MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 30, 2020 11:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 26 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 19, 2011 9:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4301
Lokalizacja: Zurich, Debica
Waldi pisze:
Ciekawi mnie taki test. Te same oleje -22 stopnie, rozsmarowane na ściankach kubków, po 12 godzinach pomiar ilości oleju na ściankach.


Raczej bardziej miarodajny byłby test - rozsmarowanie gorącego oleju na ściankach i wystawienie na -22 stopnie.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 9:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
TReneR pisze:
Waldi pisze:
Raczej bardziej miarodajny byłby test - rozsmarowanie gorącego oleju na ściankach i wystawienie na -22 stopnie.


Łatwo przewidzieć po kilkunastu sekundach olej osiągnął-by temp -22 C i dalej tak samo stałby się smarem stałym. W ogóle kto to wymyślił? Przecież wiadpmo jaki byłby skutek. Po kilkunastokrotnym rozruchu silnika na sucho na wiosnę przyspieszony remont kapitalny. Nie lepiej od razu wlać właściwy dla tej temperatury olej a nie głupio eksperymentować? :Co by było gdyby.....evil:

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: śr gru 21, 2011 11:59 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5348
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kto rozwiąże taką zagadkę.
15W40 , znikający litr na około 300 km.elf
Dolewany systematycznie 15W40 shell , po 400 km brak oznak znikania heh.
prędkości obrotowe silnika około 3 godziny pracy ciągłej od 3 tysięcy do 6,2 .
Kable i opony zimowe wykluczam, ale wspomniałem bo te elementy wymieniłem ostatnio na nowe.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw gru 22, 2011 9:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
THC pisze:
Kto rozwiąże taką zagadkę.
15W40 , znikający litr na około 300 km.elf
Dolewany systematycznie 15W40 shell , po 400 km brak oznak znikania heh.
prędkości obrotowe silnika około 3 godziny pracy ciągłej od 3 tysięcy do 6,2 .
Kable i opony zimowe wykluczam, ale wspomniałem bo te elementy wymieniłem ostatnio na nowe.


Naprawdę nie wiem o co ci chodzi. Czy mógłbyś wyjaśnić?

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 3:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4301
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ciężko się trochę połapać o co chodzi w pytaniu ... ale jeżeli np dolewałeś Shell Helix Super 15W-40, który ma TBN=10.9, czyli bardzo silne właściwości myjące, to mógł on wyczyścić nagar na zapieczonych pierścieniach. Pierścienie pościły i zaczęły właściwie uszczelniać.

PS jeżeli faktycznie to byłby ten olej, to nie boisz się, ze wypłukane nagary zatkają kanały olejowe? Wnioskuje, ze silnik w stanie agonalnym (zaniedbany), skoro takie ilości oleju brał.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 4:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5348
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tak jakoś mi się sformułował poprzedni post, Koledzy wybaczą.
Shell Helix, ale nie wiem dokładnie czy taki sam jak wspomniałeś.
Chodzi o to,że tego helixa dolałem może z 2 litry przez miesiąc.
Po trasie 350km nie spadł stan na bagnecie w ogóle.
Wcześniej to auto stało nie używane ponad 2 lata .
Myślałem, że może uszczelniacze zaworowe, przebieg to 240 000 z książką.
Silnik jest w dobrym stanie, wyregulowany, równo pracuje, nowe popychacze , nic nie stuka odpala od razu , ma też gaz od koło 30 000.
Spokojnie osiągam ponad 200km/h także stan można ocenić na dobry.

Dolałem tego helixa awaryjnie i tak zaraz wymieniam olej. Tym razem kupie taki jak dolałem i zobaczę czy ubywa.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 7:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4301
Lokalizacja: Zurich, Debica
Po takim długim postoju trzeba było odpuścić pierścienie nafta.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 10:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5348
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Trzeba było, ale nie u mnie stał.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 11:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
No i chyba zagadka rozwiązana.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: ndz sty 29, 2012 4:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 14, 2010 8:56 pm
Posty: 37
Numer GG: 2292128
Lokalizacja: Warszawa
Witajcie koledzy,
czym się rózni 10W40 od 10W40 Diesel ?
Castrol Magnatec.

Zbliża mi sie wymiana w obu autkach , myslalem zalac Dieslem... ale czy jest sens?

_________________
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting
W201 190D 2.5 91'
W201 190E 2.0 89'


Na górę
Post: ndz sty 29, 2012 11:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
olej do Diesla musi mieć lepsze właściwości czyszczące (myjące) . Moim zdaniem do benzyny możesz go zastosować ale do Diesla oleju dla benzyny nie, bo lepszym jest olej do tego specjalnie dedykowany.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pn sty 30, 2012 12:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4301
Lokalizacja: Zurich, Debica
Akurat jak popatrzysz na parametry tego oleju to moim zdaniem ani jedna ani druga wersja do Diesla się za bardzo nie nadaje (TBN= 8.0 przy zwykłej i 8.1 przy wersji Diesel).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn sty 30, 2012 2:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
TReneR pisze:
Akurat jak popatrzysz na parametry tego oleju to moim zdaniem ani jedna ani druga wersja do Diesla się za bardzo nie nadaje (TBN= 8.0 przy zwykłej i 8.1 przy wersji Diesel).


Zgadza się! Za niskie TBN.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: ndz lut 19, 2012 12:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 14, 2010 8:56 pm
Posty: 37
Numer GG: 2292128
Lokalizacja: Warszawa
No prosze... a ja juz 3cią wymiane jade na 10W40 (ok 20 tys km zrobilem w W201 2.5) i podobnie z E300TD na Castrol Magnatec 10W40
Takie oleje zalaliśmy po kupnie, nienarzekamy na silniki itp.
Zmiana na inną marke odpada, poniewaz Castrol jest olejem płuczącym w porównaniu do Mobila np.
Bez przesady 20 czy 15 lat temu oleje nie byly aż tak wymyślne jak teraz ;)

_________________
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting
W201 190D 2.5 91'
W201 190E 2.0 89'


Na górę
Post: ndz lut 19, 2012 11:17 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4301
Lokalizacja: Zurich, Debica
Przy niskim TBNie robią się szybciej złogi sadzy, filtr się zatyka i olej idzie przelewem. Sadza może się zacząć odkładać w kanałach olejowych. Przy takich olejach trzeba dużo częściej robić wymianę (dlatego 20 lat temu robiło się wymianę co kilka tys km albo nawet zima/lato).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 26 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl