że Twoje auto spali tyle paliwa ile w nie wlejesz i dowiadujesz sie o tym DOKŁADNIE na stacji paliw. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 10:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
[happy] ha ha dzieki chłpaki , pomijajac ta całą zadyme już wiem co w koniu nie działa jak powinno, rurki mam pomylone , wielkie dzięki [upsok] takie posty
Wojtyla pisze:
do 2
do 1 aparat zapłonowy

powinni oprawiac w ramki, prosto i nieskomplikowanie, a propo co za podciśnienie idzie do automatu i w które miejsce, bo mi sie wyrwało i nie potrafie znależc gdzie to cudo wetkąć [upsok]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 10:04 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
mycha pisze:
powinni oprawiac w ramki, prosto i nieskomplikowanie, a propo co za podciśnienie idzie do automatu i w które miejsce, bo mi sie wyrwało i nie potrafie znależc gdzie to cudo wetkąć

czy chodzi o ASB [szalone]
jeśli tak to pod kolektorem ssącym przy 4 garnku masz beczułkę tam podepnij wężyk 4 od asb to jest wzmacniacz przepływu powietrza zasysanego od skrzynki czyli jej regulacji w zależnośći od podciśnienia wytwarzanego przez silnik
tak na marginesie to ten problem poruszałem jak się tu wpisywałem "podciśnienie" dostałem tylko centralny zamek potem zacząłem robić porządek w 190e 123 2,3E 190E i szafa gra teraz została mi do rozebrania ASB i tylny most wszystko jest prawie jak w Polonezie [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 7:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
taaa, ale ja to wyrwałem{ w sumie samo mi zostało w łapskach - przypadkowo [zlosnik] } gdzies tam z e skrzyni i nie umiem namierzyc skąd, epc nie pomogłoi godzina na kanale też g....o dała :(

_________________
W 123 300D 82r R.I.P

w 123 280 E błękit metalic 80r

volvo 460 96 fajnie śmiga

koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""



http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 2:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
do skrzyni od strony pasażera dostęp do luftu
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl