Ukaniu ratuj bo błądzę we mgle
Niedawno, zakupiłem auto które miało problem z zalewającym ke. Po wymianie wszystkich gum i uszczelnieniu zabrałem się do dzieła. Po podpięciu miernika wyrzucało błąd 90 %. Zbyt uboga mieszanka, a była wręcz zbyt bogata świece czarne dymienie na czarno itp. Pomyślałem, że sterownik szlak strzelił zakupiłem nowy o tym samym oznaczeniu (oznaczenie sprawdzałem w ASO i zgadza się z numerem VIN) na "nowym" sterowniku również wyrzuca błąd 90 % i nie reaguje na jakiekolwiek kręcenie imbusem. Wyregulowałem na słuch zubożałem aż zaczął kuleć i następnie dodałem ćwierć obrotu (wzbogaciłem) i chyba trafiłem. Świece przepala ładnie. Oznaczenie silnika m102.963 wersja włoska, możliwe jest że włochy miały inne oznaczenia wypełnień ? Czy czepiać się dalszego opisu błędu 100 % zbyt uboga mieszanka brak masy bądź zasilania ? Gdzie w takim razie szukać zasilania i masy. Ciekawostką jest to iż z instrukcji serwisowych (tych po polsku) brak jest schematu dla oznaczenia tego silnika, a inne nie pasują. Inne kolory kabli i kable w innych pinach. Audo z ASD, klimatronikiem i SRS. Dodam jeszcze, że auto słabo odpala na zimnym nie pali od kopa trzeba pokręcić z 5 sec potem pali już od strzała. Czasem podczas przyspieszania występuje takie mulenie z dołu jakby ktoś przez 2 sec zdławił dolot. V-MAX 150 oO
Padł rozdzielacz ? EHA miesza ? Czy wtryski do wymiany (jedyna rzecz której dotychczas nie sprawdzałem)
PS Wymienione : wszystkie gumy, Sonda, czujnik powietrza zasysanego, Sterownik. potencjometr nie wytarty wyregulowany na 0.7. Świece, Nigdy nie wiedział gazu, Czujnik położenia przepustnicy sprawny, stycznik biegu jałowego sprawny, Wszystkie sprężynki są. Nie mam już pojęcia i szlak mnie strzela że nie mogę sobie go wyregulować książkowo i widzieć na mierniku 50 %
. Jak już odpali jedzie dobrze przyśpiesza itp obroty trzyma wzorowo, brak jakiegokolwiek falowania, Ssanie z rana jest.