MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 16, 2025 6:17 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 516 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz gru 06, 2009 11:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
zegarek pisze:
Czy ta sonda potrzebna jest Ci tylko po to, żeby podłączyć pod nią instalkę lpg? A jak nie, to nie lepiej w ogóle bez sondy ten wtrysk opędzić?

Sonda przyda się także samemu MegaSquirtowi... Poza tym to jedyny sposób diagnostyki składu mieszanki. Ogólnie zwykła sonda to żaden wydatek, więc na razie o tym nie myślę.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 06, 2009 11:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
voytas pisze:
[*]płytka + procesor + MAP-sensor jednak najlepiej kupić w USA, koszt 200-240zł w zależności od tego czy dowalą VAT, stawka celna 0%
[*]koszt pozostałych elementów to 50-60zł
[*]lutowanie całości nie powinno kosztować więcej niż 50zł
[*]obudowa w USA kosztuje 27$, drogo, ale aluminiowe u nas też tyle kosztują...

??? Skąd wziąłeś takie ceny??? Ja widziałem zestawy w granicach 200 ale $

voytas pisze:
Wywalenie K-jeta na razie mnie nie interesuje. Tzn najpierw chcę zrobić LPG, a potem myśleć o dalszych przeróbkach.

Może jestem laikiem, ale czytałem ostatnio bardzo dużo o MegaSquirt - nie po to żeby przerabiać SL, ale po głowie chodzi mi SEC (jak żona pozwoli :lol: ) i właśnie jego chciałbym przerobić (czytaj: skundlić) z KE-Jeta na MS. Szczerze powiedziawszy nie widzę specjalnie sensu pozostawiać KE czy K, jeżeli decydujesz się na elektronikę. Zawsze zostaje klapa przepływomierza, to całe mechaniczne ustrojstwo etc. A z tego co widziałem (właśnie między innymi tutaj) to wstawienie MS zamiast K czy KE jest w miarę proste. Schody zaczynają się przy strojeniu.

Czyli moim zdaniem jak nie celuje się w 100% oryginalności i chcesz się bawić w poprawianie fabryki to lepiej zamiast KE wstawić elektronikę czyli MS. Zalety: (1) własny tuning, (2) dostępne części zamienne, czyli wtryski etc., (3) łatwy montaż LPG.

Tyle teorii. Chętnie będę kibicować - zapodaj szczegółową instrukcję z fotami.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 10:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
marpie pisze:
??? Skąd wziąłeś takie ceny??? Ja widziałem zestawy w granicach 200 ale $

W moim poście dałem link do Glen's Garage. Tam podstawowy zestaw to 66$. Kompletny zestaw MS-I v2.2 to 140$...


marpie pisze:
Szczerze powiedziawszy nie widzę specjalnie sensu pozostawiać KE czy K, jeżeli decydujesz się na elektronikę.

Mi zależy tylko na zmianie instalki LPG na sekwencyjną. Na benzynie nie jeżdżę. Jeżeli powiedzie się zabawa z LPG to może w przyszłości usunę K-jeta.

Teorię mam w jednym palcu, z praktyką jest trochę gorzej. Na szczęście widziałem to już na własne oczy w innym aucie i mam kontakt z właścicielem...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 11:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Skoro chcesz tylko LPG, to w ogóle koszt możesz obniżyć i zapomnieć o MS skoro i tak nie będziesz miał wystrojonej benzyny.

MS do odpalenia wtrysków w tym wypadku bierze sygnał z minusa cewki.
Lepiej zmontować układ, żeby instalka IV gen. też brała ten sygnał z cewki zamiast okrężną drogą z MS'a.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 12:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
zegarek pisze:
Lepiej zmontować układ, żeby instalka IV gen. też brała ten sygnał z cewki zamiast okrężną drogą z MS'a.

W sumie można, ale kto mi to zaprojektuje i zmontuje? Niestety mam czasu na poszukiwanie złotych rączek...

MS będzie u mnie dodatkowo sterował wentylatorem chłodnicy (oryginalny termowyłącznik mam uszkodzony).

Poza tym jak wiadomo MS daje dużo większe możliwości. Autem jeżdżę na codzień, więc nie chcę od razu zdemolować całego wtrysku.

Poza tym liczę na to że uda mi się przetrzeć szlak i dać przykład innym użytkownikom aut z mechanicznym wtryskiem... Zawsze jest tak że ktoś musi zacząć pierwszy ;)

PS
Od jakiegoś czasu też można poczytać o problemach z elektroniką w M111 i M104. To już dość stary osprzęt i wymaga inwestycji, a jak wiadomo części są cholernie drogie. W tamtych silnikach przesiadka na MS-a wydaje się być jeszcze bardziej opłacalna niż w przypadku K(E)-jetronica...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 9:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
W M111 i M104 problemem jest wiązka biodegradalna :) W M102 już ktoś ma EFI z FORDA na innym forum ale to chyba wiesz i można z tego już sekwencję obsłużyć.
ps:zobaczymy kto będzie pierwszy przecierał szlak z elektroniką zamiast KE [zlosnik]
Obrazek
[cool]!

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 9:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Właśnie przeczytałem instrukcję od STAG-a 200/300 i już wiem że jednak MS jest zdecydowanie potrzebny do tej tańszej wersji. STAG 200 nie ma trójwymiarowej mapy wtrysku! Czas otwarcia wtryskiwaczy jest stały bez względuna obroty... To dlatego ludzie marudzą na to, ale w moim przypadku nie jest to żadna wada bo mapy się zrobi w MegaSquircie...

Dobrze jednak wiedzieć że byle jaki STAG wystarczy do poprawnego działania :)

Boję się trochę o przełączanie z benzyny na LPG. Prawdopodobnie nie da się uniknąć efektu znanego z miksera, czyli ok minuty pracy na obydwu rodzajach paliwa - ciekawe jak to będzie pracowało? Posiadacze KE-jetronica mają łatwiej bo znany układ STOP-KE prawdopodobnie załatwi sprawę. W czysto mechanicznych instalacjach ruch klapy spiętrzającej niestety powoduje uwolnienie nagromadzonego paliwa. Pewnie najlepszą opcją byłoby magiczne odłączenie klapy od rozdzielacza wtrysku podczas pracy na gazie, ale jest to raczej niewykonalne.
Na szczęście STAG ma opcję awaryjnego odpalania na LPG. Może da się to jakość włączyć gdy temp parownika jest większa niż ustawiona wartość. Jeśli nie to podczas każdego startu trzeba będzie trzymać wciśnięty przycisk na centralce...

Myślał ktoś kiedyś na zastąpieniu klapy jakimś krokowcem? Jak szybkie są te urządzenia? Wyobraźmy sobie że możemy elektronicznie sterować dawką paliwa podawanego przez nasz mechaniczny wtrysk... No bajka po prostu by była ;) <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
bmw pisze:
W M111 i M104 problemem jest wiązka biodegradalna

Nie tylko wiązka, inne elementy też niestety nie wytrzymują próby czasu...


bmw pisze:
W M102 już ktoś ma EFI z FORDA na innym forum ale to chyba wiesz i można z tego już sekwencję obsłużyć.

A widzisz, widziałem coś na forum 201-124, ale nie pamiętam dokładnego opisu. Ja nie chciałbym montować kolejnego urządzenia które będę musiał stroić w warsztacie....

bmw pisze:
zobaczymy kto będzie pierwszy przecierał szlak z elektroniką zamiast KE

Pewnie Ty, bo dla mnie to daleka przyszłość o czym już nie raz pisałem... ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 10:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Poczytaj,popytaj autora
http://www.w201w124.bytom.eu.org/forum/ ... sc&start=0
nie wiem niestety nic o tym czy on to stroił czy po prostu jeździ na oryginalnym oprogramowaniu forda.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 10:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
voytas pisze:
Czas otwarcia wtryskiwaczy jest stały bez względuna obroty...


Może głupie pytanie, ale w takim razie jak jest sterowana dawka paliwa?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 1:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
hej jak to zwykle u mnie pojadę trochę off topic: zna ktoś osobę która naprawdę profesjonalnie zajmuje sie montażem megasquirta + pisanie mapy i regulacje, nie interesuje mnie LPG chciałbym założyć megasquirta do jaguarowskiego v12 który jest bardzo archaiczny, dodatkowo myślę o zmianie zasilania bo w oryginale są tam wtryki z których sie leje bez sensu kiedy trzeba i nie trzeba i wiele innych. Jeśli zna ktoś machera to dajcie znać. Może być osoba która zaprojektuje mi cały schemat bez montażu bo z tym sobie poradzę.

_________________
W107 450SL


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 11:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
zegarek pisze:
voytas pisze:
Czas otwarcia wtryskiwaczy jest stały bez względuna obroty...


Może głupie pytanie, ale w takim razie jak jest sterowana dawka paliwa?


Komputer benzynowy steruje czasem wtrysku.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 12:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
TReneR pisze:
zegarek pisze:
voytas pisze:
Czas otwarcia wtryskiwaczy jest stały bez względuna obroty...


Może głupie pytanie, ale w takim razie jak jest sterowana dawka paliwa?


Komputer benzynowy steruje czasem wtrysku.


A w nowszych stagach już nie?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 12:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Oczywiscie, ze tez [zlosnikz]

ps. a jakie bylo pytanie? ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 6:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
richie pisze:
zna ktoś osobę która naprawdę profesjonalnie zajmuje sie montażem megasquirta + pisanie mapy i regulacje

Poszukaj MegaSquirt na alelgro, jest tam oferta z Żyrardowa. Nie wiem kto to, ale zadzwonić zawsze możesz :)

Cytuj:
Może głupie pytanie, ale w takim razie jak jest sterowana dawka paliwa?

Cytuj:
Komputer benzynowy steruje czasem wtrysku.

Przepraszam wszystkich za zamieszanie. Wczoraj byłem świeżo po lekturze dokumentacji STAGa i trochę się zapędziłem. Już wyjaśniam po kolei...

Czas otwarcia wtryskiwaczy gazu liczony jest na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy benzyny. Ponieważ LPG potrzeba zazwyczaj odrobinę więcej to sterownik wtrysku gazu ma swoją mapę.
Cytuj:
MNOŻNIKIEM nazwijmy stosunek czasu wtrysku gazu do czasu wtrysku benzyny.

W idealnej sytuacji mapy są podobne lub przynajmniej występuje zależność liniowa, czyli ze stałym mnożnikiem. Jednak czasami lepiej by ten mnożnik był inny, np. przy dużym obciążeniu silnika lub na wysokich obrotach. Po to są właśnie te mapy żeby móc doprecyzować długość pojedynczego wtrysku gazu. STAG-200 umożliwiał stworzenie takiej mapy względem obciążenia (ciśnienia w kolektorze). STAG 300 umożliwia dodatkowo korekcję mnożnika wraz ze wzrostem obrotów silnika, czyli jest mapa 3D.

W moim przypadku będę mógł to zupełnie pominąć - zostawić w STAGu domyślne mapy...

Mam nadzieję że już wszystko jest jasne :)

PS
Na stronie AC S.A. jest niezła dokumentacja STAG-a. Sporo można się dowiedzieć o tego typu instalacjach.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 7:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Pora się pochwalić lekko spóźnionym prezentem od św Mikołaja...

Dziś rano odebrałem przesyłkę z ju-es-ej. Kupiłem 2 mini zestawy (płytka v2.2, procesor, MAP-sensor). Koszt to 132$ za części + 13$ przesyłka. Cła i VAT-u nie płaciłem :)

Jutro oddaję zestawy płytki do montażu bo pozostałe części kupione.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 516 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl