MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 9:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 03, 2007 1:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 15, 2006 1:22 pm
Posty: 34
Mam kilka problemów w swoim MB W115.

1. Przy prędkości ponad 70 km/h szumi mi przez drzwi od kierowcy i pasażera ... Drzwi sa wzglednie ustawione ... Uszczelki sa nieoryginalne, nowe sztukowane ... Czy to wina tych uszczelek ?! Jak załoze oryginały zniknie ten szum ?! Czy drzwi są źle ustawione lub prace blachcarskie źle wykonane ?! Jak miałem stare uszczelki oryginalne 29 letnie także tak było ... Drażni mnie to jak cholera ...

2. Na biegu jałowym, w trakcie postoju szumi skrzynia biegów ... Jak wcisne pedał sprzęgła to jest cichutko jak puszcze to jest szum ... Czy można w jakiś sposób temu zradzić ?! Wymiana jakiegos łożyska ?1 Wałka ?! Można we własnym zakresie to zrobić ?!

3. Czy oryginalna uszczelka przedniej szyby i tylniej wyeliminuje dostawanie się wody do wnętrza przez nią ?! Mam założoną nowa nieoryginalną ale woda dostaje się ... Czy wina jest może po stronie blacharaskiej lub nieudacznemu montażowi ?!

Bede wdzięczny za pomoc ... Zycze Wszystkiego Dobrego Wszystkim w NOwym Roku oby lepiej się działo z nasyzmi MB W 115 i nami także !

_________________
MB W115 220 D 1974 r.


Na górę
Post: śr sty 03, 2007 1:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
[quote="White"]
2. Na biegu jałowym, w trakcie postoju szumi skrzynia biegów ... Jak wcisne pedał sprzęgła to jest cichutko jak puszcze to jest szum ... Czy można w jakiś sposób temu zradzić ?! Wymiana jakiegos łożyska ?1 Wałka ?! Można we własnym zakresie to zrobić ?! [/quote]

Ten szum to efekt zużytego łożyska oporowego.(znajduje się pomiędzy sprzęgłem a lizakiem od linki sprzegła,taka metalowa okragła tuleja.)
Wymiana nie jest skomplikowana ale musisz zrzucić skrzynię biegów.(przy okazji sprawdzisz sobie sprzęgło)
Koszt łożyska jest niewielki.
http://www.4cars.pl/czesci_2.php?m=19&k=137
Pozdrawiam


Na górę
Post: śr sty 03, 2007 1:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
White pisze:
3. Czy oryginalna uszczelka przedniej szyby i tylniej wyeliminuje dostawanie się wody do wnętrza przez nią ?! Mam założoną nowa nieoryginalną ale woda dostaje się ... Czy wina jest może po stronie blacharaskiej lub nieudacznemu montażowi ?!

Hej,
stawiam na niedokładnie wykonane prace blacharskie, szczególnie okolice podszybia i ściany grodziowej silnika. Miejsca, którymi przedostają się do komory silnika elementy nim sterujące są również bardzo newralgiczne ;)
Od razu nie zwalałbym winy na uszczelkę, chociaż może być ona także przyczyną basenu we wnętrzu.
U mnie problem podobny, ale coś zabrać się ostatnio nie mogę, wredna ta woda... :-?

Powodzenia [oczko]

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
Post: śr sty 03, 2007 2:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 15, 2006 1:22 pm
Posty: 34
Waciak pisze:
White pisze:
2. Na biegu jałowym, w trakcie postoju szumi skrzynia biegów ... Jak wcisne pedał sprzęgła to jest cichutko jak puszcze to jest szum ... Czy można w jakiś sposób temu zradzić ?! Wymiana jakiegos łożyska ?1 Wałka ?! Można we własnym zakresie to zrobić ?!


Ten szum to efekt zużytego łożyska oporowego.(znajduje się pomiędzy sprzęgłem a lizakiem od linki sprzegła,taka metalowa okragła tuleja.)
Wymiana nie jest skomplikowana ale musisz zrzucić skrzynię biegów.(przy okazji sprawdzisz sobie sprzęgło)
Koszt łożyska jest niewielki.
http://www.4cars.pl/czesci_2.php?m=19&k=137
Pozdrawiam


Bardzo dziękuję ! Już jedną rzecz będe miał z głowy ... Pozdrawiam także ! <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
chymon pisze:
White pisze:
3. Czy oryginalna uszczelka przedniej szyby i tylniej wyeliminuje dostawanie się wody do wnętrza przez nią ?! Mam założoną nowa nieoryginalną ale woda dostaje się ... Czy wina jest może po stronie blacharaskiej lub nieudacznemu montażowi ?!

Hej,
stawiam na niedokładnie wykonane prace blacharskie, szczególnie okolice podszybia i ściany grodziowej silnika. Miejsca, którymi przedostają się do komory silnika elementy nim sterujące są również bardzo newralgiczne ;)
Od razu nie zwalałbym winy na uszczelkę, chociaż może być ona także przyczyną basenu we wnętrzu.
U mnie problem podobny, ale coś zabrać się ostatnio nie mogę, wredna ta woda... :-?

Powodzenia [oczko]


Dziękuję bardzo także ... Zwróce uwagę na ściane grodziową ... Uszczelka sądze, że także jest do wymiany, gdyż po bokach w dolnych rogach gromadzi sie na niej woda ... Może źle została założona albo przyczyna jest w nieoryginalności uszczelki ?!

Ciagle mnie jeszcze mocno trapi ten szum wiatru podczas jazdy przez drzwi ... Jak przyłoże reke to znika szum tak jakby uszczelka nie dociskała jak należy. Czy jak wymienie te nieoryginalne uszczelki na oryginalne zniknie ten szum ?!

_________________
MB W115 220 D 1974 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 03, 2007 3:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
White pisze:
3. Czy oryginalna uszczelka przedniej szyby i tylniej wyeliminuje dostawanie się wody do wnętrza przez nią ?! Mam założoną nowa nieoryginalną ale woda dostaje się ... Czy wina jest może po stronie blacharaskiej lub nieudacznemu montażowi ?!


Musisz dokładnie stwierdzić którędy dostaję się woda.
Czy jak w przedniej szybie dociśniesz od wew. w dolnym rogu uszczelkę to wypłynie woda??
sprawdź to !!
Jak bedzie trzeba to przypomocy kogoś polej trochę po aucie i pokukaj pod deską rozdzielczą skąd sie leje.

Z tyłu najczęściej leje się do bagażnika z otworów na nitowane spinki pod listwą podszybia.

A sprawa uszczelek to już inny temat tam też przy zamkniętych drzwiach można zrobić próbę wody. Dodatkowo pasowanie drzwi.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 03, 2007 11:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
White pisze:
2. Na biegu jałowym, w trakcie postoju szumi skrzynia biegów ... Jak wcisne pedał sprzęgła to jest cichutko jak puszcze to jest szum ... Czy można w jakiś sposób temu zradzić ?! Wymiana jakiegos łożyska ?1 Wałka ?! Można we własnym zakresie to zrobić ?!

Waciak pisze:
Ten szum to efekt zużytego łożyska oporowego.(znajduje się pomiędzy sprzęgłem a lizakiem od linki sprzegła,taka metalowa okragła tuleja.)
Wymiana nie jest skomplikowana ale musisz zrzucić skrzynię biegów.(przy okazji sprawdzisz sobie sprzęgło)
Koszt łożyska jest niewielki.

Witam,

No to moja teoria jest inna niż Waciaka: jak jest głośno, gdy nie naciskasz sprzęgła to masz do dupy skrzynię biegów - po wciśnięciu sprzęgła skrzynia w ogóle nie pracuje, dlatego masz cicho - przecież to jest zadanie sprzęgła rozłączyć układ silnik - skrzynia .
Reasumując:
wciskasz sprzęgło => skrzynia stoi, pracuje łożysko oporowe;
puszczasz sprzęgło => łożysko oporowe stoi, skrzynia się kręci
Ojciec zawsze mnie uczył: Jak stoisz w korku nie trzymaj wciśniętego sprzęgła - przedłużasz żywot dla łożyska oporowego bo wtedy nie pracuje. [oczko]
Jakbyś miał hałas po wcisnięciu sprzęgła - wtedy szukaj przyczyny w łożysku oporowym, a tak IMO jest to wina skrzyni biegów. Po prostu łożyska i kółka zębate mają już swoje latka. A jeśli nie szumi w czasie jazdy to po prostu to olej - z tym da się żyć. [oczko]

Co do szumów podczas jazdy, to może uszczelki słabo dolegają - kwestia uszczelki lub regulacji drzwi. Tylko, że to już musisz sam ocenić, a uszczelki szyb to zrób jak radzi Sebi - niech ktoś leje wodę a Ty zobaczysz którędy leci.

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 04, 2007 11:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Pioterek masz absolutna racje. Objawy uszkodzonego lozyska oporowego sa dokladnie odwrotne niz opisal Waciak :) Ja bym jeszcze dodal, ze objawy wskazuja na zuzycie lozysk walka sprzeglowego ale jak w skrzyni cos rzezi to albo od razu remont calej skrzyni od A do Z albo wymiana skrzyni na inna (duuuzo taniej ale kupno uzywanej skrzyni, dyfru czy silnika to jak rosyjska ruletka)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 05, 2007 8:07 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 15, 2006 1:22 pm
Posty: 34
Dziękuje Bardzo za pomoc ...

_________________
MB W115 220 D 1974 r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl