MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 2:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 11, 2010 9:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Czołem forumowej braci.

Po ostatniej zimie doszliśmy z ojcem do wniosku, że pasowałoby trochę rozbudować park maszyn i zakupić auto, któremu brak pługopiaskarek na drogach zbytnio nie przeszkadza. W międzyczasie doszła też przyczepa campingowa ~1500 kg i już trochę szkoda MB, żeby to dźwigać. Na horyzoncie pojawił się całkiem ciekawy Grand jak w temacie. No i stąd moja prośba/zapytanie, co o takim wozidle myślicie. Swoje już poczytałem, głównie na forach tematycznych, ale tam siedzą ludzie, którzy chyba nic poza marką Jeep nie widzą, a ja wolę opinie osób, które jeździły porządniejszymi samochodami :) Nie chodzi mi o opinie, że Gelenda lepsza, że Landcruiser wszystkich ******(albo zrobi Ci to moderator - Worek), a Pajero mniej niż zero. Rozchodzi się o ten konkretny model, wszelkie porównania do "zwykłego" Cherokee tudzież nowszego modelu mile widziane, bo o nich wiem trochę więcej. Auto ma trochę ponad 200k km, sekwencyjna instalacje gazu i ogólnie jest fajne ;)

Z góry dzięki za jakiekolwiek opinie.

Pozdrowionka

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: sob wrz 11, 2010 10:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
mielim. 5.2 z sekwencja. super auto. ciagle cos w nim trzeba robic, ale wygodny, twardy, wszystkomajacy.
te dwiescie dwadziescia kucy robi glownie na 1-2 biegu no i jak przyczepe ciagasz. znaczy, przy 100 km/h nie przyspiesza jakos spektakularnie. zreszta po zakretach szybciej niz 120 strach jezdzic, na prostej komfort psychiczny to granica 140-150 km/h. piekny gang silnika.
ceny czesci smieszne. palilo toto 18-20 w trasie, 23 w miescie (tyle ze ja mialem nietypowa wersje bez dyfra miedzyosiowego, czyli po czarnym jezdzilo sie RWD). Gazu, benzyny, bez znaczenia, z przyczepa/bez - bez znaczenia.
do xj nie ma co porownywac: kanciak jest na resorze, bez ramy i duzo mniejszy w srodku. no i brak V, podczas gdy 318 Magnum to rewelacyjna silownia.

patrzac na relacje mozliwosci do ceny, to jest to lepszy wybor niz gela czy lc.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: sob wrz 11, 2010 11:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
beet pisze:
******(albo zrobi Ci to moderator - Worek)


Przez Ciebie mogłem zginąć, nie musiałeś dymania kropkować :) Jeszcze mojej Agnieszce nie powiedziałem, że nie będziesz na zlocie, wiesz jak Ona to przeżyje?? Dobrze, że mam NNW.

Dzięki sneer, jakbyś mógł rozwinąć to "ciągle coś w nim trzeba robić", to byłbym wdzięczny, bo jak na razie, to wiem o płatającej figle elektryce, wyciekach, i jak na razie,to tyle majnusów :)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: ndz wrz 12, 2010 9:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
beet pisze:
jakbyś mógł rozwinąć to "ciągle coś w nim trzeba robić", to byłbym wdzięczny, bo jak na razie, to wiem o płatającej figle elektryce, wyciekach, i jak na razie,to tyle majnusów :)


mialem zadbanego z przebiegiem pod 200 kkm (realnym):

a) co przeglad po kilka pierdol z zawiasu (u mnie zawias musi byc tip top): a to tuleje wahaczy, a to zwrotnice, a to jakis silentblok, a to amortyzator skretu. Niby wszystko tanie, ale jest tego duzo.
b) wycieki z uszczelniaczy skrzyni, reduktora, mostow - szczegolnie jak auto postoi miesiac lub dluzej nieruszane
c) standardowo troche wyja mosty, w sumie moim zdaniem nie warto walczyc (to inne wycie niz w mercu, one sobie pospiewuja)
d) 2x w roku odgrzybianie klimy (albo inwestycja w rozebranie pol auta i wyczyszczenie parownika)
e) czyszczenie przepustnicy, wymiana jakiegos potencjometra
f) tradycyjnie przyciety silniczek tylnej szyby i zacinajace sie otwieranie tejże

Elektryka nie sprawiala zadnych problemow, ani silnik, ani instalacja gazowa. w srodku troche trzeszczalo. skrzynie zajezdzilem i w koncu sprzedalem z zajezdzona skrzynia (ale to tez typowe, pad skrzyni miedzy 200 a 300 kkm).

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: ndz wrz 12, 2010 10:30 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jezeli chodzi o wlsanosci trakcyjne to stanowczo polecam XJta (Cherokee) z niezniszczalnym, rzedowym silnikiem 4.0 - koniecznie z reduktoren NP242.
ZJ ani nie wyglada, ani nie jezdzi wterenie (przeniesienie napedu przez wisko), to juz lepiej WJ - ten sie przynajmniej prezentuje.

ps. jezeli to samochod z dislem 2.5 to omin szerokim lukiem (nie zeby to byl bardzo zly silnik, ale jak poprzednicy nie dbali to bedzie skarbonka).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: ndz wrz 12, 2010 3:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
TReneR pisze:
ZJ ani nie wyglada, ani nie jezdzi wterenie (przeniesienie napedu przez wisko), to juz lepiej WJ - ten sie przynajmniej prezentuje.


ta...szczegolnie xjoty dają radę, jak spróbują wykrzyżu. Nie dosc ze resor trzyma, to jeszcze buda sie krzywi tak, ze drzwi nie mozna otworzyc, bo w xj nie ma ramy.
o jakie wisko Ci chodzi? ja akurat mialem w ZJ reduktor 232 - rzadkie, ale zdarza sie. blokad nie masz fabrycznie w zadnym z nich.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: ndz wrz 12, 2010 7:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
TReneR pisze:
ZJ ani nie wyglada, ani nie jezdzi wterenie (przeniesienie napedu przez wisko),


Ale jakie to ma do ... nędzy znaczenie przy ciąganiu przyczepy? Bo takie są założenia pytającego o ile dobrze rozumiem pierwszy post?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: ndz wrz 12, 2010 8:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zrozumialem, ze kolega chce po zaspach jedzic - a tu porzadny naped 4x4 sie przydaje.
Faktycznie pomylilem reduktory Zj mial standardowo NP231, czyli brak mechanizmu roznicowego miedzyosiowego (nie da sie tym 4x4 po asfalcie jezdzic). Natomiast reduktor NP242 wystepowal tylko z silnikiem 4.0.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: ndz wrz 12, 2010 9:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
TReneR pisze:
Zrozumialem, ze kolega chce po zaspach jedzic - a tu porzadny naped 4x4 sie przydaje.


Po zaspach, to może niekoniecznie, chociaż zdarzają się na polskich drogach ;) Ogólnie, to ma być w miarę uniwersalne auto, coś pociągnąć od czasu do czasu, wyskoczyć na ryby, żaden większy teren, chociaż pewnie będzie korciło. Głównie będzie używany jako bulwarówka, a nie terenówka, zresztą pewnie zgodnie z zamysłem producenta. Ten dołączany napęd średnio do mnie przemawia, bo trochę mi naopowiadał znajomy z serwisu Hondy o wypadających z zakrętów HRVkach, ale myślę, że się sprawdzi przy naszym użytkowaniu. Hamulce z tego co się dowiedziałem kiepściutkie, ale da się przeżyć. Komfort taki sobie, też się zniesie. Trochę mnie ten reduktor zniechęca, bo myślałem że jest możliwość załączenia na stałe RWD bez udziwnień, ale mówi się trudno. Ani ja ani ojciec nie powoziliśmy terenówkami, więc pewnie tyłki i plomby trochę ucierpią, ale podoba mi się ten samochód i za te kilkanaście tysięcy PLNów chyba nic lepszego nie wymyślimy. Decyzja właściwie podjęta, ale jeszcze musimy to autko porządnie prześwietlić, także jak ktoś z Was posiada wiedzę, którą niekoniecznie można znaleźć w internecie, to chętnie skorzystam i z góry dziękuję ;) W końcu będę mógł wpisać w CV, że jeździłem V8 [zlosnikz]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: pn wrz 13, 2010 2:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 05, 2008 6:42 pm
Posty: 292
Lokalizacja: Kolno
Mam dodga duango 98 z tym silnikiem, przebieg 180 tys mil. Gaz sekwencja smiga az milo, w zeszlym roku robilem konwenter w skrzyni biegow. Sam silnik nie sprawia problemu gaz mu nie przeszkadza. Spalanie na 2wd ok 22litrow, maksymalnie w zime po miescie 4wd 30l gazu.

_________________
Lexus LS460 Fsport
W126 SE500 1980
C123 280 CE I seria :)
W 123 300D Automat 82 Ex
Vito 112CDI 02


Na górę
Post: wt wrz 14, 2010 10:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
czego ci tyle pali? gazu? sekwencja?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 6:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 05, 2008 6:42 pm
Posty: 292
Lokalizacja: Kolno
Tak sekwencja. ze spalaniem mozna zejsc na trasie do 18 litrow. Ja głownie uzywam go do pracy na krotkich trasach dlatego mam 22 litry gazu.

_________________
Lexus LS460 Fsport
W126 SE500 1980
C123 280 CE I seria :)
W 123 300D Automat 82 Ex
Vito 112CDI 02


Na górę
Post: czw lis 25, 2010 10:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Aktualizuje, bo samochód tak jak wcześniej przypuszczałem, został kupiony i już trochę pojeździł, także teraz ja mogę się podzielić spostrzeżeniami i wątpliwościami :)

W sumie dawno tyle pieniędzy nie poszło na jakikolwiek samochód w naszej rodzinie na pakiet startowy, ale jakby to przyrównać do innych marek, to chyba i tak wyszło tanio. Od razu po kupnie samochód pływał, kierowało się tym jak jednoosobową łódką na wzburzonym morzu, ale że nie mieliśmy wcześniej doświadczenia z terenówkami, to pierwsza myśl była taka, że tak ma być (i pierwszy minus dla tego wozu). Ale wystarczyło zajrzeć pod spód, żeby się zorientować, że jednak coś nie halo. Sworzeń trackbara wybity, tuleje górnego wahacza też, luz na drążku, luz na tylnych łącznikach stabilizatora. Wszystkie zużyte części zostały wymienione plus jeszcze te niby niewymagające jeszcze interwencji, tuleje dolnego wahacza, tuleje tylnego wahacza, wkładki, szczęki, poduszki pod silnikiem, smarowanie kalamitek i jeszcze sporo innych dupereli, w tym membrana w reduktorze LPG. Teraz nie ma problemu z obraniem właściwego toru jazdy, prowadzi się jak po sznurku no i zaczął nawet hamować. Co prawda przy ostrym przyśpieszaniu potrafi się przełączyć na benzynę (najpewniej jednak trochę za słaba instalacja LPG, ale jeszcze nie zaznajomiłem się z tym tematem na tyle, żeby się pytać "co sie stauo"). Po regulacji gazu pali też całkiem przyzwoicie, 18-19l na trasie nie przekraczając 110km/h, w mieście wychodzi raczej bliżej 25l, ale to są z reguły bardzo krótkie odcinki, także nikt nie płacze.

Ogólnie moim zdaniem, to całkiem ciekawy samochód, może trochę archaiczny, sporo palący, ale wbrew mojemu wcześniejszemu przekonaniu nawet obszerny i spokojnie można omijać korki po pasie zieleni ;)

Na dzień dzisiejszy przeszkadza tylko trochę dziwny jednostajny dźwięk pojawiający się od ok. 40km/h i słyszalny gdzieś do 80km/h, bo później robi się zbyt głośno, żeby ten dźwięk analizować ;) Ja miałem skojarzenia jak z gwoździem siedzącym w oponie, ale po wymianie na zimowe dalej występuje. Dźwięk jest też przy odpuszczaniu gazu, chociaż wydaję mi się, że mniej słyszalny. Jakieś sugestie? Mój pierwszy pomysł - coś z wałem napędowym - na krzyżakach nie ma luzu, nie ma wibracji przenoszonych na nadwozie. Skrzynia, reduktor, może jakaś pierdoła?

Dzięki z góry za sugestie.

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: czw lis 25, 2010 11:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
niby się pochwalił a foty gdzie ? ;)

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: czw lis 25, 2010 11:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
KarolS1988 pisze:
niby się pochwalił a foty gdzie ? ;)


A co tu pokazywać, chyba większość forumowiczów wie, jak wygląda stary Grand. Ale niech Ci będzie.

Tak to nieźle jeździ, trąbi, hamuje. Od razu po zakupie, to tylko nieźle trąbił [zlosnik]


Załączniki:
jeep2.jpg
jeep2.jpg [ 47.55 KiB | Przejrzano 1374 razy ]
jeep1.jpg
jeep1.jpg [ 42.73 KiB | Przejrzano 1374 razy ]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl