MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 11:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Żarówki
Post: pn wrz 11, 2006 10:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Witam, problem mam taki że zbyt szybko przepalają mi się żarówki w tylnych lampach pozycyjnych. Jeśli się nawet nie przepali to cała w środku okopci na czarno i słabo świeci, boję się jezdzic po nocy żeby mnie ktoś garażu nie zrobił z tyłka. Żarówki wydaje mi się że wsadziłem takiejak powinny być czyli 10W i coś tam jeszcze z oznaczeń, teraz nie pamiętam. Co może być tego przyczyną? Czy mam wsadzić mocniejsze żarówki?
Pozdrawiam

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 12, 2006 8:55 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Witam, polecam przegląd kabli, styków, ew. czyszczenie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł: Re: Żarówki
Post: wt wrz 12, 2006 10:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 01, 2006 5:27 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Marki
Weż miernik i zobacz jakie napięcie masz na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.


Na górę
 Tytuł: Re: Żarówki
Post: wt wrz 12, 2006 8:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
merolek pisze:
Weż miernik i zobacz jakie napięcie masz na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.


przypuśćmy że napięcie będzie się zmieniać, zauważyłem że przednie reflektory raz świecą mocnej raz troszkę słabiej, na biegu jałowym co 3 sekundy mrugnie mi kontrolka ładowania akumulatora.
Co zrobić by było wszystko OK? Podciągnąć pasek od alternatora?
Oczywiście kable też sprawdzę

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 12, 2006 9:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
chyba ci sie skonczył regulator napiecia takie swiecanie raz mocniej raz slabiej sa tego dowodem :D napiecie z alternatora powinno byc 14.2 volta bez wzgledu na jakich obrotach pracuje silnik

ps jak poszedl mi regulator co prawda w maluchu to spowodowalo to wygotowanie akumulatora

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 13, 2006 2:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 01, 2006 5:27 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Marki
Zgadzam sie ze to regulator napięcia. Umnie kiedys skoczylo nawet do 18V , akumulator gotował sie a w nocy istna biel przed maska. Koszt regulatora to grosze wiec nie zwlekaj z tym bo szkoda osprzetu elektrycznego. Pozdrawiam :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 13, 2006 5:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Ok fajnie dzięki, gdzie mam szukać tego regulatora, jeśli ktoś poratuje jeszcze fotką to będze wdzięczny.
Pozdrawiam

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 13, 2006 7:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
Elwood BLUES MOBIL pisze:
Ok fajnie dzięki, gdzie mam szukać tego regulatora, jeśli ktoś poratuje jeszcze fotką to będze wdzięczny.
Pozdrawiam

piszesz w dziale klasykow to znaczy ze masz straszy samochod w nowszych takich np z 1991 regulator napiecia jest przytwierdzony do alternatora i wystepuje jako komplet ze szczotkami jest to dokladnie ta czesc alternatora gdzie wychodza przewody

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 13, 2006 10:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
prawdopodobnie regulator napięcia to jest integralna częśc alternatora przykręcona do niego dwoma śrubkami [img][img]http://img218.imageshack.us/img218/8575/zdjcie048ov4.th.jpg[/img][/img] w tym miejscu oryginalny do alternatora motoroli jest cały aluminiowy, ten kabelek który widac to podłączenie zastepcze do jakiegos polskiego regulatora który był przykręcony do nadkola na tym kablu

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 14, 2006 9:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
ja mam na alternatorze regulator ,trzeba wypiąć wtyczkę i dwie śróbki wykręcić najlepiej krótkim śróbokrętem z gróbą rączką ,może wystarczy tylko te styki oczyścić

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 18, 2006 5:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
dzięki Wam wszystkim za odpowiedzi, rewgulator wymieniony z innego alternatora, wczesniej mialem jakiś "NO NAME" teraz mam używany BOSCHA, kontrolka ładowania nie miga, świtełka i kierunki działają normalnie. Pozdrawiam

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 18, 2006 9:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
super ze sie udalo ci pomoc :D

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 2:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
upppsssss........... jednak regulator który zamontowałem chyba nie był na 100% sprawny, pojezdzilem 3 dni bez ładowania i akumulatorek umrał i milczy, kupiłem nowy MONARK za 34zł i już zamieniłem. Tylko dlaczego poprzedni jak nie ładował to nie zaświeciła się kontrolka od ładowania (sprawna)? chyba że działa na innej zasadzie.
Pozdrawiam

Ps. coraz bardziej myślę o zakupie jakiegoś innego mercedesa :)

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 3:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
U mnie jak gdzies byla przerwa na wirniku i wogole nie ladowal to wlasnie kontrolka nie swiecila wogole, ani na wlaczonym motorze ani wylaczonym(przekrecony zaplon) wiec pewnie ten regulator to jakas padaka byla i dlatego...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 3:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Elwood BLUES MOBIL pisze:
Tylko dlaczego poprzedni jak nie ładował to nie zaświeciła się kontrolka od ładowania (sprawna)? chyba że działa na innej zasadzie.

bo skończyły Ci się szczoteczki a w moim przypadku było że jak przekręcałem zapłon-świeciła a po odpaleniu gasła z łaską ale ciemna noc pokazała że się żarzy i na trasie akumulator powiedział że nie jedzie dalej ze mną a w Polkowicach kupić aku po 20.30 graniczy z cudem (przeliczyłem że wystarczy mi 45 Ah na dojazd od Poznania a tu du...a aku brak na stacjach i markjetach :cry: ale szwagroski przywózł mi drugi i wymieniłem) kupiłem nowy reguilator ze szczotkotrzymaczem (firmy KRZAK-adresu brak za [20pln] i szczoteczki za [7 pln] i wlutowałem szcoteczki [zlosnik] chodzi miodzio (sprawdzałem prąd cęgami Dieza a nowy poszedł do apteczki w razie "W" by mieć go pod ręką i tak sobie bzduram że zrobię tak jak w FSM 126 do apteczki regulator,jakąś świeczuszkę, zaworki pompki, paluszek aparatu zapłonowego i takie tam pierdółki) bo lepiej coś grzebaćniż stać całą noc i czekać na pomoc [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl