MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 4:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 141 42 43 44 45111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob gru 17, 2005 11:57 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 01, 2005 6:47 pm
Posty: 459
Lokalizacja: Rzeszów/Warszawa
ponoć akcyza na rzepak jest taka jak na paliwo lotnicze czyli mniej więcej tyle co koszt samego paliwa :/

1tona oleju to ile litrów?

_________________
W123 200D [Zielony Smok] - wspaniałym samochodem był...

"Szanse jedne na milion spełniają się w dziewięciu przypadkach na dziesięć"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 9:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
IMHO olej sprzedaje się na litry więc 1 tona to 1000L.

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 10:19 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
gorex pisze:
IMHO olej sprzedaje się na litry więc 1 tona to 1000L.



IMO: tak jest w przypadku wody - ale olej ma inną gęstość.
Sam się poważnie zastanawiam nad taką instalacją na OR ale jest to jeszcze jak na moją studencką kieszeń za drogie :(

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 5:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
pszczola a po co ci instalacja w 300d?????
teraz 50/50 ON/OR smigam bez przeróbek a od wiosny na czystym OR (byle było coś w plusie temperatury) 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 9:02 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sokol pisze:
... kolega Laudan pisze o wymontowaniu termostatu z układu paliwowego, gdzie dokładnie jest ten termostat i jakie niespodzianki przy jego wymontowywaniu to są istotne podpowiedzi(raczej nic nie kosztują...


Kolego, schemat i opis znajdziesz w okolicach 28-30 (moge sie mylic) strony tego watku. Niespodzianka moze byc, ze naleje Ci sie troche paliwka za rekaw, jak bedziesz nieostroznie postepowal z przewodami paliwowymi;)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 9:03 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Pszczola pisze:
Sam się poważnie zastanawiam nad taką instalacją na OR ale jest to jeszcze jak na moją studencką kieszeń za drogie :(


Wystarczy przebrac przez watek i nie bedziesz musial wydawac nic na instalke ;) Instrukcja jest w odpowiedzi wyzej.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 9:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
laudan wiem że męczę ale pytanie: ten termostat jak wyciągnę cały to będzie OK. znaczy grzeje nonstop?? nie zakręci się gdzieś to paliwo?? :)

schemat jest na str.30. ty to masz pamięć.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 10:48 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sokol pisze:
laudan wiem że męczę ale pytanie: ten termostat jak wyciągnę cały to będzie OK. znaczy grzeje nonstop?? nie zakręci się gdzieś to paliwo?? :)


Przejezdzilem bez niego 7tkm, w tym troche na samym ON. Roznic nie stwierdzilem (chyba ze autko troche wiecej pali [oczko]).

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 22, 2005 5:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
wybebeszyłeś środek czy pominęłeś łącząc bezpośrednio wężyki??? podejrzewam że ominęłeś bo po co się męczyć, ale się upewniam.
jesteś w stanie określić ile więcej pali?? może poprostu wiedząc że kulasz taniej bardziej mu ciśniesz (ja tak niestety mam ;) )


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 22, 2005 11:15 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sokol pisze:
wybebeszyłeś środek czy pominęłeś łącząc bezpośrednio wężyki??? podejrzewam że ominęłeś bo po co się męczyć, ale się upewniam.

Termostat jest przykrecony na 2 sruby M6 (potrzebny imbus do odkrecenia), wiec wyjalem go calego. Przewodow nie musialem docinac, bo z tych co mialem zamieniajac je osiagnalem to co chcialem (zostal mi nawet chyba 1 ;) Najwiecej roboty zajmuje odkrecenie obudowy filtra powietrza, aby dostac sie do termostatu.


Sokol pisze:
jesteś w stanie określić ile więcej pali?? może poprostu wiedząc że kulasz taniej bardziej mu ciśniesz (ja tak niestety mam ;) )


W lato auto na ON schodzilo mi do 5.8 l na 100. Teraz 6.7, 6.9. Fakt faktem, ze na OR jezdzilem szybciej. Teraz juz wolniej, ale zima robi swoje, wiec roznica w spalanu raczej niezauwazalna.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 23, 2005 7:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
thenx za wyczerpującą odpowiedź. do połowy marca zawieszam loty na OR bo zimą i tak bardzo mało śmigam, a na wiosnę wrócę do czystej ekologii 8) ale muszę gdzieś schować zapasy paliwa bo mi żona podbiera ciągle, a to " tylko 2 butelki do frytek" , albo "karpie trzeba usmażyć" i paliwa ciągle ubywa [zlosnik] :lol: [zlosnikz] :skoczekx:
pozdrawiam i życzę spokojnych świąt


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 25, 2005 4:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
Witam po dłuzszej nieobecnosci ... Niestety MON mi nie słuzy :)

Ale przejde do sedna sprawy. Panowie testuja niby wielce paliwa dla wojska takze OR. Przez dłuzszy czas autobusy komunikacji miejskiej jezdzily na OR ale z domieszka spirytusu technicznego cos kolo 2 zł/l kupowali to z polmosu .. i autobusy smigaly cala zime ..

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 25, 2005 10:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 24, 2005 11:21 pm
Posty: 123
Lokalizacja: mpl
ufffffffffffff.....
przeczytrałem całoćś bez przerw łącznie z odsyłaczami
może pomyślicie że coś ze mną nie tak :lol:
ale wyjaśniam :
co prawda teraz święta a ja i tak siedzę sam bo jestem w uk
(z rodziną już rozmawiałem)
to co tu jest to naprawdę rewelacja
ja już od paru lat interesowałem się tematem (1998-2001)dokładnie od przeczytania artykułu w gazecie o gościach którzy zaczeli przerabiać wtryski by lepiej rozpylały gęste paliwo jakim jest or
później temat umarł bo miałem taką pracę że paliwka(on) miałem ile chciałem (byłem kierownikiem magazynu w firmie która miała również swoją stację paliw podlegającą mi) później zmieniłem pracę i brak netu mnie uziemił
neta mam dopiero pare dni i od razu wróciłem do sprawy i co widzę takich jak ja jest więcej :lol:
właśnie rozważałem kupno auta i pomykanie na or myślałem o merc vito vw caravelle ale po rozmowie z kolegą z forum nie chcę już nic innego tylko w124 td myślę o 250 lub 300 (błagam jeśli ktoś takowe używa i może podzielić się uwagami doradzić to prosze na priva by nie zaśmiecać tematu) to co robicie :dobrzex: to rewela
ja mam zamiar przyjechać na or do uk bo tu paliwko też drogie (ok 90-95 pi za litr) a olejek bez szukania ok 45-60pi i pewnie da się znaleść taniej bo widziałem beczki 22 litrowe ale na razie tylko z oliwką po 10,5gbp [zlosnik]
pewnie będę potrzebował również pomocy przy zakupie mb i liczę na was ale to jeszcze trochę za wcześnie pod koniec stycznia będę w pl wtedy podejmę decyzję za ile interesuje mnie tak jak wspomniałem w 124td pełny wypas b.chętnie z automatem i jak najmłodszy jeśli to zły wybór to mnie skorygować proszę (wszystko pod kątem or)

przepraszam może przynudzam :oops: wybaczcie ale to tak trochę tytułem prredstawienia się ;) wczoraj się zarejestrowałem
witam wszystkich serdecznie mam nadzieję na nowe owocne znajomości


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 27, 2005 11:51 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt gru 27, 2005 4:46 am
Posty: 5
Lokalizacja: Kliczków
dzień dobry
wczoraj w nocy przeczytalem wszystko (zajelo mi to ok piec godzin [totalszok] )
dzisiaj jak tylko oczy :o pozwolily mi jechac samemu autem pogonilem do miasta po olej (mam zamiar sprobowac tego na swoich silnikach)
znalazlem w tesco po 1,98zl za 0,9l czyli litr wychodzi 2.2zl :P
elegancka sprawa
odstawilem kolo auta pojemnik trzy litrowy tego specyfiku i zobacze jak rano bedzie wygladal mam w garazu podjechany silnik 200D i to na nim przeprowadze pierwsze proby odpalania
po testach napisze cos jeszcze


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 28, 2005 7:20 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Zmodyfikowana soja:

1. w temp 0 C
Obrazek

2. w temp >15 C
Obrazek

Teraz sprawdzam prawdziwy olej rzepakowy [oczko]

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 141 42 43 44 45111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl