MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 9:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 131 32 33 34 35111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob wrz 17, 2005 6:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Cytuj:
Jaka proporcje OR do Pb/ zalac? Nie chce z dizelka zrobic benzyniaka

Sprobuj 10%. Nic sie nie stanie nawet przy wiekszej proporcji. Kiedys w ramach eksperymentu naluem 1:1 ON/Pb_skreslone (zima to byua i miauem nalac zeby mi paliwo nie staneuo, ale jak juz lauem to mi pod czapke przyszuo zeby zaeksprymentowac) i reaktor tez sie kreciu tylko byu taki troche jak przy wtrysku bezposrednim na puaski tuok, znaczy takie nieprzyjemne harmoniczne sie pojawiuy w widmie akustycznym.

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 17, 2005 9:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 17, 2005 8:58 pm
Posty: 26
Lokalizacja: LKR
Witam!
Zainspirowany tematem postanowiłem zrobić instalację dwuzbiornikową do ursusa ojca (jedyny diesel w domu :(). Nawet już poczyniłem pierwsze kroki - zamontowałem dodatkowy zbiornik tylko nie wiem na co on będzie na ON czy OR. A jest nim zwykły blaszany karnister 20l. To nie jest w sumie głupi pomysł żeby zastosować go do OR, trochę tylko mała pojemność, ale w razie kontroli na drodzę mogę zawsze powiedzieść że wiozę sobie olej do kuchni a tuż przed kontrolą przełanczam na ON i po sprawie i mogą sobie zaglądać do zbiornika gdzie jest zalany ON :) Intryguje mnie jeden problem - mianowicie co z przelewem paliwa do zbiorników? czy musi on być i czy mogę wpiąć się z nim na zasilanie pompy wtryskowej? jak macie rozwiązany ten temat w swoich instalacjach dwuzbiornikowych? uważam że lepszym by było wpięcie się na zasilanie pomypy wtryskowej ponieważ zawsze OR miałby stałą temperaturę +dodatkowo podgrzewanie z filtra, tylko niewiem czy takie wpięcie jest technicznie możliwe.
Ktoś wcześniej tutaj poruszył temat ogrzewania OR poprzez nawinięcie miedzianej rurki na wydech. Uważam że nie jest to najlepsze rozwiązanie, lepiej już zrobić wężownicę w zbiorniku z OR wpiąć się w układ chłodzenia i tuż przed zbiornikiem OR zastosować trójnik, który pozwoli na wprowadzenie wewnątrz przewodu z cieczą miedzianej rurki zasilającej silnik OR. Takie rozwiązanie uważam że będzie idealne na zimę. Rozruch na ON a później jazda bez problemów na OR.
A i jeszcze jedno pytanie czy można jeżdzić na oleju rzepakowym zimno tłoczonym? bo ojciec ma obsiane 7ha rzepaku więc można by było sobie samemu tłoczyć paliwko a nie stać w kolejkach do dyskontów :) i ile kosztuje taka tłocznia? (Interesuje mnie sama tłocznia a nie cała linia technologiczna do produkcji biopaliwa)
Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 19, 2005 6:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 30, 2005 10:57 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Kujawsko - pomorskie
sajmon25 pisze:
A i jeszcze jedno pytanie czy można jeżdzić na oleju rzepakowym zimno tłoczonym? bo ojciec ma obsiane 7ha rzepaku więc można by było sobie samemu tłoczyć paliwko a nie stać w kolejkach do dyskontów :) i ile kosztuje taka tłocznia? (Interesuje mnie sama tłocznia a nie cała linia technologiczna do produkcji biopaliwa)

Mozna można, a tłocznia nie jest niestety tania.
Poniżej kilka ciekawych linków:

http://www.ecodiesel.pl/index_pl.php?id=2
http://darmowa-energia.eko.org.pl/
http://www.rcd.wroc.pl/ROW/ekopaliwo.htm
http://www.hydrapress.com.pl/index.php?id=15

A przy okazji chciałem troszkę o swoich doświadczeniach:
jeżdżę na rzepaku od kilku tygodni - Potwierdza się to , co było juz tutaj mówione: kultura pracy silnika jest lepsza, chodzi równiej, podobnie do benzynowca. Obroty są nieco niższe i trzeba było podkręcić. Nie ma niepokojacych objawów.
Co do odpalania:
mój pojazd ma wmontowaną w blok silnika grzałkę na 230V. Po godzinnym grzaniu dziś rano odpalił od dotknięcia przy proporcji paliwa ON/OR = 5:12. Teraz zalałem następne 12 OR - jutro zobaczymy jak będzie.
I jeszcze pomysł na grzanie:
Metalowy prostopadłościan z przewierconym kanałem i dolutowanymi rurkami, żeby węże łatwo było włożyć, przytwierdzony do kolektora wydechu, wpięty między filtrem a pompą. Dodatkowo w w/w prosropadłościan wkręcana świeca żarowa (dwie?), której element grzejny znajduje się w kanale i ogrzewa bezpośrednio olej. Oczywiście świeca grzeje tylko opodczas odpalania.
POzdrawiam
Witek

_________________
MB 123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 19, 2005 9:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
no panowie jak na spowiedzi! było dzisiaj u mnie -1 :o zlazłem do auta pełen obaw bo OR było jakie 60% ....juz oczyma wyobrazni widziałem jak pale ognisko pod autem ..ale zapalił..o dziwo bez problemow...A jak u was?

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 19, 2005 11:54 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
U mnie 10OR do 1.5ON + resztka 1:1(tankowalem jak pompa zaczela lapac powietrze) i zapalil bez problemow. W sumie 1000km na mieszankach z OR za mna i bez zadnych problemow. Zmienilem filtry, wyrzucilem termostat z obiegu paliwa, a wiec jest podgrzewane nonstop. Nastepny etap to podgrzewacz elektryczny ze swieca zarowa (bedzie wersja bez kontaktu z paliwem - oddawanie ciepla przez obudowe).

ps. Moze zrobimy ranking, gdzie najtaniej mozna kupic OR?

Auchan 2.39
Elle'a 2.45
Champion 2.49
Makro 2.7 (najtaniej wychodzi w 3 l butlach)
Carrefur 2.8

Znalazl ktos tansze zrodlo w wawie [smiech] ?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 20, 2005 4:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
carrefour w Brnie.....Olej Slonecznikowy : 13,9 CZK = 1,87 zl :)

laudan pisze:
Nastepny etap to podgrzewacz elektryczny ze swieca zarowa (bedzie wersja bez kontaktu z paliwem - oddawanie ciepla przez obudowe)


a gdzie cos takiego kupic? [zlosnik]

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 20, 2005 5:29 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Kubitus pisze:
a gdzie cos takiego kupic? [zlosnik]


www.ebay.de , a pozniej wpisz POEL;) Ja mam zamiar sam sobie cos takiego zrobic, kilka swieczek wala sie nadal w garazu ;)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 20, 2005 9:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 17, 2005 8:58 pm
Posty: 26
Lokalizacja: LKR
OR w plusie 2,2


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 20, 2005 10:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Olej rzepakowy tłoczony na zimno po 2,20zł, znajomy brał od niego ostatnio po takiej cenie i nie trzeba czekać na żadne promocje

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 20, 2005 11:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
wpisz POEL



nie znam niemieckiego za dobrze, ale o tyle o ile zrozumialem, to bedzie ok ?

http://cgi.ebay.de/Elektrischer-Pflanzenoel-POL-Diesel-Heizer_W0QQitemZ7547082835QQcategoryZ29106QQrdZ1QQcmdZViewItem

czy do tego trzeba cos jeszcze poza okablowaniem i zbiornikiem nr 2 :)? jakis sterownik?
wolal bym zwykly guzik zebym sobie sam decydowal kiedy na co przelaczyc :)

P.S. robie co tydzien 1200 km, na oleju roslinnym nadal, i problemow nie mam najmniejszych ..obecnie jakies 15000 km i nadal bezproblemowo :), proporcje to 15 l ON na 75 OR

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 21, 2005 12:35 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
pinkifranz pisze:
Olej rzepakowy tłoczony na zimno po 2,20zł, znajomy brał od niego ostatnio po takiej cenie i nie trzeba czekać na żadne promocje


od kogo ... adres telefon plizz ...

chyba kupie to badziewie elektryczne za 59 Euro ... albo zrobie jak bloczek wodny z miedzi ....tylko jak on zrobil ze sie załącza ponizej 65 stopni a wyłącza powyżej 75 stopni ??? bo zrobić bloczek z kanałem na rope i 2 miejscami na świece to banał

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 21, 2005 8:52 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Kubitus pisze:
nie znam niemieckiego za dobrze, ale o tyle o ile zrozumialem, to bedzie ok ?

To bedzie ok, sa rozne wersje, az po kompletne instalacje z 2 zbiornikami. Mysle, ze jakbys to zainstalowal, za filtrem a przed pompa wtryskowa to nie trzebabylo by 2 zbiornikow.

erio pisze:
...albo zrobie jak bloczek wodny z miedzi ....

Jak masz w124 to masz juz wymiennik ciepla, wystarczy ominac termostat w ukladzie paliwa (przy pompie).


erio pisze:
tylko jak on zrobil ze sie załącza ponizej 65 stopni a wyłącza powyżej 75 stopni ??? bo zrobić bloczek z kanałem na rope i 2 miejscami na świece to banał

Wlacznik/wylacznik termiczny.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 21, 2005 10:53 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
erio pisze:
...albo zrobie jak bloczek wodny z miedzi ....

Jak masz w124 to masz juz wymiennik ciepla, wystarczy ominac termostat w ukladzie paliwa (przy pompie).

ok ... czy ktos moze mi przy pomocy fotek i w miare dokładnego opisu powiedziec do i gdzie jak zmajstrowac zeby ominąć termostat i zeby zawsze ropa się grzała ...

PS. chyba będę musial dołożyc coś takiego elektryczne za filtr przed pompe .. dlaczego ... bo tamten podgrzewacz bierze ciepło z udładu chłodzenia ... a nie pomoże w rozruchu zimnego silnika ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 21, 2005 1:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 30, 2005 10:57 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Kujawsko - pomorskie
Witam!
UWAGA - reklama [zlosnik] Dowiadywałem sie w firmie SKOLEJ w okolicy Inowrocławia - 2,20 zeta.
Chodzą słuchy, że Kruszwica sprzedaje taniej - po 1,80 zeta ale jakiś II gatunek - niestety nie potwierdziłem tego - może ktoś coś wie?
Co do odpalania - w tej chwili praktycznie jestem na czystym OR - bez problemów, ale po podgrzaniu grzałką wmontowaną w blok. Bez tego nie próbowałem - może w sobotę.

I z innej beczki- (he he beczki pójdą w cene jak ON jeszcze skoczy) - może jakiś klubik założymy? Nazwiemy, wymyślimy logo i w drogę - oczywiście na rzepaku .[zlosnikz]


I jeszcze jedno - czy olej gorczycowy wchodzi w rachubę jako paliwo - podobno jest tańszy.
Pozdrawiam
Witek

_________________
MB 123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 21, 2005 2:25 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
erio pisze:
ok ... czy ktos moze mi przy pomocy fotek i w miare dokładnego opisu powiedziec do i gdzie jak zmajstrowac zeby ominąć termostat i zeby zawsze ropa się grzała ...


Strone wczesniej masz schemat z w201 (to samo), omijasz poprzez przerzucenie przewodow paliwowych.

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 131 32 33 34 35111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl