Daje wiele.
Dlaczego na kablach fiderowych jest podawany wspolczynnik skrocenia?
Dlaczego fidery dla nadajników GSM czy radiowych przychodzą zkrojone na dokładną długość?
Nie chce mi się bawić w teorie i doświadczenia, pewne jest, ze jak zrobisz linie 5/8 lambda razy np. 3 to możesz zamiast 3.8W mieć składowe o wartości 0, co za tym idzie nie usłyszysz i nie będziesz słyszany.
Mam w tej dziedzinie dopiero 15016 lat doświadczeń i ciągle mnie wcz zaskakuje. Jeszcze raz, pamiętaj że jest to prąd zmienny gdzie każda pojemność czy indukcyjność ma znaczenie.
wcz czyli wysokie częstotliwości to nie stałe 12 czy 24V pływające po czymkolwiek. Nawet dobre kable glośnikowe mają ekrany itp.
Mój nadajnik potrafi blokować klawiatury i myszki

jak się uziemienie odepnie.
Zabawa zaczyna się jeszcze lepsza przy 172 czy 480 MHz nie wspominając o 1 czy 2 czy 4 GHz, to wyżej niż pracuje WiFi czy UMTS.
Ten TTI o którym mowa w temacie może ma RF Gain, czyli tłumienie odbiornika. Powinno być na max w prawo podobnie jak Mic Gain, czyli tłumienie czułości mikrofonu.
Jedno jest pewne, SWR to nie wszystko jeśli chodzi o sprawność układu antenowego, opornik 50ohm będzie miał SWR 1:1 a i tak nic nie usłyszysz
"Po dokręceniu wtyczki do anteny mogę tą wtyczką kręcić 360* bez oporu Czy tak powinno być?
Czy zrobić dodatkową masę anteny i auta?"
Wtyczka nie powinna się obracać, może jest żle oprawiona.
Dodatkowa masa przy antenie często jest pomocna, świetnie w tej roli spisuje się taśma miedziana używana np. do podłączenia masy w maluchu czy innym aucie.
Podłącz ją pod nakrętkę mocującą podstawę, oplot anteny i w najbliższy punk na aucie.
Jak będziesz w okolicy Wrocka to mogę zerknąć.
ps. tti 771 nie ma RF gaina. Sprawdź poziom szumów/zakłóceń wnoszonych przez auto, może zakłócenia są tak wysokie, że musisz podkręcać SQL tak wysoko, że wycinasz sygnały zbyt słabe.
Jak pisałem, porównaj zakłócenia przed zapaleniem silnika i po zapaleniu.
Oczywiście testy poza 19 najbardziej zaśmieconym kanałem.