MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 4:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 14, 2009 11:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 11:29 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Wronki wlkp
Witam!
Mam już tremę przed zadawaniem pytań na forum w obawie przed zrypką.
Szukajką próbowałem, ale do rzeczy.
Odebralem od tapicera fotele i okazało się, że oparcie fotela kierowcy jest krzywe (I seria). Po demontażu wyszło, że brakuje pręta o przekroju kwadratowym, który przenosi napęd z pokrętła na drugą stronę oparcia. Mam fotele II serii, ale nie mogę wymontować tego pręto-wałka.
Przy okazji, czy jest sposób na bezszkodowy demontaż pokręteł i nakładek plastikowych przy nich ? Są tam połączenia zatrzaskowe i wszystkie w moich zbiorach są połamane .
Ewentualnie zdjęcia dołączę jutro.

_________________
w115 to żaden cud,ale kto kocha ten wybacza


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 17, 2009 9:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 03, 2003 6:59 pm
Posty: 92
Lokalizacja: WROCŁAW
Odkręć oparcie od siedzenia ,a wałek wyjdzie bez problemu .Jest sposób, trzeba to robić bardzo delikatnie i dobrym płaskim śrubokrętem.

_________________
W115 220d 74r.ex, W 124 200D 86r.ex W124 E250 T 95r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 12:18 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 11:29 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Wronki wlkp
Niezupełnie! przed chwilą właśnie to zrobiłem a wałek siedzi(czerwona linia).
Wydaje mi się, że wsporniki są przynitowane i jest to nierozbieralne.

Obrazek
Niemniej dzięki Dzidek i pozdro!
Gdyby ktoś miał choćby tak kiepskie jak te niebieskie poszycia-brązowe chętnie zamienię

_________________
w115 to żaden cud,ale kto kocha ten wybacza


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 11:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 03, 2003 6:59 pm
Posty: 92
Lokalizacja: WROCŁAW
Delikatnie aczkolwiek stanowczo rościągnij zawiasy a wałek wyjdzie niejednokrotnie to robiłem i bylo ok. Nie są ani przynitowane ani w jaki inny sposób zamocowane.Pozdrawiam

_________________
W115 220d 74r.ex, W 124 200D 86r.ex W124 E250 T 95r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 21, 2009 1:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 365
Ja z kolei nie wiem jak zdjąć okrągły dekielek (nie uszkadzając go ), przykrywający zawias łamanie foteli w coupe


Obrazek

_________________
R 107 380 SL Reloaded i inne takie...

Obwiesił się zegarkami jak ruski żołnierz w 1945 roku....


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 21, 2009 6:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 11:29 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Wronki wlkp
Niestety też nie wiem, ale ja unikam jak mogę demontażu

_________________
w115 to żaden cud,ale kto kocha ten wybacza


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 21, 2009 8:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Najwygodniej jest rozkręcić boki fotela lub lekko je poluzować wtedy pręt delikatnie wyjdzie.Pózniej żeby "wyprostować " oparcie trzeba podkręcić jedną ze stron, ta która jest krzywa , żeby wyrównać obie , założyć pręt i przetestować siedzisko fotela (to dotyczy sedana myśle , ze w coupe jest podobnie)Albo zaryzykować jak pisał Dzidek i delikatnie je rozsunąć.
Niestety aby ściągnąć dekielek chyba trzeba do podważyć albo najpierw zdjąć dekielki maskujące śruby do boków foteli i pozniej dobrac się do niego.
Pomęczcie Dzidka on sie na tym zna 8) i jeśli chodzi o pręt do słusznie prawi.

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 23, 2009 8:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
sciagnac ozdobne pseudo chromy, odkrecic sruby albo tylko wystarczajaco poluzowac. Nastepnie kwadratowy pret sam wypaddnie. Pozniej niestety jest zabawa z worownaniem lewej i prawej strony.
a takie pytanie z innej beczki.
Nie dziala mi blokada podcisnienia.Rozumiem ze nie ma podcisnienia...ale skad ono sie wogole bierze w ukladzie? Ktos chetny do wykladu? :P

_________________
W114 250c '70, wersja USA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 23, 2009 10:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
z kolektora ssacego

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pn sie 02, 2010 11:05 pm 
Offline

Rejestracja: pn sie 02, 2010 12:34 pm
Posty: 0
Numer GG: 773944
Lokalizacja: Kalisz/Łódź
Jak działa podcisnienie a nie mimo to zaciski sie nie zamykaja to radze rozciagnac nieco sprezyny w siedzeniu. U mnie działa elegancko mimo ze podcisnienie jest slabe :)

_________________
w114C, acz 300D 1972
w109 300SEL 3.5 1970 - remont
w126 280SE 1983 - tatowóz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl