MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 2:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn mar 14, 2005 7:20 pm 
Offline
Swoja BABA

Rejestracja: sob lut 07, 2004 2:26 pm
Posty: 785
Lokalizacja: Kraków
ja poprosze o taki skan :)

_________________
Porsche 924 targa 84`

"It is good to learn from your mistakes, but better still to learn from the mistakes of others!"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 14, 2005 8:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Ok. ale bedzie dopiero pod koniec tygodnia (musze sie dorwac do skanera:) )

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 14, 2005 8:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 30, 2004 10:51 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Gdynia
Witek pisze:
MrBrutus pisze:
Jak zobaczyłem pierwsze zdjecie to pierwsze co pomyslałem to, że pomyliły sie And'owi zdjecia i wkleił jakis stary model porsche 911



Szkoda że w tamtych czasach stłamszono tyle dobrych pomysłów.



Słuchajcie nie tylko sprawy samochodów zatrzymano w fazie projektowej.

Mój przyjaciel choć o 50 lat starszy, był jednym z konstruktorów ,jak na owe czasy najlepszej maszyny grającej marki RADMOR z Gdyni.


Na targach w Poznaniu Radmor zajął pierwsze miejsce za najlepszy wzmaczniacz.

Prace posówały się dalej i przyszedł czas na podpisanie umów i ..............
Niestety Warszawka położyła rączkę na wszystkim , skończyło się jak z Syrenką.
Po latach okazało się że jeden z konstruktorów wyjechał za granicę naszego komunistycznego kraju i został głównym konstruktorem Philipsa.


Szkoda że tamte czasy nie pozwalały na zbyt wiele :cry:

_________________
W123-230E


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 15, 2005 12:00 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Kłapouchy pisze:
gdyby Cie interesowało to moge Ci zeskanować opis Syreny Sprot z książki A.Zielińskiego "Polsie Konstrukcje Motoryzacyjne 1947-1960" Troszke tam tego jest ale nie za duzo :(

Pozdrawiam


Byłbym bardzo wdzieczny
mój email
and6412 (małpa) o2.pl

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 16, 2005 8:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Bo jeśli chodzi o wzmacniacze , to polskie konstrukcje były najlepsze .
Wracając do syrenki . Może nie każdy wie ale mogło się zdarzyć , że silnik zapalił ale ... zaskoczył w przeciwną stronę i auto nie jechało .
Trzeba więc było zgasić silnik i odpalić ponownie .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 18, 2005 9:51 pm 
Offline
Swoja BABA

Rejestracja: sob lut 07, 2004 2:26 pm
Posty: 785
Lokalizacja: Kraków
Kłapouchy pisze:
Ok. ale bedzie dopiero pod koniec tygodnia (musze sie dorwac do skanera:) )

czekam z coraz to większą niecierpliwością [zlosnik]

_________________
Porsche 924 targa 84`



"It is good to learn from your mistakes, but better still to learn from the mistakes of others!"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 18, 2005 9:52 pm 
Offline
Swoja BABA

Rejestracja: sob lut 07, 2004 2:26 pm
Posty: 785
Lokalizacja: Kraków
filemon21@interia.pl :)

_________________
Porsche 924 targa 84`



"It is good to learn from your mistakes, but better still to learn from the mistakes of others!"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 22, 2005 4:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Sorry ze tak dlugo ale nie mam skanera :(, dzisiaj dopiero widzialem sie z kims kto. BEDZIE NAPEWNO PRZED ZAJACZKIEM :)

Pozdrowionka

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 22, 2005 4:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
and6412 pisze:
Cytuj:
.Dobre wiesci sa natomiast takie ze te informacje pochodza od p.Podolaka ktory wspolpracowal miedzy innymi z p.Nawrotem przez prawie 40 lat. Rezczony pan wpada czasem do mnie do biura robic xero i dzis zagadnalem go o temat wiedzac ze pracowal kiedys w biurze projektowym w Bielsku. Obiecal przekopac swoje archiwum i podrzucic mi to co znajdzie odnosnie tej Syreny. Nie obiecywal co prawda wiele ale za to z pierwszej reki. Stwierdzil ze gdyby to bylo przed smiercia p. Nawrota to moze i jakaies plany by sie dalo wygrzebac. BTW, podobno historyjka z Cyrankiewiczem cokolwiek mija sie z prawda. Syrena nie weszla do produkcji poniewaz na dobra sprawe nie bylo do niej silnika. Ten egzemplaz ktory zostal wyprodukowany mial silnik zlozony w ukladzie boxer z dwoch cylindrow od ..... uwaga.... Junaka ;-).
Wogole czlowiek jest kopalnia wiedzy i anegdot zwiazanych z PRL-owska motoryzacja. Kontrolnie zapytalem czy jezeli byli by chetni do spotkania i pogadanki to czy mozna by na niego liczyc , stwierdzil ze jezeli tylko padnie jakis w miare konkretny temat i da mu sie troche czasu na przygotowanie to jak najbardziej. Wiec jezeli mieli by koledzy ochote na takie spotkanie przy kawie to sluze pomoca.

PZDR


QATO z nieba mi spadłeś, prosze wygrzeb co sie da, a jakbyś jeszcze mial do tego pana jakiś kontakt w razie czego, to ozłociłbym Cię ;-)

PS
Wątpliwości co do historii z Cyrankiewiczem też trochę mam, bo choć wiekszosc opini skłania sie ku tej historii, to pojawiają sie także głosy przeciw (całkiem konkretne). Ale z drugiej strony, to czemu go zniszczyli?? Nie uwieze ze dlatego ze szkoda bylo miejsca ;-)


Przypominam się ;-) i przepraszam za QUATO oczywiście ma być QATO

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 23, 2005 7:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Skany wlasnie poszly na e-mail.

Pozdrawiam

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 23, 2005 8:54 pm 
Wika pisze:
Bo jeśli chodzi o wzmacniacze , to polskie konstrukcje były najlepsze.

A Pan Kudelski kiedyś wymyślił od zera nową i wręcz rewolucyjną konstrukcję magnetofonu przenośnego na taśmy, zaproponował firmie Fonica z Łodzi, żeby produkowali, ale Go pogonili.
Więc Pan Kudelski udał się do angielskiej firmy Nagra ze swoim projektem i od tego czasu firma ta produkuje najlepsze magnetofony reporterskie ale musiała zmienić nazwę, teraz już Nagra Kudelski (www.nagra.com).


Na górę
   
 Tytuł:
Post: czw sie 13, 2009 1:08 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw sie 13, 2009 1:00 am
Posty: 1
QATO witam i co masz cos o syrenie sport bardzo bym prosił !


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 13, 2009 4:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
krzstian pisze:
To jeden z wilu prototypów który tak skończył zresztą nietylko samochodu bo tak było w każdej branży która wymyśliła coś ciekawego , ale niktóre miały nieco więcej szczęścia jak np. prototyp Warszawy z silnikiem v6 który skończył jako nowy model wołgi :evil: [zly]


1) R6 a nie V6, niezbyt mocny, zbyt paliwożerny, dużo gorszy niż silniki Wołgi czy nawet PF 125p.

2) Tak, był tak genialny, że normalnie pewnie jeszcze CIA go chciało wykraść. [zlosnik]

3) Sowieckie samochody były bardzo dobre i zawsze należały do czołówki w RWPG (Wołga, Ził, UAZ, Ural, Kamaz). Może czasem coś "podejrzeli" u Amerykanów, ale na pewno nie potrzebowali nic z tej Warszawy, w której nie było nic nowatorskiego i która przypomina bardziej Wartburga. [zlosnik]

4) Czy powtarzający OBIEGOWE OPINIE mają świadomość, jak skomplikowanym, czaso i kapitałochłonnym procesem jest wdrożenie auta do produkcji? Zrobić makietę nadwozia czy nawet jakiś prototyp to byle głupi potrafi, sztuką jest przygotowanie dokumentacji, zrobienie testów, przygotowanie linii produkcyjnej i ASO do obsługi nowych aut.
andgor123 pisze:
Szkoda że tamte czasy nie pozwalały na zbyt wiele

Dzisiejsze za to pozwalają, produkujemy super sprzęt grający, telewizory i samochody, Unitry i Polonezy rozchodzą się jak świeże bułeczki. [zlosnik]
A teraz serio, tamte czasy minęły, a nasz przemysł samochodowy, już UWOLNIONY SPOD JARZMA SOCJALIZMU, klepał samochody zaprojektowane w PRL (Polonez, Lublin, Honker, Star) i liczył, że tak będzie wiecznie. Nawet nie wdrzożyli do Polonezów nowego silnika 1500 z Warsa.
Swoją drogą, pokażcie mi auto, które zaprojektowano po 1990. [zlosnik]
OCKNIJCIE SIĘ W KOŃCU, OBECNIE PRAWIE NIC WŁASNEGO NIE PRODUKUJEMY, więc zamiast smęcić, że coś nie weszło do produkcji, jeśli możecie dbajcie o to, co jednak produkowano.
To, że nie każdy prototyp wchodzi do produkcji JEST NORMALNE.
Bodzio pisze:
Więc Pan Kudelski udał się do angielskiej firmy Nagra ze swoim projektem i od tego czasu firma ta produkuje najlepsze magnetofony reporterskie ale musiała zmienić nazwę, teraz już Nagra Kudelski (www.nagra.com).

Do dzisiaj niewiele się zmieniło, chcesz robić pieniądze - zaproponuj patent komuś poza Polską. W Polsce albo Cię oleją, albo wyrolują.

Tak na marginesie, spójrzcie na czeską motoryzację i porównajcie ją z naszą, tak w TAMTYCH jak i TYCH czasach.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 13, 2009 11:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
No wlasnie, ostatnio toczylem z ojcem rozmowe na temat naszej gospodarki. Jak to jest, ze Czechom sie oplaca to, co u nas z gory jest skazane na porazke? U nich istnieje przemysl motoryzacyjny (o dziwo nie nazywa sie Volkswagen tylko Skoda), istnieje tez przemysl lotniczy i prawo, ktore pozwala mu istniec zwlaszcza w kregach General Aviation. Czy az tak bardzo jestesmy za murzynami w rozwoju?

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl