MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 9:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pt maja 05, 2006 12:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lip 16, 2005 3:55 pm
Posty: 15
Dobrze jest dwa razy do roku przedmuchać żeberka chłodnicy sprężonym
powietrzem tym od kół w kierunku od wnętrza komory silnika na zewnątrz.
Nawet nie wiemy ile śmieci /much, liści, traw i piasku/ tam się osadza. bez
tego zabiegu chłodnica spełnia swe zadanie jedynie w 70-80 %. Po tym wskaźnik temperatury utrzymuje się wyraźnie niżej/ok 2-4 mm/.
Proste, co ? Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 05, 2006 12:53 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
proti pisze:
pytanie brzmi: czy to przegrzanie bylo spowodowane za duzymi oporami powietrza + obciazenie? czy jakis defekt ukladu chlodzenia? ale nic nie cieknie, poziom plynu dobry, wszystko odpowietrzone itp (2 dni przed droga wymieniane broki w silniku na tapicerskiej)?


Pewnie masz zamulona chlodnice. Jak wlaczyles ogrzewania to temp spadla?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 05, 2006 2:32 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:19 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
tak, im w kabinie robilo sie cieplej tym silnikowi chlodniej...lepiej wykonczyc siebie niz silnik :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 05, 2006 9:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
proti pisze:
pytanie brzmi: czy to przegrzanie bylo spowodowane za duzymi oporami powietrza + obciazenie?


obciazenie nie ma wplywu na temperature ( znacznego ), czesto jezdze mocno obciazonym autem a wskazoweczka stoi na swoim miejscu

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 06, 2006 11:10 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:19 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
no wlasnie tez chyba dochodze do tego wniosku ze to nie przeciazenie i opory, bo dzis w nocy zrobilem maly test - 110 km/h przez moment i sam na pokladzie i strzalka po chwili poszla o jakies 2 mm do gory. bede musial sie przyjrzec tej chlodnicy w takim razie.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 08, 2006 7:36 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Najprawdopodobniej masz zblokowany termostat.
Nie otwiera sie do konca. Plyn nie dostaje sie pelnym przekrojem na chlodnice.
Umieszczony jest "na poczatku przewodu gumowego idacego do gory chlodnicy"...
Po kiku latach maja tebdencje do zacierania sie i albo sie nie otwiera, albo nie zamyka i dlugo rozgrzewa.

Koszt termostatu do 25-30 a mozna, nawet trzeba taniej nabyc :-)
Powodzenia

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 08, 2006 5:27 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:19 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
dzieki :) ale chyba z termostatem wszystko OK, bo gorna rura idaca do chlodnicy jest goraca, tak samo z reszta jak chlodnica... cala, nawet na dole. A moj mechanik powiedzial mi przez tel ze jak chlodnica nie jest wyraznie chlodniejsza na dole niz na gorze to znaczy ze jest do wymiany... to prawda?

zastosowalem pomysl z przedmuchaniem chlodnicy sprezonym powietrzem ale nie wiele to dalo, wskazowka opadla, ale nadal jest na ok 85/87 stopni przy wolnej jezdzie, a przy 90/100km/h to juz na 90/93 stopni wchodzi.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 09, 2006 7:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Znacznie chlodniejsza, to prawda.
Ostatni (2 tygodnie) zalozylem nowa BEHR z 2 lub 3 letnia gwarancja...
Ladna aluminiowa...
Poprzednia byla wydajna i szczelna, jednak zaczely odpadac te CeOwniki konstrukcyjne po jej bokach. Wolalem nie czekac az rozpadnie sie np. Zonie w trasie :-)

Teraz reklama :-) Damian baaardzo pomogl wyszukac dobra cene na Behra a nie jakis turecki czy wloski odpowiednik.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl