MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 11:59 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 05, 2006 3:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Witam, 2 pytania mam odnośnie wtrysków i pompy - obydwa sprowadzają się do wycieków

1. zaznaczony na zdjęciu ostatni wtrysk jak powinien być zakończony jesli chodzi o przewód niskiego ciśnienia te gumowe wężyki (poprawiajcie mnie jeśli mylę pojecia lub źle piszę)? U mnie jest wygląda tak samo jak pozostałe czyli ma 2 króćce (dopływ i odpływ?) z tym że odpływ jest zakończony 3 cm gumowym wężykiem i włożoną do niego śrubką ścisniętą cybantem, nie powiem żeby to wyglądało fachowo, czy ostatni wtrysk powinien mieć tylko jeden króciec?
Sprawa z cieknięciem: otóż ciekło właśnie z tego krótkiego wężyka ale nie ze śrubki tylko właśnie z króćca, docisnoąłem to dobrze i nie cieknie, mam pytanie bo nadal cos tam jest mokre: czy sam wtrysk się jakoś dokręca jakąś nakrętka itd?
2. Cieknie mi uszczelka z pompy zaznaczona na zdjięciu (nie moje foto tylko znalezione w necie) widać że było to na silikonie klejone, pytanie mam takie czy dużo problemu z taką wymianą i czy sobie poradzę, czy nie przestawię jakiś parametrów pompy??
I jeszcze jedno odnośnie pompy, mam taką jak na zdjęciu, czy jest ona smarowana olejem z silnika czy trzeba olej samemu dolać, nie wiedzę nigdzie żadnego korka więc pytam?
Dzięki i pozdrawiam

Obrazek

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Ostatnio zmieniony wt cze 06, 2006 10:06 pm przez Elwood BLUES MOBIL, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 05, 2006 3:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
ostatni wtrysk ma mieć krótki wężyk i korek bo wtryski są uniwersalne.W mojej pompie był czerwony korek na wlew oleju do momentu aż z korka obok strzałki nie wypływał-ok.pompa jest smarowana olejem silnikowym tylko z przodu ( wejście na koło pośrednie łańcucha rozrządu )
Może być że przewody 4 masz już sparciałe możesz je skrócić lub wymienić i powinno byćok.
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Post: pn cze 05, 2006 6:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Elwood BLUES MOBIL pisze:
mam pytanie bo nadal cos tam jest mokre: czy sam wtrysk się jakoś dokręca jakąś nakrętka itd?

Hej,
wytrzyj do sucha i zobacz gdzie dokładnie się 'poci'. U mnie konieczna była wymiana obudowy wtrysku - ciekło na łaczeniu górnej części obudowy z dolną, a przeszlifowanie powierzchni styku nie pomogło... Koszt obudowy - niewielki - ok. 20-30zł.

Pozdrawiam

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 06, 2006 12:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Elwood BLUES MOBIL pisze:
I jeszcze jedno odnośnie pompy, mam taką jak na zdjęciu, czy jest ona smraowana olejem z silnika czy trzeba olej samemu dolać, nie wiedzę nigdzie żadnego korka więc pytam?


To jest pompa nowszego typu-smarowana olejem z silnika, nic nie musisz dolewać. ;)

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 06, 2006 2:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Popieram opinie Kolegów. Wszystkie wtryski są jednakowe. W poprzedniej W123, ostatni wtrysk miałem zaślepiony ok. dwucentymetrową zatyczką (wężyk bez otworka z drugiej strony). Być może przyczyną pocenia się wtryskiwacza (oprócz sparciałych wężyków) jest drobna nieszczelność na gwincie jego obudowy. Miałem kiedyś podobny problem z wtryskiwaczem na drugim cylindrze. Po rozebraniu i oczyszczeniu wtryskiwacza problem zniknął. :)

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 06, 2006 7:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Ok dzięki za odpowiedzi, polece do sklepu motoryzacyjnego i kupie se wężyki, na wszelki wypadek powymieniam wszystkie i mam nadzieję że będzie dobrze.
Bardzo bym się ucieszył jakby ktoś mi jeszcze wyjaśnił sprawę uszczelki.
Pozdrawiam [cool]

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 06, 2006 5:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
czy wtryskiwacz można sobie rozebrać na stole , wyczyścići posładac czy potrzebna jest póżniej jakaś regulacja :(

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 06, 2006 9:42 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
mycha pisze:
czy wtryskiwacz można sobie rozebrać na stole , wyczyścići posładac czy potrzebna jest póżniej jakaś regulacja


Można spokojnie rozbierać. Trzeba tylko uważać na podkładki regulacyjne, tak żeby żadnej nie zgubić. Podkładkami (chodzi o grubość pakietu) reguluje się ciśnienie otwarcia iglicy wtryskiwacza. Większa grubość = wyższe ciśnienie otwarcia iglicy, mniej podkładek - mniejsze ciśnienie otwarcia iglicy.

O ile pamiętam, 0,1mm grubości podkładki to 10atm. W W123 wtryskiwacz powinien być ustawiony na 110atm. Gdybym pomylił wartości, prosiłbym o skorygowanie mojej wypowiedzi. Ostatni raz regulacją wtryskiwaczy od W123 zazjmowałem się 8lat temu.

_________________
C123 230C '77 - Puchata

W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 06, 2006 9:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
robie przy palnikach olejowych i gazowych to temat spalania OO odpracowane, wielkie dzięki patro [happy] ale gdyby ktos miał jeszcze jakies wiadomości na w/w temet to plissss [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P

w 123 280 E błękit metalic 80r

volvo 460 96 fajnie śmiga

koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""



http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 06, 2006 10:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Proszę bardzo. [zlosnikok]

Gdybyś jednak chciał poeksperymentować z regulacjami, to zweryfikuj te dane:


Patro pisze:
O ile pamiętam, 0,1mm grubości podkładki to 10atm. W W123 wtryskiwacz powinien być ustawiony na 110atm.


Nie jestem ich do końca pewien, gdyż dość dawno temu przeprowadzałem regulacje. Dane sprawdziłem w warsztacie zajmującym się regeneracją pomp wtryskowych (katalog Boscha), tam też zakupiłem komplet podkładek regulacyjnych. Znajomy mechanik udostępnił mi pompę do badania wtryskiwaczy, przy pomocy której dokonałem regulacji. Całość zajęła mi ok. godziny.

Powodzenia

_________________
C123 230C '77 - Puchata

W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 07, 2006 11:40 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
witam
możesz go rozebrać bez problemu
zawsze myślałem (gdzieś przeczytałem) że początek otwarcia wtrysku w 123 D to 125 kPa pewien jestem, że 110 kilo to otwarcie VW 1.6 D
do kontroli jest potrzebna pompa do wtryskiwaczy te stare ręcznne są najlepsze
pozdro

Dodano po 2 godzinach. 40 minutach.:

witam
sprawdziłem [zlosnik]
nowy otwarcie 11,5-12,5 MPa(115-125 kPa[bar])
używka minimum 10,0 MPa(j.w.)
podkładki 1,0-1,8 (co 0,05)
grubość +0,05......ciśnienie +0,3 MPa
miłej zabawy [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 07, 2006 3:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
dzięki [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P

w 123 280 E błękit metalic 80r

volvo 460 96 fajnie śmiga

koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""



http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 07, 2006 5:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Wojtyla pisze:
witam
sprawdziłem
nowy otwarcie 11,5-12,5 MPa(115-125 kPa[bar])
używka minimum 10,0 MPa(j.w.)
podkładki 1,0-1,8 (co 0,05)
grubość +0,05......ciśnienie +0,3 MPa
miłej zabawy
pozdro


Dziękuję za sprostowanie mojej wypowiedzi. [zlosnikz]
Zaraz sobie to na wszelki wypadek zanotuję, bo inaczej znowu pozapominam.

_________________
C123 230C '77 - Puchata

W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl