MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lis 01, 2024 12:00 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 12, 2018 9:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 567
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Się ma. Po W201, które zaprowadziło mnie na forum kupiłem E38, którym nastukałem już 100 000 km. Jako, że ostatnio miało trochę za dużo humorów naszło mnie na rozsądne auto typu kombi, więc szukałem kompromisu. Obejrzałem W210 E430 4Matic. Pomyślałem, że nie będę samolubem i napiszę o wrażeniach. Moderatora proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, jeśli uzna za stosowne. Chyba, że jest właścicielem komisu ;)

Auto to W210 E430 4Matic 1999 (niby 2000), kombi, butelkowa zieleń i jasny środek, stoi na wsi pod Kielcami. Nie będę podawał linka, nie chcę nikomu zrobić zbyt dużej przykrości. Zainteresowani znajdą ogłoszenie na otomoto lub na giełdzieklasyków.

W ogłoszeniu same superlatywy, deklarowany brak rdzy (przez telefon trochę się jej jednak doszukałem). Mimo to pojechałem, bo miało być nieźle. Ogólnie auto właściwie ma sporo zalet. Całkiem możliwe, że przebieg autentyczny, rzeczywiście nie ma jakiejś grubej przeszłości wypadkowej, natomiast odbiega jednak od igiełki z ogłoszenia.

Blacharka jest rzeczywiście niezła, bo mało zjedzona. Problem jest natomiast taki, że jak się zacznie zrywać dywaniki, to ogniska korozji są rozsiane po całym aucie dość gęsto, w różnych miejscach i nie ma możliwości, żeby nad tym zapanować inaczej, jak tylko wybebeszając całe auto i zabezpieczając każdy z punktów, których znajdzie się kilkanaście (jak nie kilkadziesiąt). Jeśli nic z tym nie zrobić, to za dwa/trzy lata auto będzie zjedzone, jak każde "podchmurkowe" 210. Śruby mocowań foteli i podobne również przeżarte.
W aucie czuć porządnie wilgoć, w bagażniku znalazłem pleśń. Efektem tego są pewnie posklejane przyciski na panelu klimy (na początku nie chciały się dać wcisnąć, potem puściły, ale działały, jakby były czymś zalepione). Na panelu klimy kilka błędów, ale już nie pamiętam. Chłodziła, ale mało wydajnie.

Silnik chodził równo, ale było słychać chrobot - nie w rytm obrotów, na moje ucho raczej w rytm pętli łańcucha rozrządu. Sama komora silnika wyglądała imponująco czysto i tam akurat bez rdzy.

Przejażdżka: Sprzedający uprzedzał, że tylne hamulce są trochę przestane, ale może się "rozruszają". Tarcze były zjedzone przez rdzę, przód też. Hamowało mocno bijąc i bardzo nieskutecznie. Nie podjąłem próby sprawdzania ABSu.
Silnik zdecydowanie ładnie przyspieszał. Za to na ostatnie prostej po depnięciu (nawet nie w partii największej mocy, czy momentu) coś walnęło w napędzie i zaczęło strasznie chrobotać z tyłu. Wbicie biegu z 'N' na 'D' od tego momentu było też z porządnym stukiem. Sprzedający stwierdził, że krzyżak padł i chętnie to naprawi, ale podziękowałem bez targowania.

Jak na moje, auto może i bezwypadkowe, z niedużym przebiegiem, ale na pewno nie gotowe do jazdy bez wkładu i nie warte ceny. W kraju jest od dwóch lat, niesprzedane. Obstawiam, że większość tego czasu stało pod chmurką, co tłumaczyłoby nieduże, ale liczne ogniska korozji. Może to być dobra baza do zrobienia auta, które posłuży, ale trzeba mieć czas i pieniądze.

Może komuś przyda się moja przygoda i oszczędzi sobie czasu, albo pojedzie, ponegocjuje i kupi sobie zabawkę do poskładania. Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów.

Prezes.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Post: śr cze 13, 2018 8:16 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jedyny sens inwestowania w 210 jest wtedy kiedy dana sztuka jest totalną igłą .
Wtedy można bawić się w renowację , jeśli jest więcej tematów to taka 210 jest nic nie warta .
Podobnie z w220 przedliftem.
W v8 czesto słychać łańcuch i w starym i w nowym.
Jak już w210 to z budżetem od 30 tysięcy , ale co to za samochód do którego trzeba co chwila zaglądać i walczyć z rudym.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr cze 13, 2018 10:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 567
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Do awarii jeździło się całkiem przyjemnie (pomijając hamowanie i inne opisane sprawy). Ogłoszenie właściwie sugerowało stan "igła". Zapomniałem dodać, że po przejażdżce bez przerwy słychać było pracę pompy zawieszenia (nie miałem wcześniej styczności z samopoziomującym zawiasem, więc nie wiem czy to normalne). Ogólnie było to dość uciążliwe. Możecie poszukać na giełdzie klasyków takiej końcówki:
mercedes-e-430-4matic-s210-2000-17500-pln-kielce

Ogólnie zdecydowałem się napisać o tym aucie bo widzę, że już jest naprawione i stoi w świeżym ogłoszeniu na otomoto, więc ktoś mógłby potrzebować możliwie obiektywnej recenzji oferty.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl