MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 24, 2025 12:17 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 24, 2004 11:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Ostatnio zauważyłem dla mnie dziwne objawy, wyglądają następująco:

Jak odpalam zimny silnik kontrolka ciśnienia oleju świci się przez jakieś 10-15 sekund i gaśnie.

Jak odpalam ciepły silnik kontrolka gaśnie po paru sekundach

Jak odpalam gorący silnik kontrolka gaśnie od razu

Po wyłączeniu silnika i natychmiastowym włączeniu zapłonu ( nie rozruchu we wszystkich 3 przypadkach ) kontrolka oleju zapala się po około 4 sekundach - tzn że w układzie olejowym jest ciśnienie

Silnik mam zalany olejem mineralnym Shell Helix 15W-40 i dwa tygodnie wcześniej uzupełniłem stan oleju Super Polskim Olejem mineralnym 15W-40

Dodam że nie jest to silnik Mercedesa [zlosnik]

Silnik przcuje równo, nie dymi, nie stuka, po przepałowaniu nie zapala się kontrolka ciśnieia oleju.Co może być grane?

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
Post: śr lis 24, 2004 11:22 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
A kiedy zmieniales olej i filtr?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 11:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Olej i filtr zmieniany był 5 tyś km temu, zostało jeszcze 5 tyś do wymiany. Olej wygląda nienajgorzej [zlosnik]

_________________
Volvo 940

Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 11:31 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Tian pisze:
Olej i filtr zmieniany był 5 tyś km temu, zostało jeszcze 5 tyś do wymiany. Olej wygląda nienajgorzej [zlosnik]


To jak wyglada to malo istotne, bardziej co to jest. A jaki filterek zapodales:)?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 11:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 31, 2004 8:54 am
Posty: 90
Lokalizacja: Piła
Objawy są takie ze masz super polski olej który jak jest silnik ciepły jest zadki jak gów..... i zacieka całkowicie z układu. Jeżeli postoi dłużej oczywiście. I rano jak zapalasz zanim napompuje cały układ to troszkę trza poczekać. Moja rada to zmienić filtr na renomowanej firmy i olej przyzwoitej klasy nie koniecznie syntetyk.

_________________
www.uaz-frelki.prv.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 11:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Mam podobne odczucie do Oleju, ale parę rzeczy spać mi nie daje.
W drugim takim samym silniku jest nalany wyłacznie Super Polski Olej Mineralny 15W-40 i kontrolka oleju gaśnie już przy kręceniu rozrusznikiem [zlosnik]
W pierwszym dolałem tylko 1 litr a filterek mam Mann'a
Zastanawiam się nad smokiem pompy oleju( łączenie z pompą)-może jakieś rozszczelnienie?
Jakby coś z zaworem przelewowym było to układ nie trzymałby ciśnienia - chiba
Jeśli jest kiepska pompa to na wolnych obrotach zapalałaby się kontrolka - chiba

Sam już nie wiem, zajeździłem niejeden silnik ale takie objawy mam pierwszy raz [zlosnik]

_________________
Volvo 940

Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 8:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Wczoraj wieczorem zmieniełem olej i filtr.
Dzisiaj rano objawy jak poprzednio :evil:
Proszę o sugestie bo nie mam zamiaru od razu remontować całego silnika dla np: jednej niedokręconej śrubki [zlosnik]
Znajomy tak miał:
nap... mu w silniku podczas zwiększania obrotów- diagnoza panewka korbowa
zrobiony szlif wału + panewki - dalej nap... - diagnoza luźna vorkomora
zrobiona cała głowica - nap dalej
okazało się że zawieszał się wtryskiwacz [zlosnik] , lało się ciurkiem do cylindra, tworzyła się poduszka hydrauliczna i nap.. jak cholera [zlosnik]

_________________
Volvo 940

Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 9:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 31, 2004 8:54 am
Posty: 90
Lokalizacja: Piła
Miałes sprawdzic czy smok nie jest pekniety bo przewaznie peka jak sie micha o coś zapierd......

_________________
www.uaz-frelki.prv.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 12:57 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
....Czytam forum i mnie troche meczy...wsiadam rano do auta cisnienie oleju idzie na 3...jade utrzymuje sie na trzy...jak sie silnik nagrzeje i troche pojezdze po miescie (niezaleznie od temperatur zewnetrznych teraz zima) to jak staje na swiatlach i noge mam na hamulcu i bieg D to cisnienie spada do 1,5, jak wrzuce na P (na LPG ok 1000obr/minute) to podnosi sie na 2. Wciskam gaz znow na 3. Czy wszystko jest w porzadku, bo czytam tutaj i spotykam sie z opisami ze nie powinno spadac ponizej 2..jak to jest? Jezdze na Castrolu 15W-40 dla aut z silnikami powyzej 100000km, wymieniony 3 tys temu, przebieg 195000km.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 8:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
zebda - masz wszystko OK
Tian - masz za przeproszeniem gówniane rozwiązanie pomiary ciśnienia w swoim nosorożcu [zlosnik] , bo nie mówi ono jakie jest, tylko działa dwustanowo - jest/nie ma
moze być tak, że smarowanie masz OK (walniety lub usyfiony czujnik) lub troszkę niższe od Mercedesowej 3 na poczatku - to i tak nie jest zle.
ja mam taki objaw, ze jak temp. jest poniżej zera, to po uruchomieniu cis jest ok, ale jak sie rozpedzam, to spada mi na 5-10 sek do 2, a potem juz jest dobrze.
mechanicy sie z tym nie spotkali, ale powiedzieli, ze 2 bar na 10 sek. to wystarczajace smarowanie i nalezy sprawe olac, zwlaszcza, ze w zyciu zaden z nich nie spotkal sie z takim przypadkiem :)
auto odpala i jezdzi w najwieksze mrozy bez zarzutu

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 11:08 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
lysy2 pisze:
zebda - masz wszystko OK


No to sie bardzo ciesze :skoczek2x:

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl