MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 11:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 04, 2009 12:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 11:39 am
Posty: 406
Lokalizacja: Jelenia Góra (czasowo Wrock)
Witam po długiej przerwie :D

Najpierw żarcik:

Dzwoni blondynka do mechanika: Panie, coś mi pod samochodem plama taka lepka się robi...
mechanik: To olej...
Blondynka: To olewam... :D

Niestety ja nie mogę, bo mnie derektor wygoni z parkingu pod domem. Jakiś czas temu mi bardzo ładnie zrobili mechaniki wycieki, ale zaczęło spierdzielać gdzie indziej i teraz pytanko: Bo olej ewidentnie spyla tam, gdzie filtr oleju jest przykręcony do bloku silnika - czy tam jest jakaś uszczelka? A jak nie to czym można to uszczelnić?

_________________
Ja-cek
1. W115 "Bombowiec - Wytwornica Dymu" w ciągłym remoncie, oj, i tak chyba do wakacji... tylko których? (-:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 11:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Uszczelka jest na pewno. Nie pamiętam tylko z czego oryginalnie wykonana. W moim starym dorabiałem chyba papierową/tekturową (nie sprawdzałem, szczerze mówiąc, czy można ją dokupić :oops: ) i przyznam, że egzamin zdawała. Przynajmniej przez rok, do czasu sprzedaży pojazdu, było sucho.

P.S. Dowcip bardzo życiowy ... ;)

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 9:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 11:39 am
Posty: 406
Lokalizacja: Jelenia Góra (czasowo Wrock)
Dzięki za odzew.
W takim razie najpierw dopytam w sklepie, a jak nie to nożyczki i jechane :D

_________________
Ja-cek
1. W115 "Bombowiec - Wytwornica Dymu" w ciągłym remoncie, oj, i tak chyba do wakacji... tylko których? (-:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 12:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Jak kupujesz nowy wkład filtra to w komplecie powinna być uszczelka, dodatkowo śruba która trzyma obudowę filtra winna mieć miedzianą podkładkę - jak to wszystko masz to nie powinno cieknąć - no chyba że za mocno wszystko zostało skręcone i np. uszczelka przez to zmiażdżona.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 1:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 24, 2009 6:34 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Hindenburg O/S
w pudełku nowego filtra jest wkład,i w woreczku trzy uszczelki (2 aluminiowe i jedna miedziana,+ jedna gumowa (oring)pod obudowę filtra. piszę o wkładzie OC 600.
:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 1:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Ja_cek pisze:
Bo olej ewidentnie spyla tam, gdzie filtr oleju jest przykręcony do bloku silnika


darzamat pisze:
w pudełku nowego filtra jest wkład,i w woreczku trzy uszczelki (2 aluminiowe i jedna miedziana,+ jedna gumowa (oring)pod obudowę filtra. piszę o wkładzie OC 600.

Nie róbmy koledze wody z mózgu w miejscu z ktorego ma wyciek jest uszczelka z cienkiego klingieritu,zapewne mało dostepna,można wyciąć samemu z takiego klingieritu, lub zastosować płynną uszczelkę.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 4:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 11:39 am
Posty: 406
Lokalizacja: Jelenia Góra (czasowo Wrock)
Dokładnie.
Ten zestaw co z filtrem jest to nie to, mi spyla olej przy bloku.
Będę dziś próbował z "papieru" wyciąć i zobaczę czy daje radę.

_________________
Ja-cek
1. W115 "Bombowiec - Wytwornica Dymu" w ciągłym remoncie, oj, i tak chyba do wakacji... tylko których? (-:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 7:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
stanski61 pisze:
Ja_cek pisze:
Bo olej ewidentnie spyla tam, gdzie filtr oleju jest przykręcony do bloku silnika


darzamat pisze:
w pudełku nowego filtra jest wkład,i w woreczku trzy uszczelki (2 aluminiowe i jedna miedziana,+ jedna gumowa (oring)pod obudowę filtra. piszę o wkładzie OC 600.

Nie róbmy koledze wody z mózgu w miejscu z ktorego ma wyciek jest uszczelka z cienkiego klingieritu,zapewne mało dostepna,można wyciąć samemu z takiego klingieritu, lub zastosować płynną uszczelkę.


Kup to co kolega proponuje i nie bedziesz mial juz problemow .Papier raczej do tego sie nie nadaje .Mozna jeszcze ewentualnie użyć gumy ale tylko i wyłącznie OLEJOODPORNEJ .

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 06, 2009 1:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 11:39 am
Posty: 406
Lokalizacja: Jelenia Góra (czasowo Wrock)
Poczytałem o Klingirycie i...

W każdym razie pooglądałem sobie wszystko i wygląda na to, że olej spyla sobie przez wężyki, którymi połączony jest filtr oleju z blokiem (nie pytajcie co tam robią wężyki - to jest większa rzeźba - taki kupiłem 10 lat temu) i teraz oto stoję przed dość trudnym zadaniem dostania takich wężyków, które nie są standardową częścią motoryzacyjną.
No chyba, że ktoś ma pomysł jak pominąć je i przymocować filtr do bloku: nadmienię, że nie mam oryginalnego "kubka", a i ten nie zmieściłby się (silnik jest od 123 w budzie 115)

Jak dotrą do mnie zdjęcia, to wrzucę.

(oczywiście przy okazji wymiany wężyków wezmę się za konstrukcję uszczelki z np. gambitu)

edit:

one foto, one dolar:

Obrazek

i te wężyki są najprawopodobniej do wymiany.

_________________
Ja-cek
1. W115 "Bombowiec - Wytwornica Dymu" w ciągłym remoncie, oj, i tak chyba do wakacji... tylko których? (-:


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 5:55 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 24, 2009 6:34 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Hindenburg O/S
:o ale sztuka, teraz ty musisz wykazać się inwencją twórcza :) . z tego co widzę to powinna wystarczyć wymiana węży. Są firmy które zakuwają końcówki do węży ,(mówisz tylko jaka średnica gwintu,wąż ciśnieniowy,olejoodporny i długość), A taniej ,to poprostu zdejmij te węże,zmierz średnicę zewnętrzną końcówek (tych które wystają z nakrętek) ,kup w sklepie zbrojony, olejoodporny wąż,o takiej średnicy wewnętrznej aby ciasno wchodził na końcówki,załóż ,potem nowe opaski i powinno hulać :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 4:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 11:39 am
Posty: 406
Lokalizacja: Jelenia Góra (czasowo Wrock)
Chciałbym uniknąć opasek :D Zawsze coś z nimi jest nie tak i zawsze cieknie :D
Ponoć we Wrocku jest firma, która jest w stanie mi zrobić te wężyki z końcówkami z gwintem. Wreszcie zrobiła się pogoda, teraz tylko poczekać na wypłatę i można rozkręcać :D

_________________
Ja-cek
1. W115 "Bombowiec - Wytwornica Dymu" w ciągłym remoncie, oj, i tak chyba do wakacji... tylko których? (-:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 8:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 21, 2004 12:13 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Wroclaw/Luban
Hydraulikserwis na Ostrowskiego. tel 500 281 686
Firma HansaFlex telefon zapodzialem ale łatwo znaleźć.
Powodzenia z uszczelnianiem

_________________
1. MB 220 D 1969 czerwony dawca silnika
2. MB 200 D 1976 złoty dawca drobnicy
3 MB 220 D 1975 Meso lub Czarny Szatan stjuningowany na I serię


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 10:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 11:29 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Wronki wlkp
Koniecznie wywal węże z opaskami.Na pewno da radę zstąpić je wężami
oryginalnie zakutymi.

_________________
w115 to żaden cud,ale kto kocha ten wybacza


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl