Witam wszystkich.
Mam 18 lat, na imię Marcin, prawo jazdy od kwietnia, jak na razie jak mogę to poruszam się samochodem mamy - Skodą Fabią sedan 1.2. W Mercedesach zakochałem się jakoś kilka miesięcy temu - znajomy ma 124-tkę i jak tylko do niej wsiadłem i posiedziałem sobie na miejscu pasażera z przodu to pomyślałem, że też muszę mieć Mesia, hehe.
Samochód z duszą - to chyba najbardziej do mnie przemawia. Uwielbiam być inny i zamiast mieć jakiś nudny "miejski samochód" (czytaj Golf, Tico, Seicento czy inny plastikowy złom) wolałbym mieć zadbanego klasyka. Poza tym podoba mi się "dostojny" styl jazdy, hehe. Wiem, że jakbyście brali pod uwagę mój wiek to raczej myślelibyście, że kręci mnie prędkość, szybkie samochody itd., ale tak nie jest. Mam krótki staż za kierownicą, mam świadomość, że moje umiejętności są jak na razie naprawdę bardzo małe, poza tym zamiast szaleć wolę bezpiecznie dojechać.
W tematyce samochodowej jestem zielony, więc wybaczcie mi jak będę pytał o proste rzeczy.
Obecnie mam długie wakacje (skończyłem liceum), więc mam trochę czasu by zarobić na pierwszy samochód. Jako, że 123 wypada najtaniej, to właśnie taki model chcę sobie sprawić.
Korzystając z okazji zadam parę pytań, na które szukałem odpowiedzi w wyszukiwarce, ale ich nie było, były niepełne albo nieaktualne.
Tak na pierwsze pytanko - jakie powinienem przeczytać strony/lektury, żeby zgłębić podstawy budowy Mercedesów, ale i ogólnie samochodów? Chodzi mi o takie rzeczy, żebym mógł rozpoznać dokładnie co jest czym pod maską lub co z czym jest połączone itd.
Uważam, że każdy właściciel starszego samochodu powinien co nieco znać się na naprawach i dlatego też pojawiłem się tutaj na forum - pełna kultura, rzeczowe odpowiedzi, wielu ekspertów.
Czy taki zielony człowiek jak ja łatwo może się nauczyć naprawiać taki samochód jak 123?
Jak czytałem w temacie W123 Disel 5 BIEGÓW..??? pięciobiegowe skrzynie są rzadziej spotykane i droższe.