MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 08, 2025 10:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sie 23, 2002 12:40 pm 
Czy będą pasować bez przeróbek? Wiem, wiem, to nie będzie juz oryginal, ale gladkie są po prostu piękne.Pomocy.Ha! w moim mieciu ktos zalozyl alternator wraz z mocowaniem od Zuka (profanacja!!).Napinacz zostal wykonany przez jakiegos magika, kola pasowe nie sa w osi a sam napinacz lubi sobie pęknąć nie mówiąc już o pasku, który ma ciężki orzech do zgryzienia....Namierzylem nowy, oryginalny z mocowaniem ale niestety nie pasuje mi do bloku (240D)Plasko przylega do bloku silnika, natomiast u mnie szpilki sa wkrecone w wypustki odlane na bloku.Gdzie szukac oryginalu?


Na górę
   
 Tytuł:
Post: pt sie 23, 2002 2:38 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Niektorzy sie witaja a inni nie....
Taki swiat.
Co to sa gladki lampy? Bez soczewki, tj ryflowania?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Post: sob sie 24, 2002 12:39 pm 
Ups! Co za afront! To z powodu podekscytowania! Wiec witam! MAm wlasnie taki, wymarzony samochod W115 240Dz 1974 roku.Zamierzam nie sczedzic czasu ani srodkow zeby znalazl sie w idealnym stanie.Jedyne co wlasnie chcialem wymienic to tyylne lampy.Tak, mam te "ryflowane" a chcialbym je wymienic na starszy model z chromowana obwódką i gladkiej powierzchni.Moge miec dwie kompletne sztuki za 70 pln/szt Chyba niedrogo, wiec...czy beda pasowac? Jeszcze raz przepraszam za brak powitania! To się nie powtórzy!


Na górę
   
 Tytuł:
Post: sob sie 24, 2002 3:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Hej !!
Masz auto w wersji 2 więc powinny być ryflowane (karbowane) a nie gładkie. Tak powinno zostać i już. Gładkie ładne owszem ale nie oryginalne. Jak piszesz chcesz mieć ładne auto więc dodaj również ORYGINALNE.

Pozdrawiam!!!!

Ps.
To jest dobra cena!! [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 25, 2002 2:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Witam,

Jasne her Sebi, że racja i niech jeszcze coś nam tu burknie o zmianie lamp to już my go tutaj przekabacimy na swoją stronę no nie? [cool] [zlosnik] [smiech] [oczko]

A 70 pln sztuka to dobra cena, jednak ja kupiłem na zapas takie lampy po 30 zł sztuka. [smiech] [cool]

A co do pytania czy będą pasować to nie będą! [zlosnik] Bo będą się gryzły z drugą serią całej reszty i to już nie będzie oryginal zustand...

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł: PHI !!
Post: ndz sie 25, 2002 10:48 am 
Witam!

Co wy tam wiecie! Zebyście Panowie wiedzieli co mam jeszcze w zanadrzu! Po pierwsze chcę zamalować wszystkie chromy na czarno, bo mi tu błyskają bez sensu.Po drugie mam na oku spoiler na tylną klapę, coś pięknego.Oczywiście obniżam go o jakies 2 metry, na szyby folia, na okna owiewki, wydech z wazonu itd.
Ludzie! Rozumiem was w 100%, ale auto i tak nie jset oryginalne z tym przeklętym alternatorem od żuka :( Jesteście prawdziwymi purystami, podoba mi się to podejście.BTW, zaraz po zakupie mietka napisalem na klubowy mail co czuję, może trochę przyblizyłbym Wam tym swoje podejscie do sprawy, niestety, cisza....Moze wyslać jeszczde raz?

Bye


Na górę
   
 Tytuł:
Post: ndz sie 25, 2002 12:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 06, 2002 9:33 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Będzin
Miałem zamiar coś się na ten temat wypowiedzieć ale no cóż ręce mi opadły

_________________
116 280S '78 - niestety rozbita
Alfa Romeo Alfasud Sprint 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 25, 2002 7:18 pm 
Zapraszam serdecznie.A do 116-tki to mi najbardziej pasuje zderzak od 124 i kolpaki od tegoż samegho modelu.Polak potrafi! A auto od razu wyglada jak 15 lat młodsze!
Jeezu ! tyle sie widzi takich upiększeń!Aż coś mi w duszy drgać zaczyna.I Chyba powiesze sobie trochę halogenów, najlepiej czarnych plastikowych prostokątnych z żółtym szkłem.

Ludziee! jak tak można spaprać takie piękne auta!


Na górę
   
 Tytuł: Re: PHI !!
Post: ndz sie 25, 2002 7:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
keepontruckin pisze:
Ludzie! Rozumiem was w 100%, ale auto i tak nie jset oryginalne z tym przeklętym alternatorem od żuka :(


To stań chłopie nawet na głowie i doprowadź go do stanu oryginalnego [mocarz] a nie papraj dodatkowo innymi lampami.

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 25, 2002 8:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 06, 2002 9:33 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Będzin
keepontruckin pisze:
Zapraszam serdecznie.A do 116-tki to mi najbardziej pasuje zderzak od 124 i kolpaki od tegoż samegho modelu.Polak potrafi! A auto od razu wyglada jak 15 lat młodsze!


Na szczęście moje oczy jeszcze nie widziały tak spapranej 116 i mam nadzieje że nie zobaczą ( choć z natury jestem spokojnym człekiem to takiego widoku chiba bym nie wytrzymał ) [puke4] [chory]

A jak bym chciał jeżdzić autem o 15 lat młodszym to bym takie kupił .

A jeżelikogoś nosi żeby coś własnego stworzyć to bardzo prosze ale niech zrobi to od podstaw a nie wykorzystuje códzą (w dodatku bardzo dobrą ) pracę . :evil:

_________________
116 280S '78 - niestety rozbita

Alfa Romeo Alfasud Sprint 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 26, 2002 12:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Witam,

Kolego niech się kolega tak nam tu nie buntuje [zlosnik] , tylko postąpi w jedyny słuszny sposób jak dobrze prawi Hunzwee i zamiast kupować lampy wyda tę kasę na alternator [cool] , a nie płacze, że ma alternator od żuka i auto nie jest oryginalne [szalone] . Alternator to piard i do diesla nie ma wielkiego problemu ze znalezieniem, więc nie szukaj wymówki do założenia płaskich lamp tylko kup lepiej ten alternator. [smiech]

Teraz co by było jasne z tym alternatorem pytanie pomocnicze: w bloku masz dwie szpilki na mocowanie alternatora czy cztery? Jak dwie to mocowanie w wersji starszej: alternator trzyma się bloku na uchu które jest na tych dwóch szpilkach, a napinasz go "prętem z regulacją" przyjręconym od przodu silnika. Jak na cztery to do bloku przykręca się całe łoże alternatora razem z napinaczem i już.

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł: OT TO !
Post: pn sie 26, 2002 8:16 am 
Ot to! Panie Pioterek. wielkie dzięki, jest to właśnie ten rebus! Wygląda na to że mam właśnie tę starszą wersję-dwie szpilki-ucho-zawias-alternator-pręt napinający. Sęk w tym, że potrzebuję dorwać ten pręt.U mnie jest kilkanaście razy spawany i śni mi się po nocach.Dodatkowo na wolnych obrotach na końcu gwintu jest bicie na 2-3 cm, co przy tych nasmarkanych spawach nie wróży nic dobrego. Jestem nowy al;e entuzjastycznie nastawiony: pojechałem do faceta z ogłoszenia, 100km, ma napinacz! Zajezdzam, a tu..surprise! Zupełnie inny typ.Załamka. Sądząc z Twojego opisu jest jeszcze szansa, że przynajmniej "ucho" jest oryginalne, bo żadnych przeróbek nie widać, a wątpię żeby Żukowskie mocowanie pasowało ot,tak, nieprawdaż?
Wiesz pan co...a może oleję te lampy.Ale swoje muszę i tak wymienić, bo są popękane i spatynowane,ale może jednak zalozę prawidłowe.Coś w tym jest.W najbliższym, czasie zrobię mieciowi kilka zdjęć, jest ładny, a będzie jeszcze ładniejszy.Muszę tylko pozbyć się kilku niedociagnięć, a w przyszłości wziąć go na warsztat i zbudować od podstaw.Póki co, szykuje się remont zawieszenia


Na górę
   
 Tytuł: Re: PHI !!
Post: pn sie 26, 2002 8:36 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
keepontruckin pisze:
Witam!
BTW, zaraz po zakupie mietka napisalem na klubowy mail co czuję, może trochę przyblizyłbym Wam tym swoje podejscie do sprawy, niestety, cisza....Moze wyslać jeszczde raz?
Bye


List bardzo piękny i soczysty [cool] ale jak go wysłałeś byłem na urlopie i nie mogłem niestety odpowiedzieć - sorki (ale zarząd był na miejscu i miał dostęp do konta email - klubowego.)

Jak wyrazisz zgode to umieszcze ten list na forum.

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 26, 2002 10:25 am 
Pozdrawiam szeryfa!

HAH ! Będę zaszczycony, jeśli zamiescisz go na stronce. Może koledzy zaczna patrzeć (jeszcze) przychylniej na moje przyszle zapytania, bo bedze czesto potrzebowal pomocy!
BTW, jaki alternator powinienem kupić? Chodzi o konkretny model Boscha, i czy w ogóle jest on do dostania z tym mocowaniem(2 szpilki)?

A propos listu to większość opisanych tam mankamentów już została usunięta, mam przynajmniej wszystkie listewki, ale ten cholerny napinacz ciągle daje się we znaki pomimo restauracji.

Amen


Na górę
   
 Tytuł:
Post: pn sie 26, 2002 12:07 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuje za jego pozwoleniem list keepontruckin jaki przysłał na konto klubowe w szale po zakupie W115 ;)




Witam Serdecznie!



Nazywam się Kuba Margiel, mieszkam w Lubinie (woj.,Dolnośląskie). Mam 25 lat i od tygodnia czuję się, jakbym dopiero się narodził, a to za sprawą mercedesa w 115 240D z 1974 roku, który stał się moją własnością. Jestem w aucie zakochany po uszy. Oto jego krótka historia:

Do ubiegłego mietek tygodnia należał do mojego przyjaciela, Michała Szafrana.(zdjęcie mietka dostępne pod adresem: http://macmerc.netium.com.pl/index0.html „Zdjęcia Szafrana i jego w115”). Na zdjęciach widnieje Michał, (jeszcze bez dreadlocków, he he) który osiadł na stałe w Londynie. Wyjeżdżając rok temu skrzętnie ukrył mietka w warsztacie swojego ojca, aby nie kusił osób niepowołanych (młodszy brat !!).Ojciec miał przykazane regularne odpalanie mietka i odbywanie rundy honorowej wokół warsztatu, coby się autko nie zastało. Niestety, w ciągu tego roku nie obeszło się bez przykrych incydentów: mietek pewnego dnia (nocy?) został wykradziony, złodziej dowcipniś wjechał nim do rowu (ZABIĆ !) i przy okazji „zdemontował” cały sprzęt audio. Brak słów. Auto zostało „na szybkiego” poszpachlowane i połatane, ale muszę przyznać, że nie wygląda źle. (Prawy bok).

W każdym bądź razie, michał po roku nieobecności wsiadł do swojej fury i w upalny poniedziałek pojechaliśmy nad wodę. Michał miał nietęgą minę widząc, że ten rok bezczynności bardzo żle wpłynął na jego ulubieńca, któremu poświęcał dużo czasu i pieniędzy, nie mówiąc już o uczuciach. Po drodze straciliśmy hamulce......Wtedy to się stało:

Michał po długiej chwili ciszy uderza w te słowa: „Kuba, tak być nie może. Podjałem decyzję: chcę sprzedać Ci mietka. On nie może tak stać, bo po prostu zginie”. Stwierdził, że jestem jedyną osobą godną tego zaszczytu.(wrodzone ciągoty plus wrodzone dążenie do perfekcji i niechęć do tandety) Mnie ścięło z nóg, bo do tej pory nawet nie śmiałem zasiąść za kierownicą miecia, w końcu to bardzo osobista rzecz (?).Gdy ochłonąłem, dogadaliśmy się co do ceny i warunków płatności, no i jestem szczęśliwym posiadaczem !!!



115 zawsze mi się podobały. Byłem nawet z kolegami na zlocie waszego klubu w Trzebnicy (może pamiętacie: seledynowy-metalik 116, jest nawet na jednym ze zdjęć umieszczonych na waszej stronie klubowej.)

Po zlocie stwierdziłem :THAT”S IT !! :Zaczynam poszukiwania 115-stki dla siebie. Niestety, egzemplarze które zdążyłem obejrzeć to po prostu kompletne ruiny. Dodatkowym ograniczeniem była kwota, którą dysponowałem......Dałem sobie wtedy chwilowo spokój.

Ale marzenia się spełniają!!

Mietkowi jak na razie trzeba było bezwzględnie wymienić klocki hamulcowe, odrestaurować napinacz paska wraz z mocowaniem alternatora, a w sobotę rozsypała się poduszka pod silnikiem. Wszystko jest pod kontrolą i we czwartek zostaną zamontowane nowiutkie poduszki. W międzyczasie przyjdzie kolej na światło stop (Zablokował się włącznik, a weź go pan odkręć!!).Autko miało robioną tapicerkę na fotelach (granatowy welur bardzo dobrej jakości, naprawdę porządnie zrobiona rzecz), był 1,5 roku temu malowany, ma nową podłogę. Kolor lakieru: Hmmm, bardzo ciekawy błękitno-srebrny metallic ze srebrnym dachem).Silnik jest w idealnym stanie. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny: brakuje mu jednej listewki na drzwiach od kierowcy, cała tylna listwa między klapą bagażnika a lampami jest (O zgrozo!) przykręcona na blachowkręty (brrrr!!). Po małej przygodzie z rowem został wymieniony tylny zderzak. Niestety, jakiś paproch od którego został kupiony nowy pomalował go w swej bezmyślności na czarno bliżej niezidentyfikowaną farbą, której nic nie rusza L.W złym stanie jest też listwa-owiewka znajdująca się na pierwszym słupku po prawej stronie. Będę szukał. Następną rzeczą ,którą chcę zmienić to tylne lampy. Oryginalne, „Ryflowane” są w średnim stanie, a poza tym nie podobają mi się. Chcę dorwać „gładkie” choć wiem, że w tym roczniku już nie występowały, ale są po prostu piękne. Pytanie tylko, czy będą pasować? I czy znacie kogoś kto może je sprzedać? Proszę o odpowiedź.

Gdy tylko autko przerejestruję natychmiast przystąpię do waszego klubu. Koszulkę klubową już mam, he he. Liczę na bratnią pomoc, czekam na odpowiedź. Sorry, trochę się rozpisałem ale mogę jeszcze tak długo.



PS: Czy podczas rejestracji dostanę automatycznie żółte, zabytkowe rejestracje, czy też trzeba za nie specjalnie płacić? Jak to wygląda? Przypominam, rok produkcji 1974



Jeśli chcecie, mogę pisać, pisać, pisać..........


AHA! na tylnej szybie umieściłem srebrny, stylizowany napis gotyckimi literami:„And miles to go before I sleep” cytat z wiersza Roberta Frosta. Odnosi się zarównio do mietka jak i do mnie. Nie dam mu zasnąć pod blokiem !!!!!!!!!!



Pozdrawiam,

Kuba „Boerr” Margiel e-mail: keepontruckin@o2.pl



Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl