MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt wrz 09, 2025 11:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 08, 2005 3:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
Witam
Troszke odbiegam od tematu Mercedesa ale moze ktos mi pomoze w pewnym problemie.
Moja znajoma ma cinkusiai zadziwił mnie tam sposób zapalania zimnego silnika, jak wiadomo jest tma gażnik. Z tego co ja pamietam i co wiem to samochód na gazniku odpala sie poprzez uzycie sań i chyba tylko w chłodnych porach , czyli zaciągamy ssanie i nie gazując odpalamy silnik. gazowac nie wolno bo grozi to zgasniecie m silnika i co do tego idzie zalaniem go. W tym aucie równiez zaciągnac trzeba ssanie ale zeby auto odpaliło trzeba mocno gazowac dodatkowo pedałem gazu po czym puszcza sie pedął i auto juz w chodzi na wysokie obroty, pojakims czasie wyłaczam ssanie i jest ok. Czy to jest normalny objaw lub sposób zapalania auta na gaźniku???

Dodatkowe pytanie bo byc moze to bedzie powodem problemów to jest to ze czasem w czasie jazdy auto sie zadławi na chwilke a potem jest przez długi czas oki, lub nawet czasem po zadławieniu auto zgasnie i bez ssan nieda sie zapalic, mowa tu o nagrzanym autku. Moze ktos mi pomóc w tym problemie???? Moze jakis specjalista od gaźników?

Hmmm Tutaj zastanawiam sie czy wart owierzyc serwisom samochodowym bo auto kiedy cos sie w nim dziąło było naprawiane w serwisie fiata , u nas jest "lemacar". Hm czy w serwiscahc tez mozna spotkac partactewa i lekcewazenie klienta???

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 08, 2005 3:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Gruu pisze:
Hm czy w serwiscahc tez mozna spotkac partactewa i lekcewazenie klienta???


Po tym jak ojciec pojechal na gwarancji Skodilakiem do serwisu na wymiane oleju juz w zyciu nie pojade na serwis, chyba ze mi pozwola wejsc i bede im patrzal na rece [szalone]
Zamiast wymienic olej i filtr to oni zostawili stary filtr, ulali oleju i dolali nowego [szalone] Malo tego przelali silnik :!: Co przy katalizatorze moglo drogo kosztowac [szalone]

A co do tych problemow na cieplym silniku to nie ma z tym czasem tez jakiegos zwiazku aparat zaplonowy :?:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 08, 2005 6:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 22, 2003 8:20 pm
Posty: 216
Lokalizacja: Nowa Dęba Podkarpacie
Xytras pisze:



A co do tych problemow na cieplym silniku to nie ma z tym czasem tez jakiegos zwiazku aparat zaplonowy :?:



Z tego co pamiętam to nie ma wcale aparatu zapłonowego tylko moduł.
Ja miałem 700 na zwykłym gazniku a znajomy miał to samo tylko w wersji z gaznikiem sterowanym elektroniczne i miał często problemy szczególnie w deszczowe dni.

_________________
Andrzej
Chrysler Grand Voyager LX 3.8 AWD 99/00'
MB W210 E230 96'
ex MB W123 300TD 82`TAXI
ex Fiat CC 700


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 08, 2005 7:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
Tak wiec problemy te pojawiaja sie najbardziej w deszczowe dni , wiec tka konkretnie co to za powdód i jak to rozwikłac???

a co myślicie co do tego dziwnego odpalania na ssaniach??

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 08, 2005 7:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Andrzej pisze:
Z tego co pamiętam to nie ma wcale aparatu zapłonowego tylko moduł.
Ja miałem 700 na zwykłym gazniku a znajomy miał to samo tylko w wersji z gaznikiem sterowanym elektroniczne i miał często problemy szczególnie w deszczowe dni.


Przeoraszam, o to wlasnie mi chodzilo ;-) Zwykla niewiedza ;-)
COs takiego mial moj uncle w CC700 [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 09, 2005 8:39 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Więc co do tego odpalania auta z gaźnikiem, kulam się już kilka lat polskimi gaźnikami i wiem jedno jak przyzwyczajsz auto do takiego rozruchu inaczej nie zapali wniosek poprzedni właściciel naciskał gaz więc teraz inaczej nie zapali chyba że stało się to nagle to przyczyny szukałbym w przetartym pływaku to również może być przyczyną dławienia się silnika na ciepło o którym pisałeś. Ps regulacja gaźnika to nie jest prosta sprawa nawet wykwalifikowane serwisy które ustawiają na przyrząd nie dają racy najlepiej jest jechać do przysłowiowego pana czesia który go osłucha i wyreguluje tak na oko polecam bo to jest najtańsze i najprostsze rozwiązanie w polskich gaźnikach na licencji webera [zlosnik]
Pozdrawiam

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Post: ndz wrz 18, 2005 9:39 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 9:27 pm
Posty: 1
aż musiałem się zarejestrować żeby wam odpowiedzieć !!!!!!!!

Kurcze - kto gazuje swój samochód podczas odpalania. Dlaczego uważacie ze trzeba wciskać pedał gazu aby odpalić cieniasa. Nic bardziej mylnego - trzeba było dokłanie przeczytac instrukcje obsługi onkle jedne.

Przytoczę ją tu:

Jak silnik jest zimny i sądzimy że powinien odpalić na ssaniu to wyciągamy ssanie wciskamy raz do końca pedał gazu i puszczamy go a robimy to po to aby odpowienie cięgna się zazębiły o siebie. poczym nie wciskając gazu próbujemy odpalić samochód. Silnik w miaręrozgrzewania powinien sam zwalniac do odpowiedniej prędkści a w końcu sam wyłączyć ssanie o czym urzytkownik nie będzie powiadomiony ponieważ odbywa się to pneumatycznie a linka i tak bedzie wyciągnięta. Wszystko to w zależności od modelu gaźnika bo nie wiem czy modele FOS mają takie funkcje gdyż są to najprostrze nieproekologiczne gażniki. Ja mówie o gażniku assain sterowanym elektronicznie przez modół w ktorym jedynym aparatem zapłonowym jest zapłon nanoplex w postaci płytki sterującej wyzwalaniem iskier w świecach w zależności od położenia wału silnika.

a wy onkle nie znacie polskich słówek bo na pierwszy rzut oa to niektórzy z was sprawiają wrażenie mercedesowych frajerów.

_________________
jak ja nie cierpie mercsedesów


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 18, 2005 10:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Cytuj:
a wy onkle nie znacie polskich słówek bo na pierwszy rzut oa to niektórzy z was sprawiają wrażenie mercedesowych frajerów.

Kolego, masz wysoce nieostry dowcip. Moze tam gdzie zwykues sie bujac takie wejscia oblatuja, ale nie tu. Jezeli nie potrafisz sie dostosowac, to czuj sie niezaproszony do dalszej dyskusji.

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 19, 2005 8:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Taaak kolega supernik(cóż za finezja :lol: ) widzę zapanbrat z nowoczeną techniką. Nie wiem tylko czy oprócz instrukcji od Cieniasa, miał jego kierownicę kiedykolwiek w swoich spoconych łapkach. Ale cóż tak to jest z tymi teoretykami-fantastami...

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl