Coupe i kabriolety:
1961 220 SE
1962 300 SE
1965 250 SE
1967 280 SE
1969 280 SE 3.5
Charakterystyki poszczególnych modeli:
220 SE
Jeśli chodzi o dekle (kołpaki) w 220 SE to składały się one z dwóch części:
- środkowa pokrywka malowana na kolor nadwozia (jeśli auto było dwukolorowe to pokrywka była malowana na kolor dachu, który zawsze miał ciemniejszy odcień od reszty nadwozia)
- chromowana obwódka z dziurami (12 dziur)
Model 220 SE miał felgi "13". Kierownica miała ringo okrągłe.
300 SE
Początek produkcji w marcu 1962 roku. Standardowo otrzymywał skrzynię automatyczną. Na jesieni 1964 roku nastąpiły zmiany. Otrzymał mocniejsze hamulce. Większa średnica tarcz hamulcowych wymusiła przejście na felgi "14".
Wczesne 300 SE miały te same dekle na koła co 220 SE. Gdy w 1965 roku pojawił się model 250 SE, model 300 SE "otrzymał" dekle od niego. Środkowa pokrywka była niezmieniona, ale zmieniła się obwódka, której to pozbawiono dziur. Od tej chwili była gładka. Kierownica miała ringo półokrągłe, a u góry zawijało się i chowało pod poduszkę tapicerowaną (tak jak w tym W 111 z Tradera za 32 tyś. zł o którym pisał Bukol).
Poza tym 300 SE jako model najbardziej prestiżowy (w roku 1962 oczywiście) otrzymał dodatkowe chromy:
- listwę przebiegającą wzdłóż całego nadwozia (od przedniej do tylnej lampy) na przetłoczeniu drzwi i błotników.
- nakładki na nadkola
Jeśli chodzi o wnętrze to było ono wykończone szlachetneiszym drewnem, prędkościomierz był wyskalowany do 220 km/h, a nie do 210, poza tym wyłącznik światła wew., po zamknięciu drzwi gasił światło dopiero po kilku sekundach, a nie od razu.
250 SE
250 SE zastąpił 220 SE. Oba modele z zewnątrz różniły się tylko deklami na koła. 250 SE otrzymał do razu takie jak późniejsze modele 300 SE (dwuczęściowy, ale obwódka nie miała dziur). 250 SE od razu otrzymał felgi "14". Kierownica taka jak w 300 SE.
280 SE
280 SE w 1967 roku zatąpiła modele 300 SE i 250 SE.
TUTAJ BĘDĘ ROZSTRZYGAŁ SPÓR:)
Model 280 SE miał dwa rodzaje przodu. Początkowe modele 280 SE trudno odróżnić od 220 SE i 250 SE, ponieważ prócz kołpaków to różniły się tylko oznaczeniem 280 SE na pokrywie bagażnika. Od początku jego produkcji do debiutu 280 SE 3.5 (1967 - 1969) przód miał taki jak 220 SE, 300 SE i 250 SE, czyli był tzw."wysokoatrapowcem" ("Hochkuhler"). Dopiero od momentu pojawienia się 280 SE 3.5 zmieniono mu przód tzn.:
- stał się "niskoatrapowcem" ("Flachkuhler"), jednocześnie zmieniono pokrywę silnika co było konieczne z powodu nowej atrapy.
- lusterka zew., ich podnóżki i mocowania. Od tej pory część chromowana lusterka miała inny kształt. Była bardziej symetryczna i kanciata, a także bardziej wypukła (lusterko jak we wcześniejszych W 114/115).
- zderzak tylny i przedni otrzymał gumy chroniące przed zniszczeniem, jednak tylko duże zderzaki zostały "ogumowane".
- zmieniły się klamki i zamki wew. Klamki zmieniono na podobne do tych w W 114/115, może takie same (?). Zamki zmieniono na bardziej kanciaste, takie jak w W 107, może takie same (?).
- deska rozdzielcza była od tej pory obszyta skórą, a drewniany pozostał tylko "wkład".
- kierownica miała od tej pory ringo półokrągłe, ale nie zawijało się pod poduszkę tapicerowaną tylko "szło" w całości po wierzchu.
- dekle na koła otrzymał od razu takie jak w nowszych MB (np. W114/115)
280 SE 3.5
Od samego początku był "niskoatrapowcem". W tym modelu "zmiana biegów" była na tunelu. Klimatyzacja, elektryczne szyby i stereofoniczne radio były na wyposażeniu standardowym. Jeśli chodzi o inne rzeczy to wszystko było tak jak w modelu 280 SE od roku 1969.
Poza tym zapomniałem dodać, że w 1963 przeniesiono lusterko zew. z błotnika na drzwi i dotyczy to absolutnie wszystkich modeli W 111, W 112 i W 110. Serdecznie pozdrawiam

.
P.S. Istnieje też domniemanie, że coupe i kario miały inaczej montowaną atrapę (i to od samego początku), ale aby to stwierdzić trzeba mieć przynajmniej zdjęcie dobrej jakości przodów jednego i drugiego...