MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt paź 22, 2019 5:11 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 26 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 19, 2011 9:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4301
Lokalizacja: Zurich, Debica
Waldi pisze:
Ciekawi mnie taki test. Te same oleje -22 stopnie, rozsmarowane na ściankach kubków, po 12 godzinach pomiar ilości oleju na ściankach.


Raczej bardziej miarodajny byłby test - rozsmarowanie gorącego oleju na ściankach i wystawienie na -22 stopnie.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 9:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
TReneR pisze:
Waldi pisze:
Raczej bardziej miarodajny byłby test - rozsmarowanie gorącego oleju na ściankach i wystawienie na -22 stopnie.


Łatwo przewidzieć po kilkunastu sekundach olej osiągnął-by temp -22 C i dalej tak samo stałby się smarem stałym. W ogóle kto to wymyślił? Przecież wiadpmo jaki byłby skutek. Po kilkunastokrotnym rozruchu silnika na sucho na wiosnę przyspieszony remont kapitalny. Nie lepiej od razu wlać właściwy dla tej temperatury olej a nie głupio eksperymentować? :Co by było gdyby.....evil:

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: śr gru 21, 2011 11:59 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5346
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kto rozwiąże taką zagadkę.
15W40 , znikający litr na około 300 km.elf
Dolewany systematycznie 15W40 shell , po 400 km brak oznak znikania heh.
prędkości obrotowe silnika około 3 godziny pracy ciągłej od 3 tysięcy do 6,2 .
Kable i opony zimowe wykluczam, ale wspomniałem bo te elementy wymieniłem ostatnio na nowe.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 W211 E200K R129 280SL C124 E220 C219 320 CDI W220 320 CDI


Na górę
Post: czw gru 22, 2011 9:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
THC pisze:
Kto rozwiąże taką zagadkę.
15W40 , znikający litr na około 300 km.elf
Dolewany systematycznie 15W40 shell , po 400 km brak oznak znikania heh.
prędkości obrotowe silnika około 3 godziny pracy ciągłej od 3 tysięcy do 6,2 .
Kable i opony zimowe wykluczam, ale wspomniałem bo te elementy wymieniłem ostatnio na nowe.


Naprawdę nie wiem o co ci chodzi. Czy mógłbyś wyjaśnić?

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 3:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4301
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ciężko się trochę połapać o co chodzi w pytaniu ... ale jeżeli np dolewałeś Shell Helix Super 15W-40, który ma TBN=10.9, czyli bardzo silne właściwości myjące, to mógł on wyczyścić nagar na zapieczonych pierścieniach. Pierścienie pościły i zaczęły właściwie uszczelniać.

PS jeżeli faktycznie to byłby ten olej, to nie boisz się, ze wypłukane nagary zatkają kanały olejowe? Wnioskuje, ze silnik w stanie agonalnym (zaniedbany), skoro takie ilości oleju brał.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 4:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5346
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tak jakoś mi się sformułował poprzedni post, Koledzy wybaczą.
Shell Helix, ale nie wiem dokładnie czy taki sam jak wspomniałeś.
Chodzi o to,że tego helixa dolałem może z 2 litry przez miesiąc.
Po trasie 350km nie spadł stan na bagnecie w ogóle.
Wcześniej to auto stało nie używane ponad 2 lata .
Myślałem, że może uszczelniacze zaworowe, przebieg to 240 000 z książką.
Silnik jest w dobrym stanie, wyregulowany, równo pracuje, nowe popychacze , nic nie stuka odpala od razu , ma też gaz od koło 30 000.
Spokojnie osiągam ponad 200km/h także stan można ocenić na dobry.

Dolałem tego helixa awaryjnie i tak zaraz wymieniam olej. Tym razem kupie taki jak dolałem i zobaczę czy ubywa.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 W211 E200K R129 280SL C124 E220 C219 320 CDI W220 320 CDI


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 7:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4301
Lokalizacja: Zurich, Debica
Po takim długim postoju trzeba było odpuścić pierścienie nafta.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 10:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5346
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Trzeba było, ale nie u mnie stał.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 W211 E200K R129 280SL C124 E220 C219 320 CDI W220 320 CDI


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 11:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
No i chyba zagadka rozwiązana.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: ndz sty 29, 2012 4:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 14, 2010 8:56 pm
Posty: 37
Numer GG: 2292128
Lokalizacja: Warszawa
Witajcie koledzy,
czym się rózni 10W40 od 10W40 Diesel ?
Castrol Magnatec.

Zbliża mi sie wymiana w obu autkach , myslalem zalac Dieslem... ale czy jest sens?

_________________
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting
W201 190D 2.5 91'
W201 190E 2.0 89'


Na górę
Post: ndz sty 29, 2012 11:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
olej do Diesla musi mieć lepsze właściwości czyszczące (myjące) . Moim zdaniem do benzyny możesz go zastosować ale do Diesla oleju dla benzyny nie, bo lepszym jest olej do tego specjalnie dedykowany.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pn sty 30, 2012 12:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4301
Lokalizacja: Zurich, Debica
Akurat jak popatrzysz na parametry tego oleju to moim zdaniem ani jedna ani druga wersja do Diesla się za bardzo nie nadaje (TBN= 8.0 przy zwykłej i 8.1 przy wersji Diesel).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn sty 30, 2012 2:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
TReneR pisze:
Akurat jak popatrzysz na parametry tego oleju to moim zdaniem ani jedna ani druga wersja do Diesla się za bardzo nie nadaje (TBN= 8.0 przy zwykłej i 8.1 przy wersji Diesel).


Zgadza się! Za niskie TBN.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: ndz lut 19, 2012 12:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 14, 2010 8:56 pm
Posty: 37
Numer GG: 2292128
Lokalizacja: Warszawa
No prosze... a ja juz 3cią wymiane jade na 10W40 (ok 20 tys km zrobilem w W201 2.5) i podobnie z E300TD na Castrol Magnatec 10W40
Takie oleje zalaliśmy po kupnie, nienarzekamy na silniki itp.
Zmiana na inną marke odpada, poniewaz Castrol jest olejem płuczącym w porównaniu do Mobila np.
Bez przesady 20 czy 15 lat temu oleje nie byly aż tak wymyślne jak teraz ;)

_________________
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting
W201 190D 2.5 91'
W201 190E 2.0 89'


Na górę
Post: ndz lut 19, 2012 11:17 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4301
Lokalizacja: Zurich, Debica
Przy niskim TBNie robią się szybciej złogi sadzy, filtr się zatyka i olej idzie przelewem. Sadza może się zacząć odkładać w kanałach olejowych. Przy takich olejach trzeba dużo częściej robić wymianę (dlatego 20 lat temu robiło się wymianę co kilka tys km albo nawet zima/lato).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 26 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl