MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 29, 2025 12:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 29, 2006 8:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
Po 1 witam wszystkich.
chciałbym sie dowiedziec jak sie sprawdza świece żarowe gdyż któraś jest padnięta i niewiadomo która.

Druga sprawa dotyczy ogrzewania w aucie Fiat Ducato 2.5 td.
Strasznie dziwnie działą to ogrzewanie,auto było skłądane a silnik od innego fiata ducato. Napewno nie dizałają wyloty powietrza bo dmucha tylko na kabine ale to nie o to chodzi. Kiedy silnik nagrzeje sie do 80-90 stopni to nie zawsze leci cipełe powietrze a jak juz to tylko na chwilke a potem zaczyna leciec chłodniejsze.To pierwsze dziwne działanie.
Drugie działanie jest bardziej dla mnie zastanawiające.Nagrzewnica grzeje mocno ale wtedy kiedy autko i silnik sie troszeczke mocniej pogoni, jazda 80 km/h i grzej a jak spusci sie go z obrotów np na sprzegle to grzeje jeszce przez chwilke poczym leci chłodniejsze powietrze i tak w kółko. I własnie o co chodzi?Jak sie zabrac do tego??
Prosze o pomoc bo zima idzie a szef sobie nic z tegonie robi.
Pzdr.

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 29, 2006 9:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
No ja bym sie doszukiwal problemu w tym jak auto zostalo zlozone. Pewnie plastikowe kanaly podajace powietrze do srodka nie sa szczelne i powietrze gdy dolatuje do srodka kabiny jest juz chlodniejsze (mielismy tak w audi, na postoju bylo calkiem cieplo, a podczas jazdy ped powietrza skutecznie mrozil juz zagrzane powietrze). Ale z tymi obrotami to juz troszke dziwniejsze.. Termostat jest sprawny? Ja bym to wiazal z niedogrzaniem silnika (tak z kolei mielismy w mercedesie, termostat byl caly czas otwarty a silnik niedogrzany nawet po kiludziesieciu km - kolejny patent mechanikow "specjalistow"..)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 29, 2006 10:01 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
Hmm tu chodzi o to ze on w czasie jazdy i to dosc szybkiej jak na niego grzanie jest oki a na postoju lub kiedy silnik ma normalne obroty ciepło niknie, co do termostatu to niemam pojecia hm sam chhyba juz tego nie sprawdze.

A co z tymi swieczkami?Jka je sprawdzic która padła??

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 29, 2006 10:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Ze swieczkami to sie mierzy opornosc omomierzem i wtedy wyjdzie czy padnieta czy nie (wg wartosci nominalnej), bylo gdzies na forum to dokladniej opisane. A jak Ci pokazuje wskaznik temperatury silnika? Po takiej ostrzejszej jezdzie chociaz raz mocniej sie zagrzeje? U nas przez termostat nigdy sie nie dogrzewal i objawy byly podobne.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 29, 2006 10:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
Tzn jesl ichodzi o wskaznik temperatury to pokazuje poprawnie, nawet nieraz jak ma na grzane na poczatkowej jezdzie ok 60 stopni to troszke poleci cieple i potem chlodne jak by sie cieplo skonczyło heheh, jak sie go goni czyli tam 70-80 to ładnie grzeje no i jak juz opisywałem pryz spuszczeniu gazu i chwili odpoczynku ze tak powiem wychładza sie ale temperatura jest cały czas tak jak powinna.

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 29, 2006 10:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Kurcze no u nas to ewidentie ktos majstrowal przy termostacie i byl taki efekt, w mercedesie powinien sie zaczac otwierac jak woda w ukladzie osiagnie temperature 87 stopni a nam nigdy nie dogrzewal nawet do 80, bo od poczatku byl otwarty. Cos strasznie Ci sie ochladza plyn w ukladzie, nie wiem czemu tak moze byc.. A moze po prostu masz zakamieniona nagrzewnice i nie moze do konca oddawac ciepla. Juz rozne rzeczy mi do glowy przychodza heh

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 29, 2006 11:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Moim zdaniem zapowietrozny. Pompa wody na dużych obrotach przegania bąbel powietrza a kiedy obroty spadną powietrze wraca do nagrzewnicy (najwyższy odbiornik) Polecam najpierw odpowietrzyć dopiero potem bawić sie w wymiane nagrzewnic itd

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 30, 2006 12:02 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Mialem to samo w Traffiku... Zrypany termostat... Po naprawie padla nagrzewnica. Po wymianie wszystko chodzi dobrze...
Wyjmij termostat i go ugotuj w garnku, zobaczysz czy sie otwiera.. Najprostsza metoda...

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 01, 2006 12:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
ja aw sprawieświeczek
odkręc przewód od świczki weź jakiś kabelek dotknij plusa w aku i gwintu świecy jak zaiskrzy to znaczy,że dobra i tak po kolei

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 01, 2006 9:46 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
Witam
Ze swieczkami juz załatwione własnie wtaki sposób,a co do zapowietrzenia to pytanko czy aby to wszystko samo sie nie powinno odpowietrzyc???? A jesli nie to jak sie odpowietrza???Termostatu niestety nie moge wyjac gdyz szef nie pozwoli a on sie wszystkiego boi.

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 02, 2006 6:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Samo to sie nie odpowietrzy. Muszą być odpowiertrzniki przy pompie wody i termostacie lub w innym miejscu [szalone] to nie merc :P

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl