MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 20, 2013 6:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 1:57 pm
Posty: 189
Witam
Mam problem ze skrzynią, mianowicie, po zatrzymaniu się na skrzyżowaniu, coś delikatnie szarpneło i samochód nie chciał dalej jechać. Skrzynia automat 4 biegowa z 1993 roku. Na pozycji D jak i 3,2 B samochód zachowuje sie tak jaky był na N (luzie). Wsteczny działa poprawnie. Co może byc przyczyna?
Pozdrawiam

_________________
W211 270CDI & W140 500SEC


Na górę
Post: wt maja 21, 2013 2:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Pękła taśma b2 ? Raczej bez obdukcji się nie obejdzie.


Na górę
Post: wt maja 21, 2013 3:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 1:57 pm
Posty: 189
można jaśniej???

_________________
W211 270CDI & W140 500SEC


Na górę
Post: wt maja 21, 2013 6:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Bez rozebrania skrzyni raczej nikt Ci nie powie. Nie znam na tyle dobrze zasady działania skrzyni, żeby postawić Ci konkretną diagnozę. Wygląda mi to na pęknięcie taśmy hamulcowej B2, która odpowiada za poprawne działanie biegów 1,2,3. Często się zdarza, że przy jej uszkodzeniu do miski olejowej spada sworzeń zaciskający ową taśmę - możesz sprawdzić, ale nie musisz go tam znaleźć.

Wymiana taśmy wiąże się z rozbiórką skrzyni, przy okazji zapewne wymianą pozostałych elementów ciernych, oraz poprawnym spasowaniem ze sobą elementów (tolerancja)

Tak w ogóle, przydałoby się, żeby np. Ukaniu zweryfikował, co tu napisałem...


Na górę
Post: wt maja 21, 2013 10:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ukaniu może powiedzieć jedynie - Macie słusznego kolego!
Uszkodzenia taśmy B2 czy jej sterowania będą skutkowały takim właśnie zachowaniem. Hamulec taśmowy B2 musi być zapięty na wszystkich 3 pierwszych biegach do przodu. Jeśli ta skrzynia startuje z 2 to może być jeszcze problem z B1 ale to nie ma co eksperymentować - to trzeba rozebrać. Zaczynając od zdjęcia miski.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl