MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 12:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 05, 2007 5:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Sie ma

jako, że już mamy w rodzinie samochód z automatyczną skrzynia biegów, a jest to pierwszy z takim dziwadłem samochód jakim będziemy jeździli mam pytanie jak w temacie, czy ktoś ma instrukcję obsługi automatycznej skrzyni biegów w W124, albo w innym modelu pod warunkiem, że działa ja tak samo i ma taki same oznaczenia ? :roll: :oops:

I najważniejsze co wolno, a czego nie wolno robić obsługując automat

Napiszę moje dylematy:
1. do czego służy położenie 2 i 3 - kiedy się to używa i co się dzieje ?
2. czy wolno podczas jazdy przełączać z E na S ?
3. czy wolno podczas jazdy przełączać z na przykład D na 2 lub 3 i z 2 lub 3 na D.
4. coś słyszałem, że samochodów z automatem nie wolno holować - czy to prawda
5. czy się różni P od N. Gdzieś słyszałem, że nie wolno zostawiać na P jeśli samochód stoi na pochyłości - czy to prawda ?

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Ostatnio zmieniony czw lip 05, 2007 8:47 pm przez kali, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 8:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Na początek zobacz to:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... &&start=90
(ostatnia wypowiedz, na samym dole watku)

Dotyczy 190-ki, ale skrzynie miała takie jak 124-ka.
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 10:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
kali pisze:
4. coś słyszałem, że samochodów z automatem nie wolno holować - czy to prawda
5. czy się różni P od N. Gdzieś słyszałem, że nie wolno zostawiać na P jeśli samochód stoi na pochyłości - czy to prawda ?


holowac można, ale na krótkim dystansie i wolno....

Na przełożeniu P masz dodatkowo blokade mechaniczna kół - oczywiście w skrzyni biegów. Jak jesteś na górce najpierw wciśnij hamulec ręczny do oporu a potem na P aby auto nie "stoczyło sie" na blokadę ( w skrzyni ) z impetem.

Zobaczysz polubisz leniucha ;)

P.S. Szkoda, że lizus idzie pod młotek nie zdążyłem sie przyjrzeć dokładnie Twemu dziełu i tym dywanikom, które robiliście...

pozdrawiam

Paweł

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 11:13 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Holowanie auta z ABS dozwolone jest z prędkością max. 50 km/h na dystansie nie dłuższym niż 120 km. Dzwignia biegów na "N".
Pozdrawia Leopold

PS. Wbrew powszechnie głoszonym plotkom możliwe jest również zapalanie auta a ABS poprzez holowanie!

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 9:09 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
leopold pisze:
zapalanie auta a ABS poprzez holowanie!

i z ASB ;)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 9:55 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Dziękuję wszystkim za wskazówki i pomoc mnie laikowi, ale mam jeszcze jeden dylemat :roll:

kali pisze:
2. czy wolno podczas jazdy przełączać z E na S ?


Przy dźwigni zmiany trybu pracy skrzyni (już się nauczyłem) jest taki mały przełącznik.

W jedny położeniu widać "S", a w drugim "E".

Czy "S" jest to - tryb Sportowy ?
Czy "E" jest to - tryb Ekonomiczny ?

czy można to przełączać w czasie jazdy, czy jest to zmiana jakiś elekronicznych parametrów pracy silnika, czy zmiana dotyczy parametrów pracy skrzyni biegów ?

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Ostatnio zmieniony pt lip 06, 2007 9:58 am przez kali, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 9:56 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
kali pisze:
Czy "S" jest to - trub Sportowy ?

S to Standard.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 10:20 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
E to Emeryt ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 11:08 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
kali pisze:
czy wolno podczas jazdy przełączać z E na S ?


Można, a nawet jest zalecane (przy podjazdach z jednoczesna zmiana połozenia dziwgni na 3 (lub2))

Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 11:28 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
kali pisze:
czy można to przełączać w czasie jazdy, czy jest to zmiana jakiś elekronicznych parametrów pracy silnika, czy zmiana dotyczy parametrów pracy skrzyni biegów ?


w moim jest tak:
tryb "E"
niezależnie od tego jak w gaz depczę, zmiana biegu na wyższy przy 2500/3500 obr/min... redukcja dopiero po depnięciu w kick-down lub manetką.
tryb "S"
lekko w gaz - zmiana przy 2500/3500..
3/4 gazu w podłodze - zmiana przy 4500
pedał w podłodze - ciągnie do końca...
dodatkowo jeżeli jadę np. 80km/h.. i docisnę pedał na 3/4 redukuje z 4 na 3 bieg.. jeżeli dam w kick-down, to redukuję do 2...

zawsze rusza z drugiego biegu, trzeba w podłodze nogę trzymać by poszedł z jedynki..

spokojnie można się bawić podczas jazdy, zarówno pstryczkiem "e/s" jak i wajchą od biegów....

Wpadnij nim na spota, to się wszystko pokarze-potłumaczy-potestuje ;)

PS: ogólnie automat to zajebista sprawa, szczególnie stojąc pod górkę, pokonywanie krawężników itp...

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
124 3.0 CE - "NOS"
123 2.0 D - "Zielony"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 12:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
SoYeR pisze:
PS: ogólnie automat to zajebista sprawa, szczególnie stojąc pod górkę, pokonywanie krawężników itp...


i z tego najbardziej cieszy się Lucynka :), ul Dolna była dla niej zawsze przeszkodą nie do pokonania [zlosnik].

Jeszcze raz dziękuję wszytki za pomoc w teoretycznym opanowaniu automatu.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 12:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
SoYeR pisze:
PS: ogólnie automat to z.......a sprawa, szczególnie stojąc pod górkę, pokonywanie krawężników itp...


Troche sie bede czepial; slowo wytluszczone (powyzej) jest powszechnie uwazane za wulgarne...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony pt lip 06, 2007 12:46 pm przez TReneR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 12:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
TReneR pisze:
Troche sie bede czepial; slowo wytluszczone (powyzej) jest powszechnie uwazane za wulgarne


to po co je eksponować, tak by zginęło w tłumie, a teraz każdy młodociany co tu przyjdzie od razu zobaczy [zlosnik].

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 12:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
to po co je eksponować, tak by zginęło w tłumie, a teraz każdy młodociany co tu przyjdzie od razu zobaczy

i dzięki temu od razu zobaczy, że automatyczna skrzynia to SUPER ;) sprawa!
:lol: :lol:

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

124 3.0 CE - "NOS"

123 2.0 D - "Zielony"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 12:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
kali pisze:

to po co je eksponować, tak by zginęło w tłumie, a teraz każdy młodociany co tu przyjdzie od razu zobaczy [zlosnik].


Lepiej ? ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl