MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 8:47 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sie 25, 2011 4:56 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Może są tutaj miłośnicy jazdy rowerem po bezdrożach (najlepiej szybko w dół [palacz] ).

Ostatnio szukam jakiejś fajnej ramki do XC i lekkiego DH (z naciskiem na lekki ;) swoje lata już mam i niestety wyobraźnia mi się włącza)

Zastanawiałem się nad KROSS SIGN FR2 - sentyment do naszych krajowych produktów :)

Co doradzicie jako rozwiązanie na początek i w miarę rozsądne budżetowo.

Może u kogoś zalega jakaś ramka lub rowerek lub inne zabawki - chętnie kupie?

Dane taktyczne
waga 68-70
wzrost całe 164 czyli wychodzi mi rama 17 - 18 cali lub M ale mogę się mylić.

Zaczynam zabawę z rowerkami tego typu i każda rada będzie dobra :)

Pozdrawiam
Maciek

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: pt sie 26, 2011 8:43 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Maciek ale wagę to Ty podałeś netto, czy coś się zmieniło?

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: pt sie 26, 2011 8:51 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Komornick pisze:
Maciek ale wagę to Ty podałeś netto, czy coś się zmieniło?


Dorzuciłem 2 kg bo zakładam że trochę przybiorę :)

No jakoś tak wyszło że raptownie ( w pół roku) jest mnie o 30 kg mniej [palacz] [palacz] [palacz] stąd nowe pasje i zainteresowania...

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: pt sie 26, 2011 8:58 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
MacKuz pisze:
No jakoś tak wyszło że raptownie ( w pół roku) jest mnie o 30 kg mniej [palacz] [palacz] [palacz] stąd nowe pasje i zainteresowania...


A próbowałeś juz seksu?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pt sie 26, 2011 8:58 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Niezle :o

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt sie 26, 2011 4:14 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
No to sobie klikłem ramkę

http://allegro.pl/rama-amortyzowana-kro ... 01773.html

i sie cieszę jak norka [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: pt sie 26, 2011 5:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Normalnie to Ty teraz będziesz jak model z programu Łabędziem być [zlosnikz]

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: pt sie 26, 2011 11:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 365
MacKuz pisze:
Komornick pisze:
Maciek ale wagę to Ty podałeś netto, czy coś się zmieniło?


Dorzuciłem 2 kg bo zakładam że trochę przybiorę :)

No jakoś tak wyszło że raptownie ( w pół roku) jest mnie o 30 kg mniej [palacz] [palacz] [palacz] stąd nowe pasje i zainteresowania...


Też tak miałem koło czterdziestki.... [zlosnikok]

_________________
R 107 380 SL Reloaded i inne takie...

Obwiesił się zegarkami jak ruski żołnierz w 1945 roku....


Na górę
Post: ndz sie 28, 2011 7:50 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ramy sa różne i wyliczenie z wagi i wzrostu nie daje czasem dobrego rezultatu.
Ale widzę, że już ją masz to nie psuje zabawy , może akurat będzie ok.
Po złożeniu całości stań w ten sposób , że siodło dotyka pleców, między ramą, a jajami musisz mieć kilka cm luzu .

Nie wiem czym i jak śmigałeś wcześniej, ale nie składaj tylko pod dh .
Złóż zwykły z naciskiem na jak wspominasz lekki dh.
Jeździłem na profesjonalnym rowerze do dh, tak sobie po parku , po mieście i nie da rady na tym jeździć .A nie zakładam, że wdrapiesz się z takim profi. na grzbiecie na górkę i będziesz tylko ładował w dół.

Z droższych i lepszych rzeczy kup doby support, musi być sztywny z dobrym łożyskowaniem.
I zainwestuj w konkretne hamulce, nie koniecznie tarcze, te mają masę.
Lepszy konkretny V brake niż bardzo dobra tarcza.
Może to dziwaczne albo ja już jestem zboczony ale odczuwam przy ostrych zjazdach fading , a tarczy długo nie można dotknąć.
Na następny sezon wracam z przodu do V, tył zostawię tarcze.
Amortyzator to będzie najdroższa zabawka, skok ponad 150 mm musisz mieć.
Ale tu poszukaj na forach co polecają, na pewno lepsza nawet zjechana używka niż nowy zwykły a niby dobry :)
To można spokojnie regenerować.
Reszta jak opony czy przerzutki to już wg . uznania .
Przy tym na co masz ochotę pasuje zaopatrzyć się w mocne obręcze.

Ja w tym sezonie mam tez nasza myśl techniczna, ale raczej do rekreacji bo ostrej jazdy w moim wykonaniu mógłby nie wytrzymać.
Rockrider 5.1 . Po sezonie będzie tuning właśnie pod dh, ale niezbyt ekstremalny.

Masz koło siebie trasy jakieś?Gdzie tam jeździć chcesz w dół?:)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn sie 29, 2011 12:36 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Dzięki za rzeczową odpowiedź :)

THC pisze:
Ramy sa różne i wyliczenie z wagi i wzrostu nie daje czasem dobrego rezultatu.
Ale widzę, że już ją masz to nie psuje zabawy , może akurat będzie ok.
Po złożeniu całości stań w ten sposób , że siodło dotyka pleców, między ramą, a jajami musisz mieć kilka cm luzu .

Nie wiem czym i jak śmigałeś wcześniej, ale nie składaj tylko pod dh .
Złóż zwykły z naciskiem na jak wspominasz lekki dh.
Jeździłem na profesjonalnym rowerze do dh, tak sobie po parku , po mieście i nie da rady na tym jeździć .A nie zakładam, że wdrapiesz się z takim profi. na grzbiecie na górkę i będziesz tylko ładował w dół.



Uznaję zasadę że aby zjechać najpierw trzeba wjechać [palacz] A sam wjazd czasami jest już niezłą zabawą :). Więc rowerek musi być skonstruowany tak aby dało się na nim w miarę normalnie jeździć a przy tym ma wytrzymać więcej w terenie niż potencjalny "macrocashe".
Ostatnio mam fazę na jazdę po lesie na azymut i generalnie ścieżki tylko przecinam i rozpędzam nordingłokingi [zlosnik]

THC pisze:
Z droższych i lepszych rzeczy kup doby support, musi być sztywny z dobrym łożyskowaniem.
I zainwestuj w konkretne hamulce, nie koniecznie tarcze, te mają masę.
Lepszy konkretny V brake niż bardzo dobra tarcza.
Może to dziwaczne albo ja już jestem zboczony ale odczuwam przy ostrych zjazdach fading , a tarczy długo nie można dotknąć.
Na następny sezon wracam z przodu do V, tył zostawię tarcze.


Coś w tym jest bo nie Ty pierwszy mówisz że Vki są skuteczniejsze od tarcz i powodują mniejsze naprężenia na widelcu przy hamowaniu więc za Twoją radą zostawie z przodu Vki - Deore LX z busterem (skubaństwo naprawdę działa i usztywnia klamkę Vki)


THC pisze:
Amortyzator to będzie najdroższa zabawka, skok ponad 150 mm musisz mieć.
Ale tu poszukaj na forach co polecają, na pewno lepsza nawet zjechana używka niż nowy zwykły a niby dobry :)
To można spokojnie regenerować.


No i tutaj zaczyna się zagwozdka...

KROSS do tej ramy fabrycznie montował 130mm DURO DJD i generalnie chciałem taki kupić bo jest w przystępnych cenach ewentualnie RST LAUNCH RA obie firmy chyba dzisiaj są na tym samym niskim poziomie :oops:
No nie będę ukrywał że cena jest podstawowym ograniczeniem...
Wybór na razie jest taki RST/SUNTOUR 130mm, boję się że jak zamontuje 150 to zbyt drastycznie zmieni mi się geometria ramy

THC pisze:
Reszta jak opony czy przerzutki to już wg . uznania .
Przy tym na co masz ochotę pasuje zaopatrzyć się w mocne obręcze.

Ja w tym sezonie mam tez nasza myśl techniczna, ale raczej do rekreacji bo ostrej jazdy w moim wykonaniu mógłby nie wytrzymać.
Rockrider 5.1 . Po sezonie będzie tuning właśnie pod dh, ale niezbyt ekstremalny.

Masz koło siebie trasy jakieś?Gdzie tam jeździć chcesz w dół?:)


No mam bo mieszkam chyba w najwyższym miejscu w Szczecinie i generalnie wszędzie mam w dół :D, no do domu już jest trochę gorzej [zlosnikhihi] Nie są to jakieś trasy hardcorowe ale jak się leci lasem ścieżkami wydeptanymi przez zwierzaki to jest naprawdę fajnie.

Pomóż dobrać widelec wiem że wybór między złym i jeszcze gorszym ale na razie muszę trochę zacisnąć pasa ...

Pozdrawiam
Maciek

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: pn sie 29, 2011 4:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W tym roku i tak już właściwie po sezonie, więc może z amortyzatorem poczekaj do wiosny, a przez zimę kompletuj drobnicę.

Ja u siebie mam Suntour XCR LO 100 mm i jestem zadowolony.Poza tym po 12 tysiącach puszczają już uszczelnienia, ale to normalne tragedii nie ma.

Zimą może uda mi się wyprowadzić sterowanie na kierownicę, kilka razy przydało by mi się podczas jazdy przestawienie skoku.
Ten RST/SUNTOUR 130mm. będzie ok ceny tez są normalne.
Poza tym teraz nie ma znacznej różnicy w technologi tych elementów.
Można powiedzieć , że są dobre , i od razu pełne profi za tysiące.
Po sezonie sam ocenisz czy 130 jest ok, jeśli nie to łatwo wymienisz na 150 , duży jest ruch w interesie używanych klamotów nawet na allegro.
Jeśli producent wkładał tam seryjnie 130, a jednak zdecydujesz się na 150 to te 20 mm różnicy nie zrobi.Najwyżej siodło postawisz przodem niżej.
A co do siodła, jeśli nie masz jeszcze sztycy kup taką z możliwością pełnej regulacji przód tył.
Taki mały szczegół , a pozwala dużo lepiej wyregulować rower pod siebie.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn sie 29, 2011 6:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 365
THC pisze:
Ja u siebie mam Suntour XCR LO 100 mm i jestem zadowolony.Poza tym po 12 tysiącach puszczają już uszczelnienia, ale to normalne tragedii nie ma.


Po 12-tu tysiącach czego?

_________________
R 107 380 SL Reloaded i inne takie...

Obwiesił się zegarkami jak ruski żołnierz w 1945 roku....


Na górę
Post: pn sie 29, 2011 7:28 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Przebiegu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt sie 30, 2011 11:01 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
primabaleron pisze:
Po 12-tu tysiącach czego?


A co w tym dziwnego, ja miesięcznie mam około 1000 nakręcone :).

Trzaskam więcej kilometrów rowerem niż samochodem [zlosnik]

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: wt sie 30, 2011 7:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Ja jakieś 3 miesiące temu sprzedałem typową zjazdówkę Meridy (ogłaszałem ją na forum).
Co do hamulców to prawda, ja potrafiłem zagotować tarczę przy ostrej jeździe miejskiej.
W obręcze również warto zainwestować, ja miałem Alexrims Pro i nie bały się nawet kolizji z samochodami ;)
Jeśli masz zamiar poruszać się po utwardzonych nawierzchniach to opony wybierz jakieś mniej hardcorowe, ja miałem kostkę jak w crosie na przodzie 2.30 a tył 2.50. Opory toczenia jak w załadowanej ciężarówce, choć w dół jechał aż miło!

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl