MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 4:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 08, 2012 10:22 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Cześć,
W mojej 115tce ostatnimi czasy zaczął wypadać 1 bieg. Wygląda to tak, że zapinam jedynkę, dodaję gazu, samochód rusza i za chwilę jest na luzie.
Pytanie co to może być? Gumki na wodzikach wymieniłem, ale to nie pomogło.

Ponadto gdyby przyszło mi remontować skrzynię, to na czas remontu może wrzuciłbym coś zastępczego, ale pytanie czy skrzynia od w123 podejdzie? (taką najłatwiej i najszybciej zdobędę), czy może obudowa się różni?

Za pomoc dziękuję.
Paweł


Ps. dzisiaj w kultowych autach PRL jest w115 1 seria. Wykonanie podobne jak innych aut z tej serii, ale zgodność detali na całkiem znośnym poziomie, w przeciwieństwie do akwareli która zdobi wydawnictwo. Trzeba uważać, wybierając model w opakowaniu na wypadające klamki i porysowany lakier (strasznie miękki)

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: śr sie 08, 2012 3:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Zdaje się że Ty masz pod maską m115 2.0, tak? Zatem wszystkie skrzynie od silników z rozrusznikami po prawej stronie pasują (wszystkie diesle w123 i /8). Różnica jest w napędzie linki prędkościomierza. Ten miał różne przełożenia zależnie od dyferencjału, ale to nie istotne, jeśli przekładka jest chwilowa. Za wyrzucanie biegu morze być odpowiedzialny synchronizator, ale nie pomogę nic więcej w tej kwestii.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: śr sie 08, 2012 4:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Zanim zaczniesz cokolwiek robić, to sprawdź poziom oleju.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: śr sie 08, 2012 5:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Kamael dzięki.
Olej oczywiście jest, systematycznie sprawdzany i wymieniany. Chętnie zakupiłbym cały zestaw skrzynia, wał, most w dobrym stanie (niedługo tych części będzie ze świecą szukać).
Teraz nie mądre pytanie: szukać nowego? tylko gdzie po za ASO i jak z jakością, czy szukać używki? (synchronizatora)

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: pt sie 10, 2012 7:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Jeszcze jedna rzecz mi przyszła dzisiaj do głowy.
Przede wszystkim podstawowa zasada na której nieprzestrzeganiu nie raz poległem, zadając sobie sporo niepotrzebnej roboty - szukanie usterki zawsze zaczynaj od najbardziej prostych elementów!

W ten oto sposób przyszło mi do głowy, że może warto by wyregulować długość cięgien? Wiesz jak to zrobić? Jeśli nie wrzucę tu skany książki.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: pt sie 10, 2012 7:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Chętnie skorzystam, wrzuć jak możesz

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: pt sie 10, 2012 8:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
A więc w skrócie to co masz w instrukcjach:
1. Wrzucasz "na luz" ;)
2. Odpinasz cięgna przy lewarku.
3. Blokujesz w wyznaczonym do tego miejscu lewarek kołkiem w pozycji neutralnej (odpowiedniej długości śruba M6 się nadaje w zupełności).
4. Ustawiasz dźwignie na wieloklinach zgodnie z parametrami (kolejna podpowiedź o której zapomniałem a może być kluczowa).
5. Regulujesz długość cięgien, tak by można było je przymocować do dźwigien lewarka, który jest zablokowany w pozycji "neutral".

Mam nadzieję, że to tu będzie rozwiązanie problemu, ale na wszelki wypadek doskanowałem instrukcję demontażu skrzyni :P :P

Pod linkami turbo HD (kolejność jak w książce).

http://img821.imageshack.us/img821/901/65095135.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/4640/22314308.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/4994/43833797.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/9752/82175499.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/1033/72511540.jpg

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl