MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 12:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 14, 2009 11:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Witam
Właściwie już raz zadałem to pytanie, ale w poście mało oglądanym.
Zapewne wiele osób z musu bądź z własnej woli wywaliło katalizator. Mój miał już ponad 500k więc postanowiłem się go pozbyć (dłuto i młotek). Oczywiście chodzi o E200 CDI. Po tej operacji założyłem, odpaliłem i wszystko fajnie działa, ale ... Jak jadę to turbina gwiżdże jak w jakimś passacie. Wcześniej niemal nie było jej w ogóle słychać i teraz zastanawia mnie czy ona rzeczywiście nabrała takich obrotów czy po prostu brak katalizatora powoduje taki hałas ?? Już nie wspomnę o prawie bulgocie z wydechu :P Dodatkowo podczas operacji z katem wymieniałem kolektor dolotowy i pod wpływem chwili zaślepiłem EGR - czy to mogłoby mieć też wpływ ??
Na końcu dodam, że EGR na dniach odetkam a w miejscu puszki po katalizatorze będzie nowy katalizator (uniwersalny zapewne - ale to w przyszłości).

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 11:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Tak, po pozbyciu się katalizatora, słychać bardziej gwizdanie turbiny.
U mnie głośniej gwiżdze nawet po zmianie z oryginalnego ceramicznego na metalowy o większej przepustowości.

Oczywiście w passacie i tylko słychać w środku przy dodaniu gazu na wolnych obrotach przy otwartej szybie :) Podczas jazdy nie słychać żadnych gwizdów.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 15, 2009 1:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
master pisze:
czy po prostu brak katalizatora powoduje taki hałas ??


Tego akurat nie wiem, ale profilaktycznie sprawdz jak sie ma uszczelka turbo-kolektor i kolektor-glowica. U ojca od samego poczatku tak smiesznie gwizdalo jak sie mocniej depnelo, a przebieg raczej niewielki jak na CDIka, 150k km. Po wymianie zwija asfalt jeszcze lepiej, tylko w razie wymiany radze uwazac na sruby, lubia zostawac w glowicy ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 10, 2009 11:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 10, 2009 12:25 am
Posty: 10
Jeśli zostawiłeś puszkę po kacie, to działa jak pudło rezonansowe, wiec nic dziwnego.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl