MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 9:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lut 07, 2003 5:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Więc przypomniało mi się że przecież marznę w aucie jak jadę. Pomijam to że połączyłem na razie ogrzewanie na stałe bo chyba "czarna skrzynka" nie puszcza na nagrzewnicę. Na postoju grzeje i jest super ale jak jadę zaczyna lecieć coraz zimniejsze powietrze, również im zimniej na dworze tym zimniejsze leci. Co to może być i gdzie tego szukać.
Przypomniało mi się bo zaraz jadę w trasę i znowu zmarznę. :lol:

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pt lut 07, 2003 8:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
W W116 300SD mojego ojca z pelna klimatyzacja tez byl problem ze sterownikiem ale mamy tam ustawione tylko na chlodzenie z pominieciem czarnego sterownika ogrzewania nie uzywamy bo to auto w zimie nie jezdzi wiec nie pomoge [zlosnikz]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 08, 2003 9:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Dzięki, ja mam połączone na stałe ciepłe, jak się zrobi cieplej to będę musiał kombinować, ale jak jest cieplej to też przyjemniej się grzebie przy autku,
pozdrawiam Remik

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 09, 2003 10:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
georem pisze:
Dzięki, ja mam połączone na stałe ciepłe, jak się zrobi cieplej to będę musiał kombinować, ale jak jest cieplej to też przyjemniej się grzebie przy autku,
pozdrawiam Remik

Ja mam podobny problem i myślę,że to jest problem większości 116-tek, więc zastanawiam się nad wstawieniem "kozy" [oczko]

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 09, 2003 2:58 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
wg mnie to typowy objaw zapowietrzenia instalacji grzewczej.
Trzeba odpowietrzyć i bedzie OK.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 09, 2003 8:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Cze,
a jak najlepiej to zrobić technicznie? Tam jest też pompka, która pompuje płyn przez tą czarną skrzynkę (nawet nie wiem czy w wersjach bez klimy automatycznej jest też taka pompka), teoretycznie nie chce już mi wejść więcej płynu? :(
Pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 13, 2003 6:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
georem pisze:
Cze,
a jak najlepiej to zrobić technicznie?


przy pracującym silniku, gdy termostat jest otwarty "przeganiasz" płyn chłodniczy włączając na krodko wspomnianą pomkę. Niech pompuje aż się zmęczy. Zbiorniczek wyrównawczy powinien być co chwila odpowietrzany (tj. odkęcasz lekko kurek i pssss [usmiech] ).
Tak piszą w książkach.
jeżeli opisany wyzej procedura nie da efektów to:
szukasz najwyzej połozonego elementu łączeniowego w całym obiegu chłodziwa. rozłączasz (lub tylko luzujesz połączenie) tak aby powietrze się tam znajdujące uleciało do otoczenia. Teoretycznie bowiem jeżeli powietrze jest w obiegu to właśnie tam.
Proponuje uzbroić się w cierpliwość i rezerwę chłodziwa.
Powodzenia.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 13, 2003 9:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Dzięki za radę i o efekcie poinformuję, mam nadzieję że się uda bo końca zimy nie widać! U mnie nie ma zbiorniczka wyrównawczego ale wtedy będę to robił przy odkręconym wlewie chłodnicy. Pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl