MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 15, 2008 8:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
Witam mam pytanie co maja spryskiwacze do xenonow? czy to parwda ze w niemczech jak sa xenony to musi byc spryskiwacz lampy? czy w polsce tez tak jest??


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 15, 2008 8:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Ano to że myją pod ciśnieniem , znaczy się czyszczą brudną lampę. Na chłopski rozum chodzi o to że jak masz szkło brudne to światło nie świeci jak powinno, może nawet mocno oślepiać tych z przeciwka - ale może się mylę, niech się wypowiedzą fachowcy.
W PL nic nie musi być, wystarczy kupić na All "agropakiet" czyli palniki plus przetwornice i już jest fajnie, mamy ksenony nawet w Polonezie (widziałem ostatnio Fiata jeden dwa sześć z xen! -obłęd! ).
A tak między nami to mam nadzieje że zaczną w końcu zabierać dowody rejestracyjne. Właśnie za brak ciśnieniowego mycia i samopoziomowania lamp. Za tunigowanie lamp nie przeznaczonych do palników ksenonowych. I nie piszcie mi że to fajnie jest mieć w np. w poczciwej beczce ksenony bo umrę ze śmiechu i będziecie mnie mieć na sumieniu.

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 15, 2008 8:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob wrz 20, 2008 3:52 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Lublin / Kraśnik
Dokładnie damian.
Od siebie dodam jeszcze to, że NIE BYŁO fanrycznych instalacji xenonowych bez sprysków. Spryski potrzebne są głównie po to, aby czyścić, a projektory xenonowe/lampy trzeba czyścić bardzo często, ponieważ już małe zabrudzenie szkła powoduje rozproszenie wiązki światła. Efekt? lampy świecą w niebo, w nocy przed samochodem ciemno, a kierowcy z przeciwka oślepiani.

Co do zabierania dowodów to ja bym pozabierał wszystkie, dosłownie wszystkie, których właściciele wstawili sobie xenon na własną rękę.

pozdrawiam

_________________
W210 320CDI Avantgarde.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 16, 2008 11:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 03, 2008 2:24 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Sieraków
Musi być i spryskiwacz i układ samo poziomowania.
Światło ksenonowe jest tak mocno skupioną wiązką że wystarczy jeden większy robal rozwalony ma lampie i oślepiamy wszytskich dookoła( mowa tu oczywiście o tych pseudo ksenonach H4,H7 itp. wmontowanych w zwykłą lampę).
Tak samo ma się z samo poziomowaniem, przejedź się autem z lekko sztywniejszym zawieszeniem i dołożonymi ksenonami to zrozumiesz co mam na myśli ;)
Do Niemiec wogólę bym się nie wybierał z takimi przeróbkami, tamtejsza drogówka nie "przymknie oka" na takie sheniowanie lamp i możesz sobie narobić nie małych problemów i kosztów...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 16, 2008 2:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Faktem jest ze bazarowe przerobki lamp na xenony rzeczywiscie oslepiaja. Mam tu na mysli wstawienie palnikow w miejsce zarowki bez zmiany odblysnika i szkla. Zastanawia mnie jednak inna sprawa.
Taki okularnik (W210) tez juz mial w opcji xenony i to nie w wersji z soczewkami, tylko normalnie. Rozumiem, ze fizycznie odbywalo sie to tak, ze byl palnik, odblysnik i szklo (podobnie jak w normalnych lampach), zapewne dodatkowo tez automat poziomujacy i spryskiwacz. Jesli jest inaczej, prosze o wyprostowanie mnie.
Tak czy inaczej ciezko zakladac, ze takie lampy sa stale spryskiwane i poziomowane. Wieksza czesc czasu ich praca polega na wykorzystaniu tylko tychze palnikow, odblysnikow i szkla. Czy jest wiec az taka przepasc pomiedzy tymi "homologowanymi" lampami (bez soczewki) stosowanymi w okularniku fabrycznie (pomijajac juz poziomowanie i spryskiwacz) a reflektorem stosowanym np w W124?
Drugim spostrzezeniem niech bedzie to, ze kilka razy we Wroclawiu spotkalem W124 z wsadzonymi palnikami (swiatla nie byly zamienione na pseudosoczewke). Efekt byl na prawde niezly. Droga przed nim byla o niebo lepiej oswietlona niz u mnie (a nie mam zapizdzialych odblysnikow, swieca rzeklbym z jakoscia fabryczna). Dodam, ze wcale mnie nie oslepial w stopniu zauwazalnie wiekszym niz inne auta, ktore mnie mijaly w tym samym czasie. Czy to nie jest tak, ze wkladamy wszystkie takie przerobki do jednego wora?
Trzecie spostrzezenie, to nowoczesne auta z xenonami, przewaznie w soczewkach, zwlaszcza te wieksze (SUVy, terenowki itd). Wiele razy zdarza sie, ze takie nowoczesne, homologowane auto oslepia mnie w znacznym stopniu swoimi automatycznie poziomowanymi, spryskiwanymi i spuszczajacymi sie na cieplo swiatlami w momencie kiedy jest naprzeciwko. Zwlaszcza kiedy przejezdza przez nierownosci, wyjezdza z zakretu, zasadniczo gdy nie jedzie po plaskiej i rownej drodze. Jest to o tyle denerwujace, ze najczesciej oslepia, gdy trzeba sie na drodze szczegolnie skupic, a wiec jest to skrzyzowanie, jakis mostek czy zakret.
Skoro efekt jest taki ze takie dopuszczone do ruchu swiatla oslepiaja innych uczestnikow to dlaczego zabrania sie korzystania z rozwiazan polowicznych (mam tu na mysli nowe reflektory z xenonem do starego auta)?
Zebyscie mnie od razu nie zjedli, dodam ze jestem przeciwnikiem niekontrolowanego montowania samych palnikow xenonowych w kazdym reflektorze, bo rzeczywiscie bardzo czesto rozprasza on bardzo mocno wiazke swiatla powodujac ze nie jest ona kierowana na droge tylko "w niebo" (efekt dosc czesto spotykany w starych golfach, passatach i innym ustrojstwie z zeszlego wieku). Jednak czy rzeczywiscie nie ma na rynku calych zespolow reflektorow, ktore zamontowane w karoserie starego auta nie beda oslepiac innych uczestnikow bardziej niz te super homologowane reflektory w autach sprzed kilku lat? Szczerze w to watpie, rynek chyba sam odpowiada na potrzeby konsumentow...

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 16, 2008 3:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 19, 2005 11:17 am
Posty: 356
Lokalizacja: Reda
Każdy reflektor ma homologację razem ze źródłem światła i na każdym szkle reflektora jest m.in. "wybite" oznaczenie źródła światał, także przypuszczam, że szło reflektora i najprowdopodbniej odbłyśnik w W210 różni się zależnie od tego czy ma żarówkę konwencjonalną czy xenon.

Nie chciał mi się szukać na innych stronach:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=74878

_________________
- S210 300 TURBODIESEL '97 Avantgarde


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 16, 2008 4:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Ja powiem tylko tyle z doswiadczenia zawodowego - akurat u mnie mało aut jest z tymi zestawami.Praktycznie wogole.Dokładane xenony moga zdać egzamin i nieoślepiac ale tylko w barwie 4300K jak maja oryginalne palniki a nie jakies remizowe wynalazki 6000 k i wyzej ktore powstały dla tłumoków ktorym lampa musi swieci ultrafioletem.4300 swieci białym swiatłem praktycznie wogole nieoslepia i swieci białym ładnym swiatłem.Co do spryskiwaczy to jest to jeden wielki pic na wiode-one nic niedają.Mam w W210 znajomi w roznych autach i to cos by dało jedynie w wypadku zachlapania błotem i natychmiastowego zmycia...innaczej jak wyschnie pod wpływem ciepła lampy to se mozna zmywać. :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 16, 2008 4:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
MERCEDES 4 EVER pisze:
nieoślepiac ale tylko w barwie 4300K jak maja oryginalne palniki a nie jakies remizowe wynalazki 6000 k


Podpisuje się pod tym....

Mam załozone palniki w Skodzie Octavii 4300k - nigdy mi nikt nie mrugnął, linia światła cienia jest idealie taka sama jak na zwykłej żarówce. Auto wyposażone jest w układ spryskiwaczy co jest wymogiem również w Polsce!

W passacie mam oryginalne biksenony z superduper samopoziomowaniem, skrętem itp.. i ludzie walą mi po oczach aż miło. O interwencję serwisu nie proszę bo zaraz wogóle świateł nie bedę ich miał. Przyglądałem się również innym passatom i mają to samo. Teraz jak widzę pieknie oślepiającą łunę z dużą dozą prawdopodobieństwa przypuszczam, że to passat, któremu ukł. samopoziomowania nie daje rady.
To tyle

Pzdr.

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 16, 2008 4:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
M4E takiej odpowiedzi mniej wiecej sie spodziewalem... Temat ciekawy, zapraszam do dyskusji!
Z podobnej beczki, sprawa uzycia LED-ow. Pojawily sie tylne lampy na LEDach i oczywiscie sa one niehomologowane, albo homologowane "za prosiaka" a wiec nielegalne. Tak czy inaczej zastanawia mnie sam fakt stosowania LEDow. W takim chocby nowym Passacie stosuje sie (dam sobie glowe uciac) te same ledy co w tych tajwanskich "podrobkach", tez swieca i sa legalne. Dlaczego? Bo stosuje je fabrycznie koncern VAG?
Smierdzi mi tu robieniem kasy i niczym innym. Podobnie jest z xenonami.
A tak miedzy prawda a Bogiem, to ostatnio o malo co nie wjechalem w dupe takiemu passatowi, gdy zmienial pas. Mial wlaczony migacz, a jakze, ale w sloncu nie bylo go kompletnie widac. Jakas porazka. A przeciez maja homologacje...

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 16, 2008 5:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 03, 2008 2:24 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Sieraków
Jeszcze odnośnie samo poziomowania to są dwa rodzaje- statyczny i dynamiczny.
W Passacie jest pewnie statyczny czyli działający jedynie podczas włączenia lamp, a np. w Phaetonie mojego Taty mamy już układ dynamiczny który ustawia wiązke światła także w czasie jazdy i auto nigdy nikogo nie oślepia.
Inna sprawa to efektywność tych układów na naszych równych inaczej polskich drogach.... :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 16, 2008 5:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Dlatego wlasnie zastanawia mnie zasadnosc przepisu mowiacego, ze bezwarunkowo wyposazanie starych aut w zarniki tudziez lampy xenonowe jest niedopuszczalne i niedozwolone. Jedyna dopuszczalna przerobka jest tylko zakup nowego auta.
Moim zdaniem jest to lekko krzywdzace wrzucac wszystkie te produkty do jednego wora. Za kilka lat temat pewnie wygasnie, bo stare auta skoncza na zlomie, do zabytkow nikt nie bedzie pchal xenonow, a reszta aut bedzie i tak fabrycznie w nie wyposazona..

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 16, 2008 6:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zdaje sie, ze mozna wysposarzyc stary samochod w nowoczesne swiatla, jezeli one maja homologacje - klosz i odblysnik (czy uklad soczewek) musi miec homologacje na ten typ zrodla swiatla. Do tego oczywiscie uklad czyszczenia szyby (moze byc wycieraczka) i samopoziomowanie dynamiczne.


http://pl.youtube.com/watch?v=9icEdkRvJOs

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 17, 2008 8:26 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Borys pisze:
Pojawily sie tylne lampy na LEDach i oczywiscie sa one niehomologowane, albo homologowane (..) ostatnio o malo co nie wjechalem w dupe takiemu passatowi, gdy zmienial pas. Mial wlaczony migacz, a jakze, ale w sloncu nie bylo go kompletnie widac. Jakas porazka. A przeciez maja homologacje...


Mnie ten temat zdziwil juz jakies 2 lata temu. Tez jechalem za Passatem, slonce swiecilo mu prosto w tylne swiatla i niczego nie widzialem, ani stopow ani kierunkowskazow...

...choc w tym przypadku wydaje mi sie ze diody moga byc ok, tylko raczej stylista przesadzil z upiekszaniem lamp i tworzeniem z nich okregow...w takich BMW E60 i E65 (tu chyba tez sa diody z tylu nie tylko na stopach) nie ma juz efektu jak w Passacie...ale moze dlatego ze lampy uklad lamp jest klasyczny i kierunkowskaz ma zupelnie oddzielny pasek?

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 17, 2008 9:39 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Moim zdaniem jest tylko kwestią czasu i wszystkie lampy przód/tył będą w technice LED.

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 17, 2008 10:08 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
A mnie się diody podobają - ale dobrane wg norm. W zasadzie użytkownik ma z czapy wymianę żarówek bo prędzej auto skończy jako wsad do pieca hutniczego niż się któraś przepali.
Odnośnie xenonów czy raczej "zenonów" to mam to generalnie gdzieś. Są przepisy, które to regulują i wszelkich kombinatorów którzy sprzedają "zenony" powinno się tępić.

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl