MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 11:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 113 14 15 16 17111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz gru 26, 2004 7:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Ależ Wy macie fantazję!

Przecież jak jest -15 st to taki "kocyk" po nocy na niewiele się zda.
Nie lepiej zmixować, albo nawet odpuścić na ten czas?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 27, 2004 12:01 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
niechodzi mi utratę ciepła czy wpomaganie grzania przy -15 , chcę zbiornik z OR umieścić pod maską dlatego przydalo by się czymś opatulić zbiornik!

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 27, 2004 10:38 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
krzstian pisze:
niechodzi mi utratę ciepła czy wpomaganie grzania przy -15 , chcę zbiornik z OR umieścić pod maską dlatego przydalo by się czymś opatulić zbiornik!

nie ma sensu - więcej zaszkodzisz niż pomożesz....
Silnik sie nagrzeje - pod maską wbrew pozorom jest ciepło ( patrz co sie dzieje z maska ) .... a zbiorniczek nagrzewa sie od temp. silnika, opatulenie w kocyki, i kołderki - tylko zaszkodzi .... zanim sie kołderka nagrzeje a potem zbiornik....


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 27, 2004 3:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
zbiornik ma być grzany płynem chłodniczym od środka a opatulenie co by żelazka pod maską niewozić tak przezornie poprostu coś na blachę połorzyć

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 12:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
W sposób niedrastyczny przyłączam się do akcji Kartofel. Od tygodnia moja pyrkawka kula się na paliwie zawierającym ok. 7% oleju roślinnego. To nie jest dużo, ale 1) to początek, 2) bywa poniżej zera, 3) cena tylko z małą różnicą na korzyść OR, 4) kto wie, co się tam ruszy w baku, 5) to i tak więcej, niż w ustawie o biopaliwach, 6) wystarczy, żeby pięknie pachniało z wydechu. ;)
Jeździ i zapala bez problemu.
Chyba troszkę mniej kopci na zimno?
Przebadałem in vitro (czyli w słoiku) mieszankę 2:1 ON:OR. W temperaturze lodówkowej - płynność normalna, zbliżona do ON. W temperaturze zamrażalnika gęścieje, ale nie tak jak czysty OR. W porządnej zamrażarce staje całkiem, także w wersji z kropelką dodatku do diesla. Po rozmrożeniu widać było pływające jakieś fafluny.
Ale nie upieram się, żeby na tym jeździć przy minus 18, a nawet przy minus 5.
Ciekawi mnie bardziej, czy się coś trwale nie wytrąca - badanie trwa.

BTW, ciekawe jakie są zyski ekologiczne z takiej jazdy?
Na plus zalicza się na pewno odnawialność paliwa (faktycznie jeździ się na energii słonecznej, w części odpowiedniej do składu paliwa).
Ciekawe jaki jest bilans energii potrzebnej na wytworzenie oleju spożywczego, jego transportu, opakowań (jeśli olej jest prosto ze sklepu; bo jeśli jest "z patelni", to inna sprawa).
Skład spalin, jak pisze me:how, jest lepszy.

Pozdrowienia,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 1:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
W zbiorniczku płynu do spryskiwaczy jest grzałka , która podgrzewa płyn by nie zamarzł . Może warto pomyśleć o czymś podobnym ?

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 1:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
kocur pisze:
BTW, ciekawe jakie są zyski ekologiczne z takiej jazdy?

Ropka tez sie wzięła ze słoneczka, tylko odnawiać się nie chce ;)
W OR nie powinno być specjalnie siarki i praktycznie w ogóle węglowodorów aromatycznych - chyba że z otoczenia.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 5:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
żeczywiście po przeanalizowaniu gabarytów wolnej przestrzeni doszedłem do wniosku że pod maską nie ma sensu więc pozostaje bagażnik a najtrudniejsze będzie zmontowanie zbiornika , podgrzewacz elektryczny narazie odkładam co by nie komplikować ale sądze że byłby ciekawym rozwiązaniem coby przyspieszyć przełączenie na OR . Jestem ciekawy czy można by jakos przystosować zbiornik od gazu i z jakiego materiału powinien być ewentualnie spawany zbiornik handmade. Z polskich stronek o OR polecam http://darmowa-energia.eko.org.pl/[/list]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 7:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
krzstian pisze:
Z polskich stronek o OR polecam http://darmowa-energia.eko.org.pl/


O, wreszcie coś po polsku.

Tylko cały czas nie mogę pojąć co się wszyscy uparliście podgrzewać te zbiorniki. Jeśli już to przez webasto i do widzenia. Który aku wytrzyma grzanie dodatkowych elementów na postoju?

Po przyjeździe z nart na miksie 1:3 po ponad 2 tygodniach stania odpaliłem bez większej gimnastyki.

Przy dobrym sprzęcie butelkowy olej zapala sie w minusach i nie robi łaski. Ja chechłam, bo Kartofel ma nalatane ponad pół milona, z czego już ze 2000 km na OR. Kompry póki co nie mierzę, żeby się nie załamać.

Niedługo zrobię finansowe podsumowanie & okaże się ile wtopiłem :lol:

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 11:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Elektrykę chciałbym mieć po zapaleniu silnika włączoną aż olej nabierze temperaturę , jak narazie byłem przekonany jedynie do biopaliwa ale z braku laku :evil: poprzestane na samym oleju ale ze wszystkch żródeł które wertowałem na ten temat wynika że do prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji (wyraźnie to widać we właściwościach jakie olej ma przy wyższych temperaturach) potrzeba podgrzania oleju , natomiast bezwątpienia na całym świecie wszyscy są zgodni że diesel MB z tamtej epoki pojedzie na wszystkim [zlosnik] [oczko] [/list]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 17, 2005 11:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
me:how brak kontynuacji można rozumieć że jednak dużo wtopiłeś? [oczko]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 18, 2005 9:31 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
krzstian pisze:
me:how brak kontynuacji można rozumieć że jednak dużo wtopiłeś? [oczko]


W najgorszym układzie jestem na zero [zlosnik] .

A tak naprawdę 4 nowe świece żarowe rozłożyły mi ekonomię pierwszego etapu.

Kartofel spoczywa pod grubą warstwa śniegu i o odpale nie ma w tej chwili mowy :-? . W baku pozotał co prawda rozcieńczony, ale jednak w większej części OR.

Aby do wiosny...! No chociaż na +10.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 18, 2005 6:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:32 am
Posty: 86
Lokalizacja: Poznań
(me: how) pisze:
krzstian pisze:
me:how brak kontynuacji można rozumieć że jednak dużo wtopiłeś? [oczko]


W najgorszym układzie jestem na zero [zlosnik] .

A tak naprawdę 4 nowe świece żarowe rozłożyły mi ekonomię pierwszego etapu.

Kartofel spoczywa pod grubą warstwa śniegu i o odpale nie ma w tej chwili mowy :-? . W baku pozotał co prawda rozcieńczony, ale jednak w większej części OR.

Aby do wiosny...! No chociaż na +10.


ciągle 3mam kciuki

nie poddawaj się /wiem, że łatwo gadać/

pozdrawiam

harryON

_________________
Mercedes Benz W124 300TE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 23, 2005 12:13 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
(me: how) pisze:
W najgorszym układzie jestem na zero [zlosnik] .

A tak naprawdę 4 nowe świece żarowe rozłożyły mi ekonomię pierwszego etapu.
.

Jaka była przyczyna awarii świec?
Gdzieś tam na jednej ze stron wyczytałem o tym żeby sprawdzać końcówki wtryskiwaczy pomaga to ocenić czy nie paskudzi nam nadmiernie nagarem.Tak się zastanawiam czy to nie jest powód awarii tych świec?? Może teraz warto tam zajrzeć??

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 23, 2005 8:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Irek pisze:
(me: how) pisze:
W najgorszym układzie jestem na zero [zlosnik] .

A tak naprawdę 4 nowe świece żarowe rozłożyły mi ekonomię pierwszego etapu.
.

Jaka była przyczyna awarii świec?
Gdzieś tam na jednej ze stron wyczytałem o tym żeby sprawdzać końcówki wtryskiwaczy pomaga to ocenić czy nie paskudzi nam nadmiernie nagarem.Tak się zastanawiam czy to nie jest powód awarii tych świec?? Może teraz warto tam zajrzeć??



Faktycznie było tam syfu co niemiara. Ale na ON też były czarne już po kilku grzaniach. Ponad pół miliona robi swoje...

Podejrzewam, że przyczyną był napis MADE IN FRANCE na tej serii BOSCHA i to, że grzałem je w tamtym czasie za każdym razem po kilka razy do oporu.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 113 14 15 16 17111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl