MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 4:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 3:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
No ja bym wolal aby to silniki MB byly w fiatach, a nie na odwrot.


W tą stronę to mi akurat powiewa, bo raczej fiatem jeździł nie będę.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 3:39 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Koordian pisze:
Mialem z Toba nie dyskutowac ale:


Ale brak ci silnej woli. :lol:


Koordian pisze:
No ja bym wolal aby to silniki MB byly w fiatach, a nie na odwrot.


Znowu zbyt daleko idziesz. Silniki i zestawy napędowe owszem, ale do lekkich ciężarówek z fabryki będącej tylko własnością DC. Współpracę podjął DaimlerChrysler Trucks, największy producent aut ciężarowych na świecie (tez pionek?) i nie ma tam słowa na temat silnika Fiata w Mercedesie! W oryginalnej informacji dpa nie ma też słowa o innych segmentach, jest za to o wspólnej ekspansji na rynki Azjatyckie. Jak widać dziennikarze Wyborczej też lubią sobie popuścić.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 3:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 23, 2007 8:24 pm
Posty: 182
Lokalizacja: Warszawa/Radom
WeebShut pisze:
Cytuj:
No ja bym wolal aby to silniki MB byly w fiatach, a nie na odwrot.


W tą stronę to mi akurat powiewa, bo raczej fiatem jeździł nie będę.

idac tym tokiem myslenia to nie wien co lepsze MB z silnikiem fiata za 100 tys czy fiat z silnikiem MB za 40tys? bo ja napewno nie kupilbym mercedesa z fiatowskim silnikiem, zwlaszcza jesli miallby ze 250 tys przebiegu i 20 lat <br>Dodano po 8 minutach.:<br>
(me: how) pisze:
Koordian pisze:
Mialem z Toba nie dyskutowac ale:


Ale brak ci silnej woli. :lol:


Koordian pisze:
No ja bym wolal aby to silniki MB byly w fiatach, a nie na odwrot.


Znowu zbyt daleko idziesz. Silniki i zestawy napędowe owszem, ale do lekkich ciężarówek z fabryki będącej tylko własnością DC. Współpracę podjął DaimlerChrysler Trucks, największy producent aut ciężarowych na świecie (tez pionek?) i nie ma tam słowa na temat silnika Fiata w Mercedesie! W oryginalnej informacji dpa nie ma też słowa o innych segmentach, jest za to o wspólnej ekspansji na rynki Azjatyckie. Jak widać dziennikarze Wyborczej też lubią sobie popuścić.

Org infa nie czytalem odnosilem sie do wklejonej notatki:
Koncerny ze Stuttgartu i Turynu zapowiedziały, że pracują nad rozszerzeniem współpracy w innych segmentach samochodów i na innych rynkach motoryzacyjnych świata.

A co do tego, ze GW klamie to sie zgadzam 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 4:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Koordian, z tego co można wywnioskować z twoich wypowiedzi, wprost nie możesz się doczekać przejęcia DC (właściwie już DB:)) przez "obcy" kapitał/ akcjonariat.
Takie dywagacje do niczego nie prowadzą, człowieku opamiętaj się...
Globalizacja w przemyśle samochodowym ma pewne granice, a dobitnym tego przykładem jest w/w "rozwód" daimlera z chryslerem.

Dlatego, może poczekajmy z oceną co do przyszłości koncernu ze Stuttgartu, czas pokaże.

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 6:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
przyklad IBM lub Compaqa

IBM i to w dodatku nie w calosci, ale czesc produkujaca komputery,
zdecydowanie jeden z mniejszych dzialow ;)

na calego IBM wszystkie chinczyki sa za cienkie.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2007 1:57 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
class pisze:
Takie dywagacje do niczego nie prowadzą, człowieku opamiętaj się...

Przeciez my tylko sobie dyskutujemy, to poszerza horyzonty ;-) Naprawde myslisz ze ktos weźmie pod uwagę nasze zdanie? ;-) Jak tak to sie lepiej do dyskusji przylożymy ;-)
class pisze:
Globalizacja w przemyśle samochodowym ma pewne granice, a dobitnym tego przykładem jest w/w "rozwód" daimlera z chryslerem.

Wlasnei problem w tym ze globalizacja w tym przemysle nie ma granic. A rozwód z chryslerem nie jest tu zadnym przykladem.
(me: how) pisze:
Współpracę podjął DaimlerChrysler Trucks, największy producent aut ciężarowych na świecie (tez pionek?)

TY patrzysz pod katem marketingu, moze i maja wiekszosc rynku swiatowego. Ja patrze pod kontem pozycji firmy (trzeba rozroznic pozycje firmy i poszczegulnych jej produktow) i z tej perspektywy DB to pionek. W sumie ti chyba jeden z najmniejszych producentów samochodów na swiecie, pomijajac tych lokalnych.

Koordian pisze:
Ja bym rozwinal dyskusje dalej np. co bedzie za 10 lat z koncernem i czy wspolpraca z fiatem w celu montowania fitowskich silnikow w MB to dobry pomysl?

MOJA PRYWATNA SUBIEKTYWNA OPINIA: Kiepski z prostej przyczyny. Marka MB przezyla to wszystko tylko i wylacznie dzieki swojej gloryfikowanej wrecz opinii (którą notabene prawie juz podeptala do konca ;-) ) I zdecydowanie tego sie powinna trzeymac, aby pozostac wytówrcą jakosciowym a nie tak zwanym "cost leader" czyli takim co stara sie wszedzie ciac koszty. Biorac pod uwage to ze koledzy wlosi zawsze (nie tylko w motoryzacji ;-) ) mieli problemy z kontrolą jakości to nie byloby dobre polaczenie.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2007 8:14 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
tak naprawde nie znamy powodow fuzji, ani rozwodu Mercedesa z Chryslerem.
Nie wiemy co sie wtedy dzialo, jaka byla polityka Mercedesa by "reanimowac" Chryslera. Nigdy sie tego nie dowiemy. Mozliwe, ze poprzez "strate" (mowa o polaczeniu sie z inna firma), zyskuje sie w innej formie, zalozmy zaufanie do amerykanskich kupujacych - bo Mercedes chcial pomoc tej firmie przed upadkiem... ?
Mozemy domniemywac takze, ze chodzilo o technologie?

To daleko idace rozmyslania, niekoniecznie graniczace z prawda...

Nikt o zdrowych zmyslach i jednoosobowo nie podejmuje decyzji o fuzjach czy ich zakonczeniu. Caly zespol, sztab ludzi, ktorzy znaja rynek, potrafia przewidziec mozliwe sytuacje, ktore moga powstac po polaczeniu i rozlaczeniu firm. Korzysci i straty, niekoniecznie finansowe.

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2007 2:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
tak naprawde nie znamy powodow fuzji,

Jesli dobrze pamietam, to Mercedesowi zazyczylo sie byc jednym z glownych graczy na swiatowym rynku motoryzacyjnym. Poniewaz merc mial doswiadczenie w produkcji i sprzedazy aut luksusowych postanowil poszukac czegos z dolnej polki, wybor padl na Chryslera. Pamietam, ze w momencie fuzji wielu managerow i analitykow pialo z zachwytu z faktu, ze powstaje olbrzymi, ogolnoswiatowy koncern. Wiekszosc analitykow byla pewna, ze fuzja sie powiedzie, a tylko nieliczni pytali po co Mercedes to zrobil.

Dzis jak widac, ci drudzy mieli racje.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl